|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Camping Frymburk - Lipnomeer
Hallo allemaal!
Ik zit op de camping frymburk aan het lipno van de zomer (juli). Iemand daar bekend met de leuke uitstapjes/wandelingen die je daar kunt maken en die makkelijk te bereiken zijn? www.campingfrymburk.cz Een wat globalere vraag: Is het moeilijk om aan een kaart met wandelroutes te komen in tsjechie? Extra info: Het gaat om uitstapjes voor de jeugd van begin 20 ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Re: Uitstapjes in de omgeving van camping frymburk
Hallo Bianca,
Ik ben zelf niet zo heel bekend aldaar (2x geweest), maar ik weet wel dat in bijna iedere redelijk grote plaats wel een infocentrum is waar je (vaak gratis) kaarten met wandelroutes kan krijgen. Probeer ook deze link eens: http://www.lipensko.cz/frymburk/turist_uvody_en.html Zelf vond ik Rozmberk (aardig grote burcht), Cesky Krumlov (ook een grote burcht en leuke winkeltjes) zeer de moeite waard om te bezoeken. Ceske Budjovice (iets verder) is natuurlijk toch wel de stad om (ook) uit te gaan. Groet, Sandra |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lid
|
Re: Uitstapjes in de omgeving van camping frymburk
Bij hotel Maxant in Frymburk hangen op het prikbord diverse mogelijkheden voor uitstapjes ook hebben ze er folders liggen. De folder van ski en bike areal Kramolin heeft een kaartje met diverse wandel en fiets routes.
In Frymburk is ook een boekwinkeltje waar diverse kaarten te koop zijn. Je kunt ook even bij Landal Greenparks Marina Lipno langs gaan daar hebben ze ook diverse routes en deze zijn in het Nederlands. Als je meer informatie van de omgeving wilt dan hoor ik het wel. M nique |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Volwaardig Lid
|
Re: Camping Frymburk
Ben op deze camping wezen kijken Mijn camping is het niet haring in haring Als je de eerste keer gaat mag je niet bespreken Ga je op de bonnefooi en kom je aan en is hij vol
is de mogelijkheid om aan de overkant op een opvangveld tijdelijk te gaan staan.De camping ligt wel op loop afstand van het plaatsje wat uiteraard een groot voordeel is theo |
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
Ik ben van de zomer in een huisje in Slupecna bij Lipno geweest en wij zijn vol afgrijzen langs deze camping in Frymburk gereden. Ik sluit me volledig bij Theo aan als hij zegt dat dit een haring-aan-haring camping is, kan er niet anders van maken.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Ook ik kan al van vroeger, zo'n 3 jaar geleden bevestigen dat ik deze camping hard voorbij rij.
Als je in bed ligt weet je niet wie snurkt jij of je buurman. Nee dat lijkt meer op een vluchtelingenkamp met een enorm plaatsgebrek. Ook de voorzieningen zijn niet echt geweldig. Je bent idd dicht bij het centrum, maar daar is het dan ook helemaal mee gezegd. |
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
dan is deze camping helemaal vol waarschijnlijk maar hierboven staat dat je de eerste keer niet kunt reserveren,je zou het natuurlijk kunnen proberen,het zijn nederlandse beheerders dus lekker makkelijk in het nederlands
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Lid
|
Als je de berichten leest, heb je zonder reserveren kans de hele vakantie op het wachtveldje te staan. Kennissen hebben mij verteld dat je daar ook gewoon moet betalen.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi,
Wij zijn er 2 jaar geleden, op de bonnefooi naar toe gereden. Het was de eerste keer voor ons naar Tsjechië, deze camping leek ons wel wat. Toen we er aankwamen was het vol, helemaal doodmoe van de reis, kwam dat best hard aan. De zoon van de eigenaar verwees ons toen naar een camping aan het lipno, volgens mij heet het daar Vesna ofzo. We zouden dan een nacht blijven en dan de volgende dag terug om te kijken of er plaats....zogezegd zo gedaan, om 08.00 waren we er weer....(in de vakantie ( ) Er was misschien plek, maar er waren meer kapers op de kust....3 auto's achter ons....in 10 minuten hebben we toen het terrein overgerend (met 3 kinderen) om te constateren dat het een hele nette camping was, maar iedereen als haringen in een ton naast elkaar stond (inderdaad)En alleen maar nederlanders! We mochten ergens gaan staan, maar dat vonden wij te ver van het meer met onze 3 kleintjes....wij hebben eigenlijk in die 10 minuten een soort allergie opgebouwd voor die camping...we WILDEN er niet eens meer staan. Wij weer terug naar die oude camping zonder slot op de deur van de wc en douche, maar wel.....5 meter van het water. We hebben er heerlijk 2 weken gestaan, voor de helft van de frymburk prijs!'smorgens stond het strandje er vol van de tsjechische vissers en er stonden allelei nationaliteiein om ons heen. Maar! Voor pubers gelden heel andere regels: misschien is het juist perfect voor ze, vinden ze er wat vrienden en het is dan veel makkelijker om dan te communiceren. Het plaatsje Frymburk is gezellig met wat restaurantjes (waar de rest van de camping ook zit) en is een goede uitvalsplaats voor sportieve dingen, je kan er geweldig fietsen met "eigen" fietspaden en stoer vlotvaren rond ceske krumlov. Wij ebben er een supervakantie gehad en gaan zeker een keer terug, misschien dit jaar al! Succes! |
|
|
|