|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
|
Janske Lazne
hallo
we zijn al eens in harrachov geweest en we gaan nu voor het eerst naar jánske lazne (met carnaval). we hebben geen idee hoe het daar is en hoe de skimogelijkheden zijn. Is er iemand die hier al eens is geweest en mij hier iets over kan vertellen alvast bedankt groetjes pen. |
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Re: Wie kan wat vertellen over Janske Lazne?
Hoi Pen, Er loopt nu een nieuwe 4persoons stoeltjes lift. Die kan ik op jouw kaar nog niet ontdekken maar hij is wel in werking. Das prettig want nu hoef je niet meer zo lang onder bij de gondel te wachten. Het skigebied is wel mooi maar de pistes zijn niet zo breed. Dat is jammer. Maar goed ski mogelijkheden volop. Ook mis ik hier beneden een leuke tent om te eten en drinken. Mocht het skieen je zijn gaan vervelen dan kun je ook sleetje gaan rijden. Best leuk.
Groeten Rick. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Re: Wie kan wat vertellen over Janske Lazne?
Ik ben zelf nog niet zo heel erg lang terug uit Janske Lazne. Het is een leuk plekje, met naar mijn mening mooie pistes en een leuke sfeer.
Ik ben zelf met Kerst en Oud en nieuw geweest, Waarschijnlijk een veel drukkere periode als wanneer je nu gaat. Maar goed ook want wij moesten voor elke lift een aanzienlijke tijd wachten. Behalve van de sleep lift op de laatste piste links van de 4pers stoeltjes lift Als ik de sneeuw is op dit moment erg mooi zie ik, met een lekkere temperatuur er bij. http://www.holidayinfo.cz/kamery.php?lang=3&id=4&rg=2 is een erg handige site als je graag wat meer info wilt over de werkende skiliften, sneeuwstanden en temperaturen. Ook een heerlijke aanrader is het broodje hotdog dat nergens zo lekker is als in de wachtruimte voor de gondellift. |
|
|
|
#4 |
|
Lid
|
Skischool Janske Lazne - Cerna Hora?
Kan iemand ons suggesties doen m.b.t. een ski-school en ski-verhuur in Janske Lazne. Wat zijn de prijzen ongeveer. Volgende week zondag hopen we daar omstreeks deze tijd te arriveren.
Groetjes Willem&Thea |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
Re: Skischool Janske Lazne - Cerna Hora?
Er is een ski-school bij de lift naar Cerna Hora. Ze doen ook ski- en sleeverhuur. Ze hebben ook speciale aanbiedingen /3 dagen school, verhuur van spullen en skipass/.
Alles staat op hun webpagina: http://www.cerna-hora.cz Ik woonde vlakbij dus als kind gingen wij daar altijd skien. Veel plezier !!! |
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
Re: Skischool Janske Lazne - Cerna Hora?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
Skigebied Janske Lazne
Hoi beste mensen, ik heb nu in Tsjechie al wat skigebieden uit mogen proberen en ben tot de conclusie gekomen dat Spindl en Janske Lazne er toch wel boven uit steken!
Nu heb ik gehoord van een Tsjechische vriend dat er in Janske Lazne een nieuwe gondel komt. De palen zouden er al staan en hier zou binnenkort ( ik denk na deze winter) een 6 persoons cabine aan worden gehangen. Dit wordt dan, met de al geplaatste 4 persoons stoeltjeslift, een heel mooi en toegankelijk gebied. Weet iemand of dit al is gebeurd? Groeten Rick |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Moderator
|
Wel gehoord dat de huidige cabinelift misschien met 6 persoons bakjes wordt uitgerust.
Op de website van de uitbater (www.megaplus.cz) staat er niets over volgens mij. Ik zie het wel over een week of 4 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Forum Freak
|
mmhh
gasten van ons waren vorige week even bij de gondel, en vertelde ons dat er op het moment helemaal geen bakjes aan hingen, ik dacht nog, wat een raar verhaal... Maar misschien dat ze ze aan het omwisselen zijn. Dat is mooi, dan worden de rijen daar ook iets minder lang. Hé Pen, dus niet met kerst naar Harrachov... Maar krokus Janske Lazne, goede keus, denk ik Ik vind het prachtig daar, het skiën is er erg leuk, en vooral het sleeën, moet je zeker een keer doen ! Dat is verslavend, er is een parcours van ongeveer 3 km. Je kan beneden bij de gondel een slee huren, dan ga je met de gondel naar boven en sleeën maar ! Geweldig ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lid
|
Is Janske Lazne vanuit Vrchlabi ook goed te bereiken of wordt dat niet aangeraden? Janske Lazne is volgensmij best een goed scorend skigebied of scoren Spindleruv Mlyn en Herlikovice beter? Ojah en mensen die nog naar Vrchlabi gaan, ga eens eten in het Culturhaus, Heerlijk rustig en weinig geld voor formidabel eten!!!
|
|
|
|