![]() |
|
|
#21 |
|
Nieuw Lid
|
mineralen zoeken in Noord Bohemen
naar het blijkt kan je mineralen zoeken in noord - bohemen
ik heb al wat groeves ondekt op mapy.cz maar hoe maak je deze mensen duidelijk als je wat wilt gaan zoeken in de groeve en mag dit adri Laatst aangepast door Gorrit; 21-02-08 om 20:29. Reden: verplaatst uit accomodatie-rubriek |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nieuw Lid
|
Beste macek;
we gaan over een paar weken naar Vrchlabi op vakantie we willen als het mogelijk is wat mineralen zoeken in Cerny Dul Mogen we daar zo terrecht om te vragen dat we graag verschillende mineralen zoeken. ik kwam je tegen op tjeche net vandaar deze vraag alvast bedankt voor je antwoordt en je hulp groeten vanuit een zonnig holland adri |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nieuw Lid
|
op zoek naar een Tsjechiesche mineraal kenner.
Wie kan mij helpen bij het vinden naar mineralen in de buurt van Vrchlabi
Ik zoek al een hele tijd maar kom alleen maar verder dat er groeve`s zijn maar misschien dat iemand mij toch nog iets meer kan vertellen hierover adri |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nieuw Lid
|
Fossielen en mineralen zoeken in West Bohemen
Ik ga met mijn gezin volgende week naar een camping in west Bohemen in Tasnovice, in de buurt van Horsovsky Tyn. Wij vinden het leuk om op vakantie te zoeken naar mineralen en fossielen.
Wie weet vindplaatsen in west (of eventueel zuid) Bohemen (plus wat je er kan vinden)? Alvast bedankt, Erik |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nieuw Lid
|
Mineralen, Edelstenen, musea, winkels
Hoi Hoi,
Over een paar weken gaan mijn man en ik voor het eerst naar Tsjechië met vakantie. Om precies te zijn naar het plaatsje Lipno Nad Vltavou, Zuid-Bohemen. Nu is onze vraag of iemand weet of er in de Zuid-Bohemen Edelstenen, Mineralen te koop zijn , Musea, winkeltjes??? Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen, Groetjes, Antubis |
|
|
|
|
|
#28 |
|
VIP Lid
|
Veel plezier gewenst!..
Maar ik ben bang dat het overgrote deel van de mineralen en halfedelstenen, die men daar kan kopen, niet uit Tsjechie komen. Maakt verder natuurlijk niet uit,... wanneer je iets leuks/moois vindt... Char. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Actief Lid
|
Waarom denk je dat Char?
Ik heb even in een van mijn boekjes geneusd om een aantal vindplaatsen in Cz te kunnen noemen. Maar het zijn er zóveel... daar heb ik geen zin in. Een piepklein voorbeeldje: Pribram: Acanthiet, Argentiet Wurtziet Miargyriet Pyrostilpniet Freieslebeniet enz., enz. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
VIP Lid
|
Loura, ik weet ook wel dat er in Tsjechie heel veel gevonden wordt.
Kijk maar bij Mooie Verhalen.. Mijn verhaal over de campers van Ruud... Ik zeg dus ook niet, dat er op markten en in winkels, niets gekocht kan worden uit Tsjechie zelf. Maar het aanbod van de verkopers, (dus de inkoop) voor de markt etc. komt toch voor een groot gedeelte uit het buitenland. Dus er is genoeg moois te koop, uit Tsjechie afkomstig... Maar voor de grote toeristenstroom, is het buitenland de hoofdaanvoer voor die handel. Char. Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 27-07-08 om 17:32. Reden: Verhaal iets ingeperkt tot het onderwerp, voor we gaan afdwalen. ;) |
|
|
|