Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Wintersport
Horni Mala Upa

Horni Mala Upa

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 19-10-03, 05:40   #1
steven
Nieuw Lid

Wintersport in Horni Mala Upa

Wij hebben een huis gehuurd in de komende krokusvakantie in mala upa.Wij zijn nog nooit in Tsjechie geweest.Wij skien meer dan 20 jaar.Skien is niet ons hoofddoel van deze vakantie.Kan iemand wat vertellen over dit dorp.Elke reactie is meer dan welkom.Wij hebben er erg veel zin in.Gaarne reactie.
Groeten Steven Groenestein.
steven is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-10-03, 05:10   #2
Klara
VIP Lid

Nationaliteit:
Re: Wintersport in Horni Mala Upa

Hoi, ik heb even dit adres gevonden. Daar kan je aardig wat lezen en bekijken (ook engels en duits) www.malaupa.cz
Veel plezier!

Klara
Klara is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-12-03, 05:43   #3
wilfred1
Nieuw Lid

Afgelopen krokusvakantie zijn we in Mala Upa geweest en we hadden een huis met 4 gezinnen.

Klein dorp. Prijzen vooroorlogs.
Wij hebben elke avond met z'n allen in hotel Pomezni Bouda(naast de grensovergang met Polen) gegeten. Eenvoudig goed eten en met prettige bediening.
Skiverhuur in het dorp. Op de doorgaande weg staan bushaltebordjes van de gratis skibus die je naar de grootste skipiste van het dorp brengt, Ukostella. Je kunt daar niet met de auto komen, alleen met dit busje.

In het dorp zijn twee winkeltjes waar je brood etc kunt krijgen. Ook is er een wisselkantoor tegenover de eerste parkeerplaats gezien vanuit het dal. Voor meer boodschappen is het raadzaam om een keer naar Trutnov te rijden naar de Hypernova.
Er is hier ook een Vietnamese markt, deze vindt je overal in Tsjechië en hier kun je laten zien of je kan afdingen. Is gewoon eens leuk om te zien. Achteraf heb je meestal nog teveel betaald, maar dat is de lol!

De pistes in Mala Upa stellen niet zo veel voor. In Pez Snetzkov en Jansze Laske zijn langere pistes. Wij gaan aankomende krokusvakantie weer met 4 gezinnen naar Mala Upa naar hetzelfde huis.
We verheugen ons er nu al weer op !

Reistip : Arnhem-Oberhausen-Dortmund-Kassel-Dresden-Bautzen-Gorlizt(Duits-Poolse grens)-Jelenia Gora-Kowari-Mala Upa (Pools-Tsjechische grens).
groeten Wilfred1
wilfred1 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-12-03, 06:45   #4
B@rt
Actief Lid

B@rt's avatar

Nationaliteit:

Hallo Wilfred,

wat een mooie reply, erg gedetailleerd.
Welkom op de site!

gr. Bart
B@rt is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-12-03, 21:01   #5
perun
Actief Lid

perun's avatar

Nationaliteit:

Afhankelijk van waar je vandaan komt uit Nederland is er ook nog de optie Oldenzaal > Osnabrück > Hannover > Magdenburg > Leipzig > Dresden > Bautzen > Gorlitz.
Dit is vanuit Utrecht het snelst.

rene
perun is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-12-03, 06:01   #6
Gast
Berichten van gasten...

Zojuist attendeerde Wilfred mij op deze site. Samen met Wilfred's gezin en twee andere gezinnen hebben we de wintersport 2003 in Mala Upa doorgebracht. Ideaal weer. Een beetje sneeuw en een paar dagen een strakke blauwe lucht. Maar ja dat kan aankomend seizoen anders zijn.

Mala Upa is een leuk plaats. Alles heb je er: een skiverhuur, de eerste levensbehoefte en een aantal restaurants. Je hebt er eenvoudige ski-pistes. Voor het zwaardere werk moet je naar Pec Pod Snekou, Janske Lazne of Spindleruv Mlyn.

Toch kun je je prima vermaken in Mala Upa. Met name voor ski- of snowboardlessen is de piste in U Kostela goed te doen. De ski- of snowboardleraar komt op de piste les geven. De prijzen zijn goed.
Het langlaufen in Mala Upa vond ik tegenvallen. De loipes waren niet geprepareerd maar dat kan aankomend jaar beter zijn. Een tip die ik "later" kreeg is dat er richting "Pec Pod Snezkou" (Spreek uit Snezkov wat SNEEUWKOP betekent) een aantal goed geprepareerde loipes liggen. Iets om uit te proberen wanneer je van langlaufen houdt.
Veel ski-informatie heb ik gehaald van de site: www.holidayinfo.cz
Zij geven de actuele ski-info's door. Er zijn zelfs webcams aanwezig.

Een paar tips:
- Heb geduld aan de Poolse grens.
- Vanuit Mala Upa is de dichtsbijzijnde tankstation op ca. 15 km afstand in Svoboda.
- Neem sneeuwkettingen mee (verplicht). Zelf hadden wij winterbanden.
- De grensplaats Görlitz heet op z'n Pools: Zgorzelec.
Gast is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-02-04, 09:21   #7
sneedebree
Nieuw Lid

Hallo ik ga samen met een stel vrienden en hun gezinnen al jaren naar oostenrijk, Frankrijk eenmalig en nu eens tsjechie.
We hebben een te gek huis gehuurd (6 slaapkamers, 7 badkamers, zwembad, sauna, bubbelbad) en hebben er allemaal echt zin in. Dinsdag nog ff de infrarood voor de koptelefoons van de DVD speler laten maken...blijven onze drie kinderen lekker rustig achterin......hmm misschien ook nog ff een temperatuurmeter aanschaffen.
sneedebree is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-02-04, 11:26   #8
steven
Nieuw Lid

Ik dank de mensen voor hun informatie.
Tsjechie kan nog veel verbeteren aan de presentatie op Internet.Na veel zoeken vind je weinig over de plaatsen.En als je wat vindt,is de Site(bv malaupa.cz)alleen in het Tsjechies.
Oud 29-03-04, 18:54   #9
steven
Nieuw Lid

We zijn geweest.Het was geweldig.Ik heb een verhaaltje op mijn site geplaatst.Bedankt voor de reactie's.
Steven.
http://www.groenereizen.com
Oud 03-02-05, 21:16   #10
Hen97
Nieuw Lid

Horni Mala Upa

Hallo Allemaal,
Wij hopen eind februari naar Horni Mala Upa te gaan. Wie heeft info betreffende de pistes, restaurants, skibus e.d.
bvd Henny
Hen97 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed