Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Sport & Ontspanning - Tsjechische Topsport
Tsjechisch voetbalseizoen 2007-2008

Tsjechisch voetbalseizoen 2007-2008

Gesloten onderwerp

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 05-05-08, 20:43   #41
El Man
Lid

El Man's avatar

Nationaliteit:
Zaterdag Sparta - Ostrava. Heb helaas al plannen, maar was er anders graag heen gegaan. Ik denk dat ik het 's avonds wel zal merken als ze gewonnen hebben.

Kan iemand me dan gelijk vertellen of het mogelijk is om een abonnement te nemen op CL-wedstrijden?

(ik weet het: successupporters zijn de ergste supporters denkbaar, maar in NL ben ik voor RBC, dus ook in (erg) slechte tijden ben ik nog steeds voor mijn club. In CZ was dat dus Sparta, maar ik had afgelopen seizoen geen seizoenskaart en met de tijden waarop ze spelen, zal dat dit seizoen ook wel niet gaan lukken, maar CL is toch altijd 's avonds).
El Man is offline  
Oud 11-05-08, 22:20   #42
SE16
Actief Lid

SE16's avatar

Kampioenschap nadert ontknoping

Na het tweede thuisverlies op rij lijkt Sparta Praag de kansen op de titel te hebben vergooid en heeft het komende weekend Slavia Praag thuis tegen Jablonec alle gelegenheid om de eerste titel sinds 1996 te behalen.

Na het echec tegen Brno (0-2 verlies) en de schorsing van Tomas Repka (wederom rood wegens wangedrag) was het voor Sparta van groot belang om de wedstrijd thuis tegen Banik Ostrava te winnen. Sparta stond voor het afgelopen weekend een punt voor op Slavia die een moeilijk uitwedstrijd tegen Mlada Boleslav moesten spelen. Doelpunten vlak voor en na de rust voor Banik - aangemoedigd door duizenden meegereisde fans uit Ostrava - legden de uitslag vast. Sparta kon niet veel meer terug doen dan een benutte penalty (1-2). Ostrava kan zich komend weekend via een thuisoverwinning op Bohemians verzekeren van de derde plaats en kwalificatie voor het UEFA Cup toernooi.

Aangezien Slavia een knappe 0-2 overwinning uit Mlada Boleslav meenam, staat Slavia op dit moment twee punten voor op Sparta (59 om 57 punten). Komend week moet Sparta uit naar Liberec en moet Slavia het thuis opnemen tegen een andere Noordboheemse ploeg (Jablonec).
SE16 is offline  
Oud 13-05-08, 19:14   #43
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Sparta Praag wint de Tsjechische Beker

Sparta Praag heeft dinsdag de Tsjechische Beker voetbal gewonnen door in de finale in Praag Slovan Liberec te verslaan met 4-3 in de strafschoppenreeks.
Na de verlengingen was de stand 0-0. Sparta, tweede in de competitie op een speeldag van het einde, is al zeker van deelname aan de derde voorronde van de Champions League. Slovan Liberec speelt volgend seizoen de UEFA Cup.

standaard.be
Freddy2005 is offline  
Oud 14-05-08, 19:43   #44
Dybbuk
Volwaardig Lid

Dybbuk's avatar

Nationaliteit:
Goh ik hoop dat Slavia het haalt. Ben niet echt een sportfanaat maar het interesseert me wel. Half jaren 90 gingen we op een lentenamiddag naar Slavia kijken... lekker gammel stadion, amechtige toeters, supporters met lang haar in Wibrajogging, staande op het verkruimelende beton, verschaalde pivo en vette klobasa in Vrsovice... Slavia, club van de werkmens
Een klein jaar later naar Sparta... stadionspeaker galmt hard en helder in hun moderne tempel op Letna... licht aggressief sfeertje met veel policie in combat die de ultras in hun nette plastic zitjes houden, bier en.. ach nee laat maar ... na de match rap de tram op naar U houbare...
Dybbuk is offline  
Oud 17-05-08, 14:59   #45
SE16
Actief Lid

