![]() |
|
|
#31 |
|
Actief Lid
|
als ik vragen mag hoe kom je aan zo'n lage aanslag ?
dit zijn de tarieven: A building or a built area designated forTax rateResidential housesCZK 1/m2Family houses and holiday houses for individualsCZK 3/1m2Garages built separately from residential premisesCZK 4 / m2Original agricultural production, forest and water industriesCZK 1 / m2Industry, building industry, transport, energy industryCZK 5/m2Other entrepreneurial activitiesCZK 10/m2Other buildingsCZK 3/m2Other separate non-residential premisesCZK 1/m2 stel dat je een vakantiehuis op eigen naam hebt dan betaal je 3 kc per m2 ex aanslag voor tuin... heb je een huis in een sro dan zit je op 10 kc per m2.... ron Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 18-05-08 om 22:06. Reden: Svp in het vervolg anderstalige quotes in grote lijnen vertalen, zodat iedereen kan meegenieten. ;) |
|
|
|
|
|
#32 |
|
VIP Lid
|
Wij hebben 1000m² en bebouwd 90m².
Geen sro. De prijzen zoals hierboven heb ik nog niet meegemaakt! |
|
|
|
|
|
#33 |
|
VIP Lid
|
met de genoemde kosten per m2 ben je er nog niet. Er is nog een vermenigvuldigingsfactor die per gemeente anders is, het kan minder dan 1 zijn maar ook meer. Deze factoren zal je bij gemeente moeten opvragen. Boven de 1000 kroon zal je trouwens niet gauw komen!
(om je een voorbeeld te geven: Ik betaal voor mijn flat in Praag, 3+1, 85 m2, gebouwd in 2004, op een top lokatie wat wonen betreft slechts 109 kroon per jaar) Even anders dan de prijzen in NL! |
|
|
|
|
|
#34 |
|
VIP Lid
|
Heb je een boerderij wordt het toch al gauw meer als Kc 1000!
Wij hadden eerder 2750m² grond, 1000m² bebouwd en betaalden Kc 2400. Ook vrienden van ons betalen zo'n Kc 2000 voor hun boerderij! |
|
|
|
|
|
#35 |
|
VIP Lid
|
Hoewel ik geen onroerend goed bezit in CZ en ook niet de intentie heb wat te kopen, volg ik de berichtjes erover met belangstelling.
Nu heb ik een vraag: Wat betekent de aanduiding 3+1 of 2+1 bij de aanduiding van de grootte van een huis of appartement? Zoiets van 3 kamers met 1 keuken? En zijn die 3 kamers dan 1 woonkamer en 2 slaapkamers? Gaarne enige uitleg. Bvd |
|
|
|
|
|
#36 |
|
VIP Lid
|
(voor zover ik weet) Het eerste getal zijn de woon/slaapkamers en het tweede getal (1) is de keuken. Soms staat er ook wel eens kk, dan is volgens mij de keuken niet geplaatst in een aparte ruimte, maar zoals wij het hier in Nederland noemen, een open keuken.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
VIP Lid
|
inderdaad zoal lina aangeeft,
3+1 staat voor drie kamers en een aparte keuken. De kamers is dan woon en slaapkamers. 3+KK wil zeggen drie kamers waarvan één met kitchen-corner. In CZ is het heel gebruikelijk om de woonkamer ook als slaapkamer te gebruiken, daarom worden in 9 van de 10 gevallen bankstellen verkocht met een slaapmogelijkheid, meestal uittrekbaar. |
|
|
|