|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#41 |
|
Legende
|
WTA Rome
Krajicek wel verder in dubbelspel
Michaëlla Krajicek heeft de tweede ronde van het vrouwendubbelspel in Rome bereikt. De Nederlandse was samen met haar Tsjechische tennispartner Lucie Hradecka te sterk voor het Russische duo Nadia Petrova en Jaroslava Sjvedova: 6-3 6-4. telesport.nl
|
|
|
#42 |
|
Legende
|
Strijdlust Krajicek niet gebroken
Tennisster Michaëlla Krajicek reageert volwassen op de sportieve tegenslagen van de afgelopen tijd: negen nederlagen tegenover nul overwinningen in het enkelspel.
"Het blijft nu eenmaal sport en daarin maak je tijden mee waarin alles omhooggaat en tijden dat het allemaal naar beneden gaat. Ik ben gezond en helemaal fit, dat is op dit moment voor mij het belangrijkste, daar moet ik me nu aan vasthouden. Iedereen komt wel eens in een dip en ik kan je verzekeren dat het niet gemakkelijk is om daaruit te komen. Ik kan alleen maar hard blijven werken, dan komen de overwinningen vanzelf en daarmee ook het wedstrijdritme en zelfvertrouwen. Maar dat gaat helaas niet op commando, ik zal geduld moeten hebben." "Er zijn geen excuses, ik zal mijn eigen tennisniveau moeten verbeteren" , concludeert ze na de serie verloren wedstrijden van de afgelopen maanden. Nederlagen tegen speelsters die, een enkeling uitgezonderd, allemaal lager op de ranking staan dan Krajicek, deze week de mondiale nummer 42. "Een plek in de top 20 was dit jaar in eerste instantie het doel. Maar als ik mezelf dat nu hoor zeggen, klinkt dat absoluut niet reëel. Eerlijk gezegd heb ik nu even geen doelen in mijn hoofd. Het gaat erom weer wedstrijden te gaan winnen, eerder heeft het stellen van doelen geen zin. Natuurlijk weet ik dat ik op Roland Garros en Wimbledon veel punten heb te verdedigen, maar daar kan ik op dit moment even niet mee zitten. Of ik na Wimbledon nu de nummer 30 of de nummer 90 ben, het zij zo." telesport.nl
|
|
|
#43 |
|
Legende
|
Roland Garros: Krajicek opent tegen Mamic
Tennisster Michaëlla Krajicek is in de eerste ronde van Roland Garros gekoppeld aan de Kroatische Sanda Mamic. Dat wees de loting van het grandslamtoernooi in Parijs vrijdag uit.
De 23-jarige Mamic is de nummer 355 van de wereld, Krajicek staat 43e op de wereldranglijst. De Kroatische haalde in 2005 al eens de tweede ronde op Roland Garros. De afgelopen twee jaar kwam ze niet uit in het hoofdtoernooi. De Nederlandse stond op de WTA-toernooien nog nooit tegenover Mamic. Krajicek gaat in Parijs op jacht naar haar eerste overwinning dit seizoen. Bij alle toernooien die ze speelde, werd ze uitgeschakeld in de eerste ronde. sportwereld.nl
|
|
|
#44 |
|
Legende
|
Krajicek op zoek naar vertrouwen
- Samen met vader Petr en conditie- en mental coach Allistair McCaw reisde Michaëlla Krajicek vrijdagmiddag per auto af naar Parijs. Met een gunstige loting op zak - ze treft op Roland Garros in de eerste ronde de Kroatische Sanda Mamic - en in de wetenschap dat ze topfit is en blessurevrij. Nu maar eens een keer winnen.
Krajicek was de afgelopen week in Nederland. ,,Ik heb veel getennist en ook nog veel aan de conditie gewerkt. Gravel is altijd nog net iets zwaarder.’’ Broer Richard was er op de tennisbaan steeds bij. ,,Buiten dat hebben we ook veel gepraat. Hij kan zich goed inleven in mijn situatie, hij heeft veel ervaring en kent me gewoon heel goed.’’ Waar het op het privévlak buitengewoon goed gaat met ’Misa’, viel er op de tennisbaan