![]() |
|
|
#21 |
|
Legende
|
Re: Gezocht: Tsjechie-experts
Erik, bitterballen en frikandellen met Bramborák? Dat lijkt me wel heel erg ver gezocht.
En ze vinden het lekker dat het iets appart is? Ik denk dat het meer een van de eigenschappen van de Tsjechen is, beleefd blijven en netjes opeten. Ook al het niet smaakt. Wij zijn nou eenmaal netjes opgevoed. De meesten althans. Overigens, fast food happen als je snel wat te happen wilt, vind ik niet normaal! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Mijn ervaring is dat we stilaan de tijd gepasseerd hebben dat Tsjechen onbekend zijn met onze culinaire verworvenheden.Ik doe een schuchtere poging om een lijst te maken van wat bij hun redelijk onbekend is ;
- Limburgse Vlaai - Pinda-notenpasta - Brusselse wafels - Hollandse Ranja - Zuurkool met Boerenworst - Pudding met lange vingers etc - Wortelstamp - Bananensoep - Beschuit met muisjes |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Gast
|
Beste mensen,
allemaal hartstikke bedankt voor jullie medewerking! Ik ben erg blij dat er zoveel gereageerd is op mijn oproep. Fijn dat jullie allemaal zo behulpzaam zijn. Dat was wel wat anders bij mensen op het Franse forum... sommige mensen schreven dat ik maar naar Maurice de Hond moest gaan. Nogmaals, fantastisch al deze reacties! Ga door zou ik zeggen! Groeten Robbert (Groningen) |
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
'n heeeeeel ander slag he, die tsjechen en tsjecho addicts.....
hee jongens, ga zo door! enne....... voortaan niet meer op vakantie naar Frankrijk! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
VIP Lid
|
Fast food is Bah....eeeaaahh, rottig vreten...
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
VIP Lid
|
Bananensoep?????????????????
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Bananensoep; 4 bananen/klein potje zure room/
1 blokjecurrie/ 4 blokjes bouillon/100gr boter/4 eetlepels bloem / 1/2 l doos gepelde tomaten en 1 liter water koken tot het gaar is < tijdens het half weg koken mixen niet vergeten> na 20 min. heb je Vlaamse haute cuisine soep, bord afwerken peterselie a/d randen dobrou chut |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Actief Lid
|
Zo jacques, schuilt in jouw persoon een meesterkok?
Kook eens voor ons allen zou ik zeggen.. Over de bitterballen: ik stel voor dat Nederlanders die de Tsjechische markt willen veroveren met deze troep gewoon aan de grens bekogeld worden met bitterballen, moeten ze zelf eens proeven denk ik... |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Ipv patat enzo. Letten jullie nooit op als je daar aant shoppen bent ofzo? Hahaha Dat kan heel lekker, als jij aan de zelfgemaakt Bramborak denkt kan ik me voorstellen dat je er je vraagtekens bij zet. En een eigenschap van de Tsjechen dat ze het opeten? Dacht het niet, ze vragen er zelf om !!! Tis geen eens zo dat ze wel ja zeggen als ik het vraag, nee ze vragen gewoon of ik nog van die dingen heb. Het zelfde verhaal bij me vader. Lekker vinden ze het wel hoor ![]() We hebben er zelfs naar aanleiding hiervan een snackbar te openen in Olomouc, maar dat brengt achteraf toch veel gedoe met zich mee. En ik heb toch wel graag de Tsjechische luikies ![]() Cus Neem volgende keer zelf maar mee hahaha. |
|
|
|
|