![]() |
|
|
#261 |
|
Legende
|
Ordina Open: Krajicek wint dubbelspel Rosmalen
Michaëlla Krajicek heeft met haar Nieuw-Zeelandse tennispartner Marina Erakovic de finale van het dubbeltoernooi bij de Ordina Open gewonnen. Het koppel had in Rosmalen twee sets nodig tegen de Lets/Duitse combinatie Liga Dekmeijere/Angelique Kerber: 6-3 6-2.
Krajicek en Erakovic, die getraind wordt door de Nederlander Michiel Schapers, staan volgende week op Wimbledon tegenover elkaar in het enkelspel. "Ik hoorde het kort voor de wedstrijd. Het is jammer dat we het daar moeten uitvechten”, vertelde Krajicek, die eerder dit jaar met de Amerikaanse Jill Craybas de finale bereikte in Praag. Haar laatste zege in het dubbelspel behaalde ze in 2006 met de Tsjechische Janette Husarova. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#262 |
|
Legende
|
Krajicek terug in top vijftig
Michaëlla Krajicek is terug in de top vijftig van de wereldranglijst. De Nederlandse tennisster, komende week actief op Wimbledon, steeg op de zondag gepubliceerde lijst van de 51e naar de 49e plek.
Ze haalde afgelopen weekeinde de kwartfinales van het grastoernooi van Rosmalen. Ze werd daarin uitgeschakeld door de Thaise Tamarine Tanasugarn. Tanasugarn schreef verrassend het toernooi op haar naam, ten koste van de Russin Dinara Safina. Ze boekte daardoor vijftien plaatsen winst en staat nu zestigste op de wereldranglijst. sportwereld.nl |
|
|
|
|
|
#263 |
|
Legende
|
Wimbledon: Tiebreaks nekken Krajicek
Wimbledon is na één ronde alweer voorbij voor Michaëlla Krajicek. De 19-jarige tennisster was niet opgewassen tegen Marina Erakovic uit Nieuw-Zeeland. Krajicek verloor in twee sets (7-6 (3) en 7-6 (6). Vorig jaar bereikte zij nog de kwartfinales op het heilige gras in Londen.
Krajicek leek aanvankelijk al bij 5-3 in de tweede set het onderspit te delven. Maar zij overleefde op de service van Erakovic een matchpoint en sleepte er alsnog een tiebreak uit. In die beslissende fase, waarin zij een 5-1 voorsprong verspeelde, moest Krajicek toch haar meerdere erkennen in haar opponente. Saillant detail is dat Krajicek op Wimbledon nog wel gaat dubbelen met Erakovic. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#264 |
|
Legende
|
Wimbledon: Krajicek valt door nederlaag uit top honderd
Londen - “Ik ben natuurlijk niet happy zo vlak na mijn nederlaag, maar ik speelde niet slecht. Het gaat steeds beter, alleen jammer dat ik in de eerste ronde uitgerekend tegen Erakovic moest. Het is geen schande van haar te verliezen, ze is heel goed op gras.” Waar Michaëlla Krajicek soms urenlang amper aanspreekbaar is na een nederlaag, stond ze dinsdag na haar nederlaag in de eerste ronde op Wimbledon na twintig minuten al heel rustig de pers te woord. Ze verloor met 7-6, 7-6 van haar dubbelspelpartner Marina Erakovic uit Nieuw-Zeeland. Door de nederlaag verliest ze heel veel punten voor de wereldranglijst, aangezien ze vorig jaar de kwartfinale bereikte in Londen. Ze zal na Wimbledon terug te vinden zijn rond positie 110.
Dat is niet waar ze voor dit seizoen aan had gedacht. Ze hoopte de stap naar de top twintig te maken. Maar door een polsblessure, privé-beslommeringen en een flinke vormdip won ze zeven maanden lang geen pot. Pas na Roland Garros is ze langzaam maar zeker uit het dal aan het klimmen vinden Krajicek en haar ad-interim coach Rohan Goetzke. “Het is al beter dan het was,” stelde Goetzke na afloop. Het is afwachten of Krajicek met haar ranking wel rechtstreeks de US Open in komt. De ranglijst van zes weken voor het toernooi wordt immers gehanteerd. Goetzke: “Haar ranking maakt niet uit. Ze moet de tweede helft van het jaar als een nieuwe start zien, als het begin om terug te komen op het niveau waar ze was.” Krajicek, die de komende tijd zal gebruiken om een nieuwe coach aan te stellen, geeft toe dat ze met heel andere verwachtingen aan het jaar begon. “Ik had nooit verwacht dat ik buiten de top honderd zou vallen. Maar ik raakte meteen geblesseerd en dan wordt het moeilijk. Ik speel niet slecht, het gaat steeds beter met me. De ene keer sta je dertig en de andere keer tachtigste. Als ik goed speel sta ik hoog, als ik dat niet doe val ik terug. Het maakt me niet uit. Misschien moet ik voor de US Open kwalificaties spelen, dat is misschien wel goed voor me. Heb ik weer een paar partijen om beter te worden. Ik moet het maar van de positieve kant bekijken. Als ik goed ga spelen, dan komt het allemaal wel weer.” sportweek.nl |
|
|
|
|
|
#265 |
|
Legende
|
Wimbledon
Van de Tsjechen hebben zich vier spelers geplaatst voor de tweede ronde van het enkelspel in het Wimbledontornooi: Nicole Vaidišová, Barbora Záhlavová-Strýcová, Tomáš Berdych en Radek Štěpánek.
De dubbels komen vanaf vandaag in actie. |
|
|
|
|
|
#266 |
|
Legende
|
Wimbledon: Krajicek kan naar huis
Michaëlla Krajicek is na drie dagen al klaar op het grastoernooi van Wimbledon. Na haar uitschakeling in de eerste ronde van het enkelspel verloor de Nederlandse tennisster woensdag ook haar eerste partij in het vrouwendubbelspel. Met haar Nieuw-Zeelandse partner Marina Erakovic ging ze met 6-0 6-2 flink onderuit tegen de Tsjechisch/Slowaakse combinatie Iveta Benesova/Janette Husarova.
Erakovic was dinsdag ook verantwoordelijk voor de uitschakeling van Krajicek in het enkelspel 7-6 (3) 7-6 (6)). Ze tuimelde daardoor uit de top 100 van de wereldranglijst. De 19-jarige reikte vorig jaar nog tot de kwartfinales op Wimbledon. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#267 |
|
Legende
|
Wimbledon: Vaidisova wankelt
Nicole Vaidisova is aan uitschakeling ontsnapt in de tweede ronde van Wimbledon. De als 18e geplaatste tennisster keek in de derde set tegen een 3-0 achterstand aan tegen de Australische Samantha Stosur. De 19-jarige Tsjechische wist echter alsnog de beslissende set binnen te slepen en aldus de derde ronde te bereiken: 6-2 0-6 en 6-4.
In de eerste ronde wist de Tsjechische met tweemaal 6-2 van haar landgenote Zuzana Ondraskova te winnen. Vaidisova bereikte vorig jaar de kwartfinale op het heilige gras in Londen. telesport.nl |
|
|
|
|
|
#269 |
|
Legende
|
Wimbledon
Radek Stepanek heeft zich na een slechte start, en dubbel spelverlies, volledig herpakt en de volgende drie sets naar zich toe getrokken. Waar de eerste twee sets evenwichtig opliepen was het overwicht in de volgende drie overtuigend. Hij gaat dus door naar de volgende ronde.
Radek Stepanek (Tsj/16) - Viktor Troicki (Ser) 6-7 (1/7), 6-7 (3/7), 6-3, 6-1, 6-2 |
|
|
|
|
|
#270 |
|
Legende
|
Wimbledon: enkel regen is spelbreker voor Vaidisova
Ditmaal geen probleem voor Nicole Vaidisova tegen de Australische Casey Dellacqua. De regen heeft vrijdagmiddag voor het eerst dit jaar het tennis op Wimbledon stilgelegd. De wedstrijden op de bijbanen waren net een uur bezig toen de zeilen erop moesten. Gelukkig was de onderbreking van korte duur en kon het spel vandaag verder doorgaan. Vaidisova naar de vogende ronde.
Uitslag 6-2 en 6-4. |
|
|
|