![]() |
|
|
#1 |
|
VIP Lid
|
Winterbanden, socks en sneeuwkettingen
Wij moeten voor over 2 weken sneeuwkettingen kopen, maar er zijn er zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet zowat!
Wie kan mij een tip geven qua merk of een tip over waar we op moeten letten? HELP!!! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lid
|
Re: Welke sneeuwkettingen?
Hoi Brenda,
Wij waren 5 weken geleden in Tsjechie, hadden wel winterbanden maar geen sneeuwkettingen. Dat werd een heel avontuur. Bij een pompstation goedkope (699 CZK) sneeuwkettingen gekocht, dat bleek duurkoop. Toen we ze nodig hadden zijn ze tweemaal losgeschoten en drie keer gebroken. ![]() Eenmaal terug in Nederland ons licht opgestoken. De ANWB (www.anmb.nl) heeft momenteel een test op zijn web pagina staan. Hierop staan verschillende modellen en voordelen. Zeker de moeite van het lezen waard. Wij hebben weissenfels Klack&Go9 gekocht. Die staan er ook bij. Perfecte sneeuwkettingen. Grote voordeel is dat ze een automatisch spansysteem hebben en makkelijk te monteren zijn. Prijs voor onze maat banden was 80,= euro, maar dan heb je goede kettingen die langer dan één keer meegaan. ![]() Zou zeker even kijken bij de anwb site... groetjes Lisette |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lid
|
Ik zou minder geïnteresseerd zijn in de prijs. Wel merk en dus kwaliteit. We hadden slechte en dus gebroken na een half uur in de eerste versnelling. Schuin omhoog staande reparatie uitvoeren in de kou. Dan vervloek je de goedkoopte van je koop....toch?
![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Ben ik met je eens, maar ik heb van de week winterbanden gekocht en gebruik ze alleen in uiterste nood.
Maar ik ben het met je eens als het niets is zet ik ze weer gewoon op marktplaats. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
VIP Lid
|
Wij hebben 2 nieuwe winterbanden gekregen van een collega van mijn man, en hebben een optie op 2 dezelfde banden via Marktplaats Alex gaat ze zaterdag halen en er gelijk onder laten zetten (teminste we houden de zelfde velg dus ene eraf andere erom).
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
wildcard,
Vorig jaar ben ik zonder winterbanden gegaan niets aan het handje. En van de verplichting weet ik van, ik hoop ze niet te gebruiken het zijn want mij betreft ondingen maar ja als je niet boven komt dan moet je ![]() |
|
|
|