SE16's avatar

Ruststanden 30e speelronde

Ruststanden 30e en laatste speelronde:
Slavia - Jablonec 0-0
Liberec - sparta 3-2
Ostrava - Bohemians 1-0

Met deze standen is Slavia kampioen, sparta tweede en Ostrava derde (gekwalificeerd voor UEFA Cup voetbal). Bohemians degradeert op dit moment. Wedstrijden eindigen tegen 17.00 uur vandaag.
SE16 is offline  
Oud 17-05-08, 15:59   #46
SE16
Actief Lid

SE16's avatar

Slavia Praha kampioen

Eindstanden:
Slavia - Jablonec 2-2
Liberec - sparta 4-3
Ostrava - Bohemians 2-0

Hierdoor is Slavia voor het eerst sinds 1996 weer landskampioen van Tsjechie, sparta is tweede en speelt ook voorronde CL. Ostrava is derde geworden en speelt volgend jaar UEFA Cup voetbal, evenals verliezend bekerfinalist Liberec. Bohemians is naar de tweede divisie gedegradeerd samen met Most, die vandaag met 6-2 verloren in en tegen Plzen.
SE16 is offline  
Oud 19-05-08, 23:16   #47
mathijs_cz
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
ik snap het niet helemaal naar mijn gevoel is het toch zo:
1 Slavia 3e voorronde champions league
2 SPARTA 2e voorronde Champions league
3 Banik ostrava uefa cup
4 Brno uefa cup
5 Teplice Intertoto cup
6 Liberec(verliezend finalist tsjechische beker) uefa cup

zo is het toch of heb ik het verkeerd,...?
mathijs_cz is offline  
Oud 21-05-08, 00:39   #48
SE16
Actief Lid

SE16's avatar

Tsjechie staat op dit moment dertiende in het UEFA coëfficiënten klassement en heeft daardoor recht op twee CL voorronde plaatsen (ingenomen door Slavia 3e ronde en sparta 2e ronde) en twee plaatsen in het UEFA Cup toernooi. Deze worden ingenomen door Banik Ostrava als derde geeindigd en Slovan Liberec als verliezend bekerfinalist. Brno speelt volgend jaar geen UEFA Cup voetbal, niet rechtstreeks in ieder geval.

Wat betreft de intertoto heb ik geen idee welke club vanuit Tsjechie hiervoor ingeschreven wordt.
SE16 is offline  
Oud 27-05-08, 14:10   #49
mathijs_cz
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
de prins van monaco heeft slavia overgekocht en ik denk wel dat Patrick Berger volgend seizoen naar slavia terug gaat, maar ik neem aan dat er nu wel wat geld is in het laatje, gaan ze nu ook echt goeie spelers halen om slavia verder bijv in de champions league te krijgen of gaat er niks gebeuren, vraag me dat wel is af
mathijs_cz is offline  
Oud 29-05-08, 11:54   #50
mathijs_cz
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
Patrick Berger

ik had het helemaal fout de vorige keer..

want niet Slavia, maar Sparta heeft Patrick Berger binnen gehaalt!
De club die hem heeft opgeleid, heeft de 34 jarige Berger een contract van 2 jaar aangeboden die door hem is ondertekent.

Ook al had hij samen met andere spelers de openingswedstrijd gespeeld van Het gloednieuwe Eden (met slavia tegen oxford united) toch is hij naar sparta gegaan.

hij komt van Aston villa, waar hij nog al wat problemen had met de huidige coach ( omdat hij sterspeler Barry aan raden om naar Liverpool te gaan), en aan het eind van het seizoen was hij ook de Selectie uit gezet. hij komt als een Transfervrije speler!

Berger had zijn mooie tijden in het shirt van Liverpool, toen hij in 2001 samen met Vladimir Smicer de Uefa Cup, Engelse beker en de League beker won, ook speelde hij in het tsjechische shirt waar hij in 44 wedstrijden speelde en 18 x scoorde!

Aldus idnes.cz
mathijs_cz is offline  
Gesloten onderwerp

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed