![]() |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
Re: Vakantie in Tsjechie met hond
Wij reizen al 7 jaar met hond, geen problemen.
Of toch eentje we wilde de Machoca grotten in met onze hond in een rugzak, maar helaas die vlieger ging niet op, daar stonden we dus. En het was te heet om hem voor een paar uur in de auto te zetten, dus niet dan ! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Super Lid
|
Wij nemen onze honden al 12 jaar mee en hebben nog nooit en muilkorf gebruikt. Misschien is het wettelijk wel verplicht bij sommige honden, maar de meeste honden zie je zonder muilkorf lopen.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Lid
|
Wij hebben ook zo'n groot uitgevallen retriever,maar we hebben nooit problemen gehad in de tram of trein.De officiele regel is dat honden in het openbaar vervoer een muilkorf moeten dragen,maar we hebben dat nooit gezien en zijn er ook niet op aangesproken dat onze hond er geen droeg.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nieuw Lid
|
Ik heb hier een ANWB handboek uit 2004/2005, hierin staat bij de Tsjechische douane en verkeersregels letterlijk het volgende;
"De hond moet in het openbaar vervoer een muilkorf dragen, in de metro mag een hond alleen worden vervoerd in een kist of (wanneer het gaat om een kleine hond) tas." Hier keek ik nogal vreemd van op, maar het staat er wel !! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nieuw Lid
|
Weet iemand toevallig ook of `n bezoek aan Praag goed te doen is als je de hond wil meenemen ?
![]() |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Legende
|
Ook in Praag geen problemen. Je moet wel rekening mee houden dat die niet in een museum, kasteel, burcht en dergelijke niet naar binnen mag.
Dat is eigenlijk het enigste. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Super Lid
|
Volgens mij ligt het er ook een beetje aan wanneer je naar Praag wilt. Ga je in de zomer, dan doe je je hond niet echt een plezier aan een bezoek aan Praag. Of je hond moet van cultuur houden. Wij zijn met onze honden niet naar Praag geweest. Ik mocht dan lekker op de camping blijven om op de hond(en) te passen. Geen probleem, want misschien gaat de baas wel op de hond lijken ( of andersom ). Wij ( de honden en ik ) houden niet van grote steden. Praag is erg mooi, maar ik ga liever naar een mooie, kleinere stad.
Maar als je in Tsjechie bent, moet je eigenlijk Praag wel bekeken hebben. Dat heb ik dus ook een aantal keren gedaan. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
VIP Lid
|
Re: Huisdier mee naar Tsjechië?
Maar dan hebben jullie mazzel gehad. Want officieel moet de hond gemuilkorfd worden in openbaar vervoer.
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Actief Lid
|
Re: huisdieren mee op vakantie
Wij zijn pas nog geweest en overal in de bossen waar we wandelden,hadden de honden een muilkorf op.Of het baasje droeg deze.Ha Ha ik bedoel in de hand.
|
|
|
|