het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 20-01-05, 11:38   #1
Nieuw Lid

Camping Borova

Hallo,

Deze zomer willen wij met ons gezin met 4 kinderen voor het eerst naar Tsjechie. We zijn ons een beetje aan het verdiepen in het land en natuurlijk de verschillende campings.
Via camp.cz kwam ik camping Borova tegen. Ziet er leuk uit, maar ik wil ook graag van ervaringen van anderen leren. Dus wie kent deze camping? Is het ook aantrekkelijk voor kinderen van 13, 10, 6 en 4 jaar? We stellen heus niet zulke hoge eisen. Als het sanitair maar schoon is en de kinderen wat te spelen hebben.
Graag hoor ik jullie reacties.

Groeten Carin
carin is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-01-05, 12:53   #2
Volwaardig Lid

Re: Wie kent Camping Borova?

Ben niet op deze camping geweest,ziet er wel goed uit,maar pas op de camping heeft maar dertig plaatsen waarvan 12 met electriek Dit was voor ons een reden om het niet te gokken
Omgeving is prachtig
theo
theo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-01-05, 09:27   #3
Nieuw Lid

Dat van die aantal plaatsen met of zonder elektriciteit had ik nog niet gezien. Bedankt voor de tip. En de streek is Noord-Moravie dacht ik. Maar ik ben nog niet zo bekend in Tsjechie.
Oud 21-01-05, 13:00   #4
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:

Hallo Carin,

Wij zijn er ongeveer 4 jaar geleden geweest.
Wij bespreken nooit wat, want met een tentje is er meestal wel plaats.
En we zien wel waar we terrecht komen, want wij plannen bijna nooit onze vakanties.
Ik heb geen idee of je met een caravan moet reserveren, maar ik denk het wel.
Wat ik me ook herinner is dat er weinig parkeerplaats was voor de auto's, dus misschien moet je die ook reserveren, maar dat weet ik niet meer. Het kan ook zijn dat dit de parkeerplaatsen voor de huisjes waren.

Over de camping zelf:
Het is een mooie camping, met heel goed sanitair. Er was zelfs een invalidentoilet.
Het is geen grote camping en er staan namelijk ook wat huisjes op.
Omdat wij met een tent gaan hebben wij ook geen stroom nodig, dus daar let ik nooit
Het zwembad is erg mooi, en 's avonds is deze, meen ik, na een bepaalde tijd gesloten.
De camping zelf is afgeloten met een slagboom en een draaihek, die je alleen met een pasje kunt openen.
Net buiten de camping is een restaurantje met een terras.
Er rijdt alleen net aan de andere kant van de weg af en toe een treinje, die voor elke spoorwegovergang toetert. Maar wat ik me herinner rijdt die 's nachts niet.

Veel plezier in Tsjechië.

Groetjes

Jeanne
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-01-05, 15:22   #5
Volwaardig Lid

zit op de camping zelf ook een eettentje of iets?
esmeralda is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-01-05, 11:18   #6
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:

Hallo Esmeralda,

Het restaurantje zit, denk ik op 100 meter vanaf de ingang van de camping, het is tevens een wegrestaurant, meen ik.

Jeanne
Oud 28-01-05, 16:28   #7
Volwaardig Lid

lekker dichtbij dus..op de meeste campings kan je op de camping ook broodjes enz krijgen smorgens bv of een lekker broodje tussendoor! kan dat hier ook?
esmeralda is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-01-05, 22:02   #8
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:

geen idee meer, ik denk dat het al zo'n 4 of misschien 5 jaar geleden was dat ik hier gekampeerd heb.
Oud 03-02-05, 08:12   #9
Nieuw Lid

Sorry Jeanne, dat ik niet meer gereageerd heb.
Maar bedankt voor je informatie.
Ondertussen blijf ik toch een beetje rondsnuffelen (is zo leuk he dat uitstippelen van je vakantieplannen).
De camping blijft een van onze favorieten, maar we hebben ook nog steeds het reuzengebergte op ons lijstje staan. Voor de bergen! We wandelen nl graag in de bergen.
Heb je daar misschien ook nog goede tips?

Groetjes Carin
Oud 04-02-05, 10:55   #10
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:

Hoi Carin

Ik kan je op dit moment even niet helpen aan een adres van een camping in het reuzengebergte, want mijn geheugen laat me in de steek, maar er is vast wel wat te vinden op het forum. Maar de camping in Borova vond ik een van de mooiste campings waar we ooit in Tsjechië gestaan hebben.

Ik ben ook vaak aan het rondsnuffelen voor de vakantie's en kwam o.a. de volgende sites tegen; http://www.thedutchlion.nl/index.php ; http://www.b9.nl/tsjechie/ en http://www.kempycr.cz/eng/index.html

Het enige dat altijd vast staat is dat we naar Tsjechië (en eventueel Slowakije) gaan maar we weten eigenlijk nooit waar we precies terecht komen. We zien het altijd wel, maar we plannen bijna nooit iets en laten het aan het toeval over. Wij hebben ook geen kinderen waar we rekening mee moeten houden. Maar bevalt ons de camping, dan blijven we er wat langer en bevalt de camping niet dan pakken we ons tentje weer in en rijden we verder. Meestal gaan we zo'n 4-5 weken weg in de zomer. Mijn vriend werkt nl in het onderwijs en heeft lange vakantie's.

Groetjes en veel plezier met de vakantie-voorbereidingen

Jeanne
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels