![]() |
|
|
#81 |
|
Legende
|
Krajicek terug in top vijftig
Michaëlla Krajicek is terug in de top vijftig van de wereldranglijst. De Nederlandse tennisster, komende week actief op Wimbledon, steeg op de zondag gepubliceerde lijst van de 51e naar de 49e plek.
Ze haalde afgelopen weekeinde de kwartfinales van het grastoernooi van Rosmalen. Ze werd daarin uitgeschakeld door de Thaise Tamarine Tanasugarn. Tanasugarn schreef verrassend het toernooi op haar naam, ten koste van de Russin Dinara Safina. Ze boekte daardoor vijftien plaatsen winst en staat nu zestigste op de wereldranglijst. sportwereld.nl |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Legende
|
Wimbledon: Tiebreaks nekken Krajicek
Wimbledon is na één ronde alweer voorbij voor Michaëlla Krajicek. De 19-jarige tennisster was niet opgewassen tegen Marina Erakovic uit Nieuw-Zeeland. Krajicek verloor in twee sets (7-6 (3) en 7-6 (6). Vorig jaar bereikte zij nog de kwartfinales op het heilige gras in Londen.
Krajicek leek aanvankelijk al bij 5-3 in de tweede set het onderspit te delven. Maar zij overleefde op de service van Erakovic een matchpoint en sleepte er alsnog een tiebreak uit. In die beslissende fase, waarin zij een 5-1 voorsprong verspeelde, moest Krajicek toch haar meerdere erkennen in haar opponente. Saillant detail is dat Krajicek op Wimbledon nog wel gaat dubbelen met Erakovic. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Legende
|
Wimbledon: Krajicek valt door nederlaag uit top honderd
Londen - “Ik ben natuurlijk niet happy zo vlak na mijn nederlaag, maar ik speelde niet slecht. Het gaat steeds beter, alleen jammer dat ik in de eerste ronde uitgerekend tegen Erakovic moest. Het is geen schande van haar te verliezen, ze is heel goed op gras.” Waar Michaëlla Krajicek soms urenlang amper aanspreekbaar is na een nederlaag, stond ze dinsdag na haar nederlaag in de eerste ronde op Wimbledon na twintig minuten al heel rustig de pers te woord. Ze verloor met 7-6, 7-6 van haar dubbelspelpartner Marina Erakovic uit Nieuw-Zeeland. Door de nederlaag verliest ze heel veel punten voor de wereldranglijst, aangezien ze vorig jaar de kwartfinale bereikte in Londen. Ze zal na Wimbledon terug te vinden zijn rond positie 110.
Dat is niet waar ze voor dit seizoen aan had gedacht. Ze hoopte de stap naar de top twintig te maken. Maar door een polsblessure, privé-beslommeringen en een flinke vormdip won ze zeven maanden lang geen pot. Pas na Roland Garros is ze langzaam maar zeker uit het dal aan het klimmen vinden Krajicek en haar ad-interim coach Rohan Goetzke. “Het is al beter dan het was,” stelde Goetzke na afloop. Het is afwachten of Krajicek met haar ranking wel rechtstreeks de US Open in komt. De ranglijst van zes weken voor het toernooi wordt immers gehanteerd. Goetzke: “Haar ranking maakt niet uit. Ze moet de tweede helft van het jaar als een nieuwe start zien, als het begin om terug te komen op het niveau waar ze was.” Krajicek, die de komende tijd zal gebruiken om een nieuwe coach aan te stellen, geeft toe dat ze met heel andere verwachtingen aan het jaar begon. “Ik had nooit verwacht dat ik buiten de top honderd zou vallen. Maar ik raakte meteen geblesseerd en dan wordt het moeilijk. Ik speel niet slecht, het gaat steeds beter met me. De ene keer sta je dertig en de andere keer tachtigste. Als ik goed speel sta ik hoog, als ik dat niet doe val ik terug. Het maakt me niet uit. Misschien moet ik voor de US Open kwalificaties spelen, dat is misschien wel goed voor me. Heb ik weer een paar partijen om beter te worden. Ik moet het maar van de positieve kant bekijken. Als ik goed ga spelen, dan komt het allemaal wel weer.” sportweek.nl |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Legende
|
Wimbledon: Krajicek kan naar huis
Michaëlla Krajicek is na drie dagen al klaar op het grastoernooi van Wimbledon. Na haar uitschakeling in de eerste ronde van het enkelspel verloor de Nederlandse tennisster woensdag ook haar eerste partij in het vrouwendubbelspel. Met haar Nieuw-Zeelandse partner Marina Erakovic ging ze met 6-0 6-2 flink onderuit tegen de Tsjechisch/Slowaakse combinatie Iveta Benesova/Janette Husarova.
Erakovic was dinsdag ook verantwoordelijk voor de uitschakeling van Krajicek in het enkelspel 7-6 (3) 7-6 (6)). Ze tuimelde daardoor uit de top 100 van de wereldranglijst. De 19-jarige reikte vorig jaar nog tot de kwartfinales op Wimbledon. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Legende
|
Krajicek duikelt uit top honderd
Michaëlla Krajicek is maandag uit de top honderd van de WTA-ranglijst geduikeld. De Nederlandse tennisster viel van 49e plaats helemaal terug naar plek 113. De vrije val was mede het gevolg van haar snelle uitschakeling op Wimbledon.
Krajicek begon dit jaar op positie 33, maar zakte door een polsblessure en een mentale crisis steeds verder weg. Ze is voor de US Open waarschijnlijk aangewezen op de kwalificaties. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Legende
|
Michaëlla Krajicek kan in augustus niet meedoen aan de Olympische Spelen in Peking. De tennisster is donderdag tijdens de training geblesseerd geraakt aan de meniscus van haar rechterknie en moet vrijdag al een operatie ondergaan. Dat meldde de tennisbond. Krajicek heeft minstens zes weken nodig om te herstellen.
Het jaar 2008 verliep al vrij desastreus voor de 19-jarige zus van oud-Wimbledonkampioen Richard Krajicek. Pas na tien toernooien won ze haar eerste partij in het enkelspel. Na een opleving in Rosmalen, waar ze de kwartfinales bereikte, ging ze vervolgens op Wimbledon alweer in de eerste ronde onderuit. Haar slechte resultaten leidde ertoe dat ze ver wegzakte op de weredlranglijst. Krajicek staat momenteel 115e. Dan maar over vier jaar Michaëlla Krajicek was nuchter onder het nieuws dat een meniscusoperatie een streep haalt door de Olympische Spelen. “Ik kan zeker nog twee keer meedoen", stelde de 19-jarige tennisster vast. "Maar mijn seizoen is hiermee wel zo’n beetje mislukt. Het belangrijkste is nu eerst weer fit te worden.” Krajicek liep de blessure vorige week donderdag op tijdens een trainingspartijtje. “Ik voelde direct veel pijn, de training is ook meteen gestopt. Twee dagen later heb ik het opnieuw geprobeerd, maar al snel bleek dat het niet ging. Op een scan ontdekten ze toen twee scheurtjes in mijn meniscus”, aldus de zus van oud-Wimbledonkampioen Richard Krajicek. Krajicek had ervoor kunnen kiezen haar knie rust te geven en op die manier proberen Peking nog te halen. “Maar dan had ik mijn hele carrière geriskeerd. Dan maar over vier jaar”, zei Krajicek nuchter. De blessure past exact in het desastreuze seizoen dat Krajicek doormaakt. Ze had begin dit jaar last van een polsblessure, maar speelde ondanks het fysieke ongemak door. “Toen heb ik het geprobeerd, maar dat ging niet goed. Ik weet dat het nu beter is om me te laten opereren, hoe pijnlijk het ook is.” Krajicek gaat vrijdag in Utrecht onder het mes, voor het herstel staat ongeveer zes weken. De Nederlandse wordt geopereerd door dezelfde chirurg als Robin Haase, die vandaag voor eenzelfde kwetsuur onder het mes moest. telegraaf.nl |
|
|
|