het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 13-01-05, 20:54   #1
Volwaardig Lid

Anidsi's avatar

Nationaliteit:
iemand ervaring met [url]www.hotelbook.cz?[/url]

Heeft er iemand ervaring met het boeken van hotels bij www.hotelbook.cz ? Wij (ik, mijn zoon, mijn dochter + vriend) willen in juli een kleine rondreis maken: beginnen in Sumava, verder naar Zuid-Bohemen, Moravie, Noord-Bohemen, en eindigen in de buurt van Praag. Voor de overnachting zoeken we dus 5 hotels en deze willen we graag bij dezelfde 'touroperator' boeken. De reden waarom ik eventueel voor deze site zou kiezen, is omdat ze een grote keuze hebben en ook omdat hun prijzen veel lager liggen (mijn budget is ook maar bescheiden) dan de hotelprijzen bij Belgische of Nederlandse reisbureaus. Graag hoor ik jullie mening of indien er andere goede alternatieven zijn: welkom! Alvast veel dank!
Anidsi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-05, 20:27   #2
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:
Re: iemand ervaring met [url]www.hotelbook.cz?[/url]

Niemand reageert, zal ik dan wat roepen? Ik heb de site even bekeken, ziet best wel aardig uit maar…

Wat ik mis zijn de contactgegevens. Ik zie alleen foto van Eva Moravcová, haar telefoonnummer en een e-mail adres. Geen postadres, geen k.v.k. nummer.

Wat me verder opvalt is dat ze een klein voorschot willen hebben, en je moet zelf restant van de som ter plaatse betalen aan de receptie van het hotel.

Volgens de site zijn ze niet duurder dan hotel zelf, zelfs goedkoper. Verder gebruiken ze reserveringssysteem van de hotels zelf, wat vertrouwd moet overkomen.

Maar het klopt niet altijd met de prijzen. Ik heb 2 hotels gecheckt die ik toevallig ken, maar ze zijn echt niet altijd goedkoper.

HOTEL BÍLÝ KONÍČEK ** in Trebon kost bij hun 1200 kronen voor een 2p. kamer incl. ontbijt. Hotel zelf rekent maar 800 kronen voor dezelfde kamer, wel excl. ontbijt. Maar 400 kronen verschil is beetje teveel voor een ontbijt voor 2 personen.

HOTEL BOHEMIA a REGENT *** in Trebon kost 1600 kronen voor een 2. kamer incl. ontbijt. Het hotel zelf rekent 1700 kronen voor dezelfde kamer incl. ontbijt. Dit is dus weer wat duurder, 100 kronen.

Bij hotelbook.cz heb je geen garanties dat het allemaal goed komt met je reservering. Geen SGR en geen ANVR, en als het fout loopt ben je je geld kwijt.

Persoonlijk vind ik dat je net zo goed zelf rechtstreeks kan boeken. Het blijft gokken, je moet zelf beslissen hoe je het wilt doen.
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-05, 10:11   #3
Volwaardig Lid

Anidsi's avatar

Nationaliteit:

Hartelijk dank! Jouw argumenten om niet te boeken bij deze operator zijn inderdaad diegene waarnaar ik op zoek was. Aangezien ik geen Tsjechisch begrijp, kon ik enkel op de Engelse versie controleren en daar vond ik te weinig uitleg over hoe ze juist werken, garantie, annuleringsverzekering, ... Zoals ik reeds schreef is het mijn bedoeling om alle hotels bij dezelfde operator te boeken en liefst een organisatie die minstens Engels begrijpt. Ik had gehoopt op die manier een vlotte communicatie te hebben wat betreft boekingen en betalingen.Maar zoals jij aanhaalt moet ik misschien alle hotels die me bevallen eens apart contacteren en hopen dat we elkaar begrijpen. Het grote probleem is dat hun sites meestal alleen in het Tsjechisch zijn, dus dan zijn we weer bij af. Zijn er nog andere, betrouwbare, reisorganisaties (liefst Tsjechische) waar ik terecht kan? Alvast dank voor jullie mening!
Groeten vanuit het zonnige heuvellandschap van de Vlaamse Ardennen.
Anidsi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-05, 20:17   #4
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:

Het zal je nog verbazen hoeveel hotels een meertalige site hebben. Het is zeker de moeite waard of ff te zoeken.
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels