![]() |
|
|
#271 |
|
Legende
|
Wimbledon
Barbora Zahlavova Strycova heeft haar wedstrijd tegen de Russische Svetlana Kuznetsova verloren met 2-6 en 4-6.
Thomas Berdych verliest van de Spanjaard Fernando Verdasco met 4-6, 4-6 en 0-6. In de dubbelspelen zijn nog een aantal spelers actief die verdergaan in de volgende ronde. |
|
|
|
|
|
#272 |
|
Legende
|
Wimbledon: naar tweede ronde in dubbel gemengd
Nicole Vaidisova heeft samen met haar dubbelpartner Lukas Dlouhy gewonnen van Nenad Zimonjic (Serv)/ Tiantian Sun (China) met 7-5 en 7-5 en gaan naar de derde ronde..
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
Legende
|
Wimbledon
Zopas is de wedstrijd tussen Radek Stepanek en Mikhail Youzhny (Rus) afgelopen. Echter met verlies voor Stepanek na een vijfsetter.
Uitslag: 5-7, 7-6, 4-6, 7-6 en 3-6. In de mixed dubbel gaan Pavel Vizner / Kveta Peschke door na winst tegen het andere Tsjechische koppel David Skoch / Iveta Benesova. Uitslag: 6-1 en 7-6. |
|
|
|
|
|
#275 |
|
Legende
|
Wimbledon: einde Vaidisova
Nicole Vaidisova heeft haar wedstrijd tegen de Chinese Jie Zheng, die met een wildcard in het tornooi kwam, verloren. Na een verloren eerste set maar een spannende tweede set die Vaidisova terug in de wedstrijd bracht moest ze uiteindelijk plooien in de derde.
UItslag: 6-2, 5-7 en 6-1. Hiermee zijn alle enkelspelers uitgeschakeld in het tornooi. idnes.cz |
|
|
|
|
|
#276 |
|
Legende
|
Krajicek duikelt uit top honderd
Michaëlla Krajicek is maandag uit de top honderd van de WTA-ranglijst geduikeld. De Nederlandse tennisster viel van 49e plaats helemaal terug naar plek 113. De vrije val was mede het gevolg van haar snelle uitschakeling op Wimbledon.
Krajicek begon dit jaar op positie 33, maar zakte door een polsblessure en een mentale crisis steeds verder weg. Ze is voor de US Open waarschijnlijk aangewezen op de kwalificaties. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#277 |
|
Legende
|
Berdych op zoek naar eerste seizoenstitel
Tomas Berdych gaat zondag in het Zweedse Bastad op jacht naar zijn eerste ATP-titel van dit seizoen. De Tsjechische tennisser ontdeed zich in de halve finale van de als tweede geplaatste Fernando Verdasco uit Spanje: 2-6 6-3 6-2.
Zijn tegenstander in de finale is weer een Spanjaard: of de als eerste geplaatste David Ferrer of de als derde geplaatste Tommy Robredo. telegraaf.nl En het is..... De Spanjaard Tommy Robredo (ATP 17) en de Tsjech Tomas Berdych (ATP 23), respectievelijk derde en vierde reekshoofd, spelen zondag de finale van het ATP-graveltoernooi in het Zweedse Bastad (326.000 euro). standaard.be Laatst aangepast door Freddy2005; 13-07-08 om 00:18. Reden: 2° finalist is gekend en aan bericht toegevoegd |
|
|
|
|
|
#278 |
|
Legende
|
Robredo verslaat Berdych
Tommy Robredo heeft zondag het tennistoernooi van Bastad gewonnen. De Spanjaard had in de finale weinig moeite met de Tsjech Tomas Berdych: 6-4 6-1.
Robredo was in Zweden als derde geplaatst, Berdych als vierde. telegraaf.nl |
|
|
|
|
|
#279 |
|
Legende
|
Michaëlla Krajicek kan in augustus niet meedoen aan de Olympische Spelen in Peking. De tennisster is donderdag tijdens de training geblesseerd geraakt aan de meniscus van haar rechterknie en moet vrijdag al een operatie ondergaan. Dat meldde de tennisbond. Krajicek heeft minstens zes weken nodig om te herstellen.
Het jaar 2008 verliep al vrij desastreus voor de 19-jarige zus van oud-Wimbledonkampioen Richard Krajicek. Pas na tien toernooien won ze haar eerste partij in het enkelspel. Na een opleving in Rosmalen, waar ze de kwartfinales bereikte, ging ze vervolgens op Wimbledon alweer in de eerste ronde onderuit. Haar slechte resultaten leidde ertoe dat ze ver wegzakte op de weredlranglijst. Krajicek staat momenteel 115e. Dan maar over vier jaar Michaëlla Krajicek was nuchter onder het nieuws dat een meniscusoperatie een streep haalt door de Olympische Spelen. “Ik kan zeker nog twee keer meedoen", stelde de 19-jarige tennisster vast. "Maar mijn seizoen is hiermee wel zo’n beetje mislukt. Het belangrijkste is nu eerst weer fit te worden.” Krajicek liep de blessure vorige week donderdag op tijdens een trainingspartijtje. “Ik voelde direct veel pijn, de training is ook meteen gestopt. Twee dagen later heb ik het opnieuw geprobeerd, maar al snel bleek dat het niet ging. Op een scan ontdekten ze toen twee scheurtjes in mijn meniscus”, aldus de zus van oud-Wimbledonkampioen Richard Krajicek. Krajicek had ervoor kunnen kiezen haar knie rust te geven en op die manier proberen Peking nog te halen. “Maar dan had ik mijn hele carrière geriskeerd. Dan maar over vier jaar”, zei Krajicek nuchter. De blessure past exact in het desastreuze seizoen dat Krajicek doormaakt. Ze had begin dit jaar last van een polsblessure, maar speelde ondanks het fysieke ongemak door. “Toen heb ik het geprobeerd, maar dat ging niet goed. Ik weet dat het nu beter is om me te laten opereren, hoe pijnlijk het ook is.” Krajicek gaat vrijdag in Utrecht onder het mes, voor het herstel staat ongeveer zes weken. De Nederlandse wordt geopereerd door dezelfde chirurg als Robin Haase, die vandaag voor eenzelfde kwetsuur onder het mes moest. telegraaf.nl |
|
|
|