![]() |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
Re: NL zenders ontvangen in Praag..
Ja, je zegt het al zelf. Koop alles maar lekker in NL, is iets goedkoper.
NL zenders zitten ap Astra 1G, die kan je b.w.v.s. ontvangen met een Chinese wok, maar toch beveel ik je aan om een schotel van 80 cm te nemen om onverstoort te kijken in de wintertijd bij sneeuwbuien. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Super Lid
|
Re: Benodigheden voor satelliet ontvangst CZ zenders
Hier meld zich een 'Satelliet-dummy'. Over 3 maanden gaan we verhuizen, we komen in UPC-kabelland en wil liever uit de gevreesde klauwen van UPC blijven en tegelijk de Tsjechische zenders er bij pikken. Een satelliet is dan een goede optie. Mijn vraag is: wat zijn de nadelen? Genoemd is dat je niet tegelijk kan kijken en opnemen bij goedkopere versterkers en dat zwaar weer wat roet in het eten kan gooien. Hoe zit het met meerdere televisies? Kan je die allemaal los van elkaar naar verschillende zenders laten kijken, ook als je bijvoorbeeld met een dubbele LNB op de ene TV naar Nederland en de andere naar Tsjechiė wil kijken? Iemand ervaring met een betrouwbare leverancier in regio Amsterdam (stuur maar een PM om reclame te voorkomen...) Heb je gewoon beschikking over teletekst? Ben benieuwd! Dank!
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Actief lid
|
Ik kan niet alle vragen beantwoorden.
Maar je heb teletekst. en voor elke tv heb je reciever nodig. Er zijn verschillende opties om naar de nederlandse en Tsjechische zenders te kijken. Ik heb ook gehoord over een soort dubbele schotel in één. Maar dat zou je moeten navragen. Als een goede reciever hebt, en goede spullen aan je schotel kunt je wel gelijk opnemen en kijken. Maar die spullen zijn wel wat duurder. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Pivonist
|
Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat ik met twee schotels en een smartcard geen CZ zenders ontvang.
Momenteel ontvang ik 2 astra's, hotbird en sirius, heb op sommige kanalen wel geluid maar geen beeld, maar ik word er(nog)niet moe van. De kaart kraak ik zelf, weet iemand welke files ik moet kraken voor CZ. B.v.d. Macek |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Volwaardig Lid
|
Marek
1e CZ zit op de Eurobird 1 en niet op de Astra 2e Je zult een Cryptoworks kaart moeten hebben et een CAM om CZ te kunnen ontvangen, gaat niet via zo'n Fun kaartje o.i.d.. Kraken van CZ zal heel moeilijk worden, is volgens mij nog niet gedaan. Lees eerder geschreven berichten van mij en van andere maar door (in de bovenliggende 4 pagina's) wat je allemaal moet doen om CZ te ontvangen en op welke frequenties. |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Volwaardig Lid
|
Met hulp en aanwijzingen van Jelen hebben wij ook een sat. schotel geinstaleerd. Wij kunnen nu CT 1, CT 2 en Prima ontvangen. Alles werkt prima.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
VIP Lid
|
Gefeliciteerd, ik ben erg blij voor jullie en natuurlijk ook voor San. Heb je al večernķček gezien na al die jaren?
...en bedankt voor het complimentje... Dat helpt wel om hiermee nog door te gaan, ik begon al aan mij zelf te twijfelen met al die rare opmerkingen hier. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi allemaal, even een update over ontangst hier. Ik ben een weekje bezig met een schotel en heb onder ander het volgende uitgepuzzeld:
1. De volgende zenders zijn te ontvangen: a CT1, CT2, Prima, Galaxie Sport (via smartcard) b Ocko, muziekzender, free-to-air zoals dat heet c 24.cz, parlementuitzending. ook free-to-air. Alleen ontvang ik wel het geluid, maar niet het beeld. Dat wordt nog uitgezocht. De smartcad die je nodig hebt voor (a) moet op naam van een Tsjechische inwoner zijn geregistreerd. Veel van de lezers in dit forum zullen daar geen probleem mee hebben. Er *is* echter nog een andere mogelijkheid, via een oostenrijks postorderbedrijf. Zij leveren de kaart voor ongeveer 3x de prijs, maar deze is dan wel al geregistreerd op naam van een of andere tjsech. Natuurlijk mot daar extra aan verdiend worden. Verder zijn de NIEUWS uitzendingen op CT1 NIET gecodeerd, dus ook zonder smartcard, en een eenvoudig schoteltje kun je perfect het nieuws zien. En mocht je er plezier aan beleven: op de gecodeerde zenders werkt ook zonder smartcard de teletext. Om te ontdekken of je antenne goed staat, kun je ook de CT Test zender proberen. Die geeft ongecodeerd het tetstbeeld, aleen niet 24 uur per dag. En als laatste: ik heb gezien dat Popelku a.s. vrijdag op WDR te zien is. Geen idee of het ondertiteld is, nagesproken, met een extra geluidskanaal, of wat dan ook. Hopelijk heeft iemand hier iets aan. |
|
|
|