![]() |
|
|
#1 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Favoriete Tsjechische bier
Het land van de pivo.., laat ik de aftrap geven voor een top drie van pivomerken, wel met een vermelding waarom?
1. Gambrinus < smaakvol, zacht en licht verteerbaar > 2. Budvar < apart, prikkelend en licht verteerbaar > 3. Chodovar < goedkoop en LAXEREND > |
|
|
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
toch geen laxerende bier??????
![]() staropramen, velkopopovicky kozel.... tak kluci... tady jsou; Prazdroj, Primus, Samson, Platan, Bernard, Lobkowicz, Pernstejn, Verna Hora, Pokusny Pivovar, Louny, Litovel, Branik, Zubr,... en nog heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel meeeeeeeeeer zie ook: www.beer.cz |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
Re: PIVO
ZUBR!
Uit Prerov... Daar heb ik ook veel van gezopen ![]() Verder veel gedronken van Gambrinus, Plzensky, Krusovice, Radegast, Starobrno, Budvar, Cerveny Drak, Velvet... Andere namen herinner ik me niet meer ![]() Glazen van Krusovice zijn cool. Heb er hier 2 staan. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
inderdaad Krusovice is bepaald niet slecht (misschien wel de betere klasse)...
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
To je neni dobce... kom op we moeten toch tot een top drie kunnen komen en een FLOP- drie
Aangepaste top drie 1. Gambrinus 2. Staropramen 3. Budvar Flop drie; 1. Pilsner Urquel 2. Kozel 3. Louny |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Ik denk niet dat Plzen het verdient om op 1 te staan
in de flop hoor Jacques! Niet voor niks is dit bier internationaal bekend en komt ons woord ''pils'' ervandaan. Ok, er zijn best betere biersoorten te vinden in CR, maar dit is ook een beetje overdreven... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Volwaardig Lid
|
Helemaal mee eens... Plzensky hoort niet in de flop 3.
Zet anders gewoon een lokaal 'basic' bier zoals Klaster in de flop 3. Maar eh... zelfs dit bier is 100 x beter dan het gemiddeld nederlands bier. Ene, persoonlijk vind ik Pilsner Urquell minstens zo goed als Budvar. |
|
|
|