het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 17-03-08, 22:42   #11
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
CANABA is een heel bekende bouwer in CZ. Bouwt ook veel in omgeving van Praag en niet alleen enkelingen maar ook projecten. Weekend-huis stijl heb ik (nog) niet van ze gezien, hoofdzakelijk "rodinne domy".

In projecten hebben ze vaak een "demo-woning" staan.
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-03-08, 10:10   #12
VIP Lid

Nationaliteit:
Citaat:
J.vd Veen schreef:
Bericht bekijken
De genoemde prijzen, na klic, zijn ook echt de prijzen sleutelklaar. We hebben een paar extra wensen en dat heeft uiteraard wel een meerprijs, maar heel redelijk. Alles staat vermeld in het contract, met aanhangsel voor de meer-minderprijzen. Voor alles krijg je van te voren de prijs, daar teken je voor en daarna wordt het uitgevoerd. Geen verrassingen dus.
Bij bouwbedrijven wel specifiek navragen, bij sommige bedrijven zijn bepaalde zaken "na klic"niet inbegrepen. Bij euroline.cz was "na klic" destijds bijvoorbeeld wel zonder keuken.
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-06-08, 13:46   #13
Lid

Barthelomeus's avatar

Nationaliteit:
eerst elektra en water, dan pas aanvraag bouwvergunning?

Onderstaand stukje is een gedeelte van een tekst die ik 16 maart geplaatst had.

Citaat:
Om onze bouwvergunning te krijgen moeten we eerst Elektra op ons stuk grond hebben, ik gelukkig deze week gelukt, grondonderzoek is gedaan en hydroloog voor de put is geweest, de put moet ongeveer 5 tot 7 m diep worden, hopelijk krijgen we de vergunning hiervoor over een week of 3. Als dit geregeld is wordt de totale bouwvergunning pas bekeken/goedgekeurd.
Gaat dit altijd zo of heeft dit allemaal te maken met de aangescherpte regels die ook in Tsjechie gelden?
Ondertussen is het 3 juni en ik ben nog geen steek verder.
Mijn tussenpersonen zijn al naar 4 verschillende plaatsen gestuurd ivm de vergunning voor de waterput.
Wat ik niet begrijp is dat de bouwvergunning niet aangevraagd kan worden als er nog geen vergunning voor de waterput is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Barthelomeus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-06-08, 08:48   #14
Nieuw Lid

Nationaliteit:
In tsjechie net als in nederland is de gemeente aansprakelijk naar het afgeven van de bouwvergunning,dat je ook water en stroom hebt. Daarvoor willen ze 100% zeker weten voordat je de bouwvergunning aanvraag dit geregeld is anders lopen zij de kans dit te moeten doen en betalen. Ook moet je soms bij een eigenbron aantonen dat deze genoeg water kan leveren.

vandaar groeten
happy46 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-06-08, 18:17   #15
Nieuw Lid

Nationaliteit:
contact Canaba

Op de website van Canaba heb ik gezien dat het aanvragen van de catalogus problemen geeft voor geintereseerden met een niet Tsjechische postcode. Voor wie belangstelling heeft, ik wil je adres wel even doorgeven aan onze contactpersoon, zodat je alsnog een catalogus kunt ontvangen.
Tot op heden zijn onze ervaringen met Canaba zeer goed.
Mocht ik iemand van informatie kunnen voorzien, dan kan dat altijd.
J.vd Veen
J.vd Veen is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels