![]() |
|
|
#32 |
|
Legende
|
Re: Poll: Traditionele namen voor Tsjechische babies?
Ik had het over de oorlogstijd, de bezetting. Alles moest in het Duits. De namen, plaatsnamen van de steden, dorpen...
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Actief Lid
|
zowel Eliska, elise, ilse, lies, liesl, lise, lisa, els,Betty, Bets...., allemaal zijn ze afkomstig van de hebreewse naam Elisabeth. De nicht van Maria, en moeder van Johannes de Doper, is een bekende bijbelse figuur met die naam. Die Moffen hedden dus gelijk, en een vorm gekozen die toen in Duitsland populair was. Misschien is Elisabeth, wereldwijd wel een van de namen met de meeste afleidingen.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
Bij ons is het Alexander geworden, geboren op 23 oktober. Mijn ouders vonden het wel grappig dat we hem meestal Saša (Sasja) noemen. Je kunt hem zien op www.diorama.cz/alexander.
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Lid
|
Ach jullie kunnen tenminste nog Venca Vasek en Vasik zeggen. Familie van mij heette ouwe willem, jonge willem, en kleine willem. (godzijdank was de vader Willen van ouwe willem al dood
)Ericek |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Super Lid
|
Joepie, gefeliciteerd Lisa met je Alexander! Foto's zien er mooi uit! Gaat alles goed met jou en Alexander? Groeten, Bart |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Actief Lid
|
Lisa van harte proficiat met die wolk van een baby, Saša klinkt mooi
![]() |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Lid
|
Mijn schoonfamilie... Zdenek, Eva, Eva en Zdena
![]() Ik heb Zdena eruit gepikt als vriendinnetje, wat helaas betekent dat niemand in NL haar naam kan uitspreken, laat staan in Duitsland!! Erik |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Ik moet zeggen dat ik wel vind dat Nederlanders vaak te snel opgeven wat betreft het uitspreken van een vreemde naam.
Mijn moeder, die Pavla heet, wordt al 15 jaar door de Nederlandse schoonfamilie en collega´s ´´Pafla´´ genoemd, terwijl een w uitspreken toch niet zo moeilijk is? Zdena lijkt me ook niet moeilijk, hoogstens een beetje ongebruikelijk ![]() |
|
|
|