![]() |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Re: Gezocht: Tsjechie-experts
...........ondanks het feit dat de McDonaldsen als paddestoelen uit de tsjechische grond schieten......
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Legende
|
... dat wil nog niet zeggen dat de Tsjechen het lekker vinden ...
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Nee dat is voor de toeristen en de emigranten
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
als je moet kiezen tussen een introductie in Frankrijk of Tsjechie dan zou ik je aanraden dit in Frankrijk te doen. Het slaat namelijk meer aan op de ' fijne' Franse keuken.....Tsjechen zijn gewend aan machtig eten dat goed vult en dat kan je van een bitterbal niet echt verwachten. Succes met jullie onderzoek.
P.S. Ik heb in Tsjechie altijd en overal succes met stroopwafels!! Tipje??!! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Legende
|
Maar zo kan ik nog meer tips meegeven. Vla bijvoorbeeld, ze kennen alleen Danone toetjes en yoghurt.
En een hele goeie is pindakaas, daar zijn ze ook gek van. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
Hi Robbert,
Van bitterballen weet ik niet of die goed in de smaak al vallen in Tsjechie. We hebben hier veel Tsjechen op bezoek gehad maar volgens mij werden de frikadellen (speciaal) meer gewaardeerd dan de Nederlandse kroketten en bitterballen. Ik heb het idee dat ze niet zo gek zijn op ragout. Succes! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
Ey Robbert, leuk dat je hier over begint.
Ik kan je vertellen, Tsjechen vinden bitterballen erg lekker ![]() Maar of het zal werken, als gat in de markt, dat heb ik sterk mijn twijfels bij. Wij hebben zelf thuis in CR een heel vak vol liggen met frikandellen / kroketten / kipkorns en natuurlijk bitterballen. In eerste instantie was het omdat we zelf na een tijdje trek kregen erin, nu moeten we vaak diepvries mee sjouwen, omdat als we er zijn steeds mensen langs komen haha, de family vind het lekker en neemt ook altijd wat als we wat gaan maken. Ze vinden die lange dingen lekker en de balletjes. Frikandel en bitterballen dus. Er wordt vaak nu gevraagd om de bitterballen als we zitten te zappen met vrienden of kennissen, omdat ze er trek in hebben hahaha. Kheb een keer een pak bitterballen gefrituurt en mee de kroeg in genomen, omdat me neef het zat te vertellen, nou ze waren meteen op. Dus lekker vonden ze het zeker. En het is ook erg lekker met de Bramboracky die ze verkopen voor in de frituur, jam jam ![]() Maar denk dat ze het meer zien als iets aparts en het daarom lekker vinden. De frikandel en bitterballen in Nederland zitten er gewoon ingebakken, het is normaal en als je snel wat te happen wilt neem je zoiets. Ik denk dat je dat in CR niet zogauw voor elkaar zult krijgen, andere landen ook niet denk trouwens. Dan zullen ze toch gewoon weer op de ouwe Hamburger of parek v rohliku terug vallen. Of je het beter in Frankrijk of CR kunt proberen, geen flauw idee. |
|
|
|