het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 07-07-08, 18:44   #91
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Let op! In Horní Branná zijn er twee goede restaurant's. Zámecká (sommige noemen het restaurant bij Obelix:-) waar je dus het kruiwagentje kunt bestellen... en een gerenoveerde (vroeger was het Ámos) die ook in het kasteel zit maar de ingang is van de hoofdweg en heet nu Chapeau bas... geen sprake van dat het restaurant nederlanders gaan runnen.. dat is mijn zus en ik heb alleen een blaadje op de deur in het Nederlands geschreven zodat het duidelijk is dat het vanwege verbouwing 2 maanden gesloten was.
Als je de auto parkeerd tegenover het winkeltje ga je niet het hof op maar links af, heel klein stukje op de hoofdweg en je bent er al:-)
Volgens mij heb ik jullie ook zien lopen van het restaurant Zámecká, groepje gezellige nederlanders die keurig Dobrý den kunnen zeggen met een klein hondje:-)
Dus volgende keer ook het tweede restaurant Chapeau bas proberen, het eten is echt heerlijk:-)
Mikeš is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-07-08, 20:44   #92
Actief Lid

Nationaliteit:
Mikes,
Wij zijn inderdaad wel gezellige mensen ( vind ik ) wij hebben 2 weken geleden met een groepje in het restaurant gegeten en kunnen ook dobre den zeggen alleen wij hebben geen hondje!!
dus was het waarschijnlijk toch een ander groepje.
maar volgende keer gaan we zeker ook het andere restaurant proberen.
els van den Heuvel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-07-08, 20:58   #93
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Volgens mij zijn wij dat dan geweest. Wij zijn er vorige week geweest en in ons gezelschap was inderdaad een klein wit hondje.
Volgende keer dus Chapeau bas proberen. Gasten van ons hadden het er al over, want ze hadden een folder onder de ruitenwisser.
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-07-08, 18:02   #94
Actief Lid

Aad Piekaar's avatar

Nationaliteit:
Na 2 weken vakantie wil ik 3 restaurants noemen waar we diverse keren voortreffelijk hebben gegeten:

Restaurant Krakonose Brauerei - Barvirska 41/6 in Trutnov; dit is gevestigd naast de Pivovar Krakonose in Trutnov. Heel goed betaalbaar!

Restaurant City - Pražská čp. 56 in Trutnov. Hier worden diverse gerechten op de grill (staat gewoon buiten) bereid. Uitstekend (en je krijgt na afloop nog Slivovice ook!)

Restaurant Trutnovský hostinec Dvoračka -Nové Dvory 360 in Trutnov. Dit restaurant heb ik op advies van de site van Clowntje opgezocht! Perfect!! Alleen hoe heb je dit ooit gevonden; het is dat ik de coordinaten op mijn navigatie heb ingegeven en het heb gevonden. Maarre goede tip.
Aad Piekaar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-07-08, 11:49   #95
Actief Lid

Nationaliteit:
op aanraden van esthertje en alberto
En inderdaad na de uitleg heeft manlief toch de gps coordinaten opgezocht want hij was bang het ook niet te vinden
Maar het is daar geweldig en zo veeeeel.

Er staan nog meer restaurantjes op mijn website en na de aankomende 3 weken hoop ik er weer wat bij te kunnen voegen na een heerlijke 3 weekse tsjechisch vakantie.

bedankt voor de andere tips, gaan we proberen als we in de buurt zijn. City had ik al van esthertje gehoord de andere ken ik niet.
Ben je geen koffie wezen drinken in restaurace Kavarna Aad??? het gebak is daar zo lekker.

clowntje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-07-08, 19:25   #96
Actief Lid

Aad Piekaar's avatar

Nationaliteit:
Nee, clowntje, van het leven in Tsjechie kom ik al zoveel (kilo's) aan, dus koffie met gebak hebben we maar overgeslagen.

Veel plezier de komende weken!!

Ik lees je nieuwe "ontdekkingen" wel weer op je site.
Aad Piekaar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-08-08, 09:47   #97
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Mochten jullie in de buurt van Vrchlabi komen, daar ligt iets westelijk het dorpje Horni Branna. hier is het net geopende Chapeau Bas. geweldig eten met een prima culinair nivo. mocht je meer in zijn voor local food dan zit in het gebouw (kasteel) ook een goed lokaal restaurant.
hollj1 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-08-08, 10:04   #98
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
hollj1 schreef:
Bericht bekijken
.... met een prima culinair niveau.
Wat versta je hieronder ? En is er daar geen goede Tsjechische keuken ?

Terloops, hier staat ook iets over Chapeau bas restauranttips
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-08-08, 05:35   #99
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Restaurant Colozeum - grensovergang Chomutov

Op onze terugreis vanuit Praag richting Duitsland gingen we via de grensovergang bij Chomutov (Hora Svatého Šebastiána)omdat we eens wilden zien of het daar erg verandert was.
Ongeveer 10 jaar geleden waren we daar voor het laatst geweest.
We besloten om voor de grensovergang nog iets te gaan eten dus nadat we een oud restaurant voorbij waren gereden viel ons oog op een restaurant wat geheel nieuw leek, vlak voor de bekende Aziatische shops.
Dus keren en daar naar toe, het zag er erg verlaten uit maar er stond een bord dat het open was.
Dus naar binnen en wat bleek het restaurant was net een paar dagen geopend en zag er perfekt uit.
We raakten aan de praat met David, de zoon van de eigenaar en die vertelde ons dat er nog wel het een en ander gedaan moest worden maar dat zou binnen afzienbare tijd voltooit moeten zijn.
We kregen de menu kaart en we keken op van de hoeveelheid gerechten.
Nadat we alle drie soep en een hoofdgerecht hadden besteld keken we een beetje rond en praatte nog wat met David over de ontwikkelingen die nog op stapel stonden. (terras, renoveren van de Aziatische shops etc.)
Toen kwam het eten, mensen nog aan toe wat was dat veel en ontzettend lekker.
We hadden 3 weken in Tsjechië gegeten maar dit was verreweg het beste wat we hadden gegeten.
Ook de prijs was ZEER VOORDELIG, voor 3 heerlijke soepen, 3 fantastische hoofdgerechten en 3 formidabele nagerechten+ een paar keer fris en 3 cappuccino betaalde ik het bedrag van 900 CK.
WIJ RADEN IEDEREEN DIE VIA DEZE OVERGANG TSJECHIE IN of UITGAAT HIER TE GAAN ETEN, HET IS WERKELIJK FANTASTISCH.
Als wij weer in de buurt komen gaan wij daar zeer zeker weer eten, ook al moeten we er voor om rijden.
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg Colozeum3.jpg (56,1 KB, 3x bekeken)
Bestandstype: jpg Colozeum2.jpg (58,3 KB, 6x bekeken)
Bestandstype: jpg Colozeum1.jpg (62,3 KB, 5x bekeken)
Aart is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-08-08, 17:23   #100
Nieuw Lid

Tom Flow's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Aad Piekaar schreef:
Bericht bekijken

Restaurant Trutnovský hostinec Dvoračka -Nové Dvory 360 in Trutnov. Dit restaurant heb ik op advies van de site van Clowntje opgezocht! Perfect!! Alleen hoe heb je dit ooit gevonden; het is dat ik de coordinaten op mijn navigatie heb ingegeven en het heb gevonden. Maarre goede tip.
Beste Aad,

Heb je de coordinaten nog voor mij ? Kan ik er vanavond ook eens gaan eten !

Gr.

Tom
Tom Flow is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels