het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 03-03-08, 11:01   #41
Actief Lid

Noelle's avatar

Nationaliteit:
Ik ben dan ook steeds weer blij dat wij buiten het seizoen op vakantie gaan.
Wij zijn zelfs op de toeristische plaatsen nog maar weinig nederlanders tegen gekomen.
Als ik al deze verhalen lees dan schaam ik me wel een beetje.
Maar denk toch wel dat ook vakantieganges vanuit andere landen zich kunnen misdragen en zelfs de Tsjechen zelf.

Elke bevolkingsgroep heeft zo z'n vreemde snuiters toch
Noelle is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-03-08, 13:09   #42
Actief Lid

Riannah's avatar

Nationaliteit:
Het schijnt dat Engelsen zich het meest asociaal gedragen... heb ik ooit gehoord. maar Nederlanders kunnen er ook wat van!
en inderdaad, elke bevolkingsgroep heeft zo z'n vreemde snuiters.... Alleen denk ik dat als je op vakantie bent, en je ziet zo'n vreemde snuiter (uit je eigen land) dat je je daar meer aan ergert..
Riannah is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-03-08, 13:20   #43
VIP Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Russen, Duitsers, Engelsen, Nederlanders......op elke nationaliteit is wel wat aan te merken. Misschien dat wij ons in Tsjechie vooral ergeren aan het gedrag van landgenoten als een soort plaatsvervangende schaamte. Het zijn ook vooral de Nederlanders die je daar in grote aantallen tegenkomt.
Verder erger je je misschien wel meer omdat je duidelijk kunt verstaan wat ze zeggen. Dat heb je in het Engels, duits en Russisch toch minder snel.

Laatst aangepast door jan nijdam; 03-03-08 om 13:20.
Reden: foutje
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-03-08, 13:47   #44
VIP Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
Die ongemanierde Nederlanders gaan er ook altijd van uit dat niemand om hen heen ze kan verstaan! Zóóóó dom!
Ik heb in Frankrijk al eens mogen meemaken dat een Franse verkoopster een hufterige Nederlandse opmerking pareerde.
In Tsjechië kennen wij mensen waarvan de dochter al jaren in Nederland woont, inmiddels verstaan zij meer dan je zou verwachten... Zaten wij met die mensen ergens te eten - bleek er vlak bij ons een groepje Nederlanders te zitten...
En maar commentaar op alles en iedereen - ik heb me dood geschaamd!
loura is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-03-08, 13:56   #45
VIP Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Dat is een belangrijk punt. Zou je het niet verstaan, zou je je misschien minder ergeren. Hetzelfde geldt in winkels.
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-03-08, 14:02   #46
Actief Lid

Riannah's avatar

Nationaliteit:
Als het landgenoten zijn, schaam je je wel eerder, ze komen tenslotte uit hetzelfde land als jij....
Riannah is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-03-08, 14:33   #47
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
loura schreef:
Bericht bekijken
Die ongemanierde Nederlanders gaan er ook altijd van uit dat niemand om hen heen ze kan verstaan! Zóóóó dom!
Als zij of ik de zaak verlaten, hangt ervan af wie eerst gaat, dan maak ik steevast de snedige opmerking dat het leuk was hun gesprek te mogen volgen. Je kunt dan meestal hun verrassende blikken en hun commentaar wel voorstellen. Je mag raden wie er meest plezier aan beleefd.
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-03-08, 16:21   #48
Actief Lid

Lubnik's avatar

Nationaliteit:
Verleden jaar hoogzomer waren wij in de Tesco en liepen onze boodschappen te doen tot we ineens een vreselijke harde schelle Nederlandse vrouwenstem hoorden!!!!
We liepen erheen en zagen 2 vrouwen staan,ze hadden zo'n hard vocabulaire dat alle Tsjechen keken waar het geluid vandaan kwam....het ging erover dat het allemaal zo lekker goedkoop was en dat ze vanavond thuis bleven eten....toen ik langs liep kon ik het dan ook niet laten om iets te zeggen.
Ik zei alleen maar:heerlijk toch voor JULLIE dat alles zo lekker goedkoop is?

De 2 vrouwen wisten niet waar ze moesten kijken,echt een staaltje onbeschoft gedrag.
Lubnik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-07-08, 10:39   #49
Lid

markousovice's avatar

Gaan er mensen naar Tsjechië op vakantie, alleen maar omdat 't er goedkoper zou zijn???

Verklaart die hopen hardschreeuwende aso's die ik in Trutnov tegenkom.
markousovice is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-07-08, 10:43   #50
Super Lid

Maria's avatar

Ik denk inderdaad veel mensen wel. Dit verklaart niet altijd het gedrag van mensen hoor, er zijn ook beschaafde mensen met een kleine portemonnee, die toch graag (naar het buitenland) op vakantie willen!
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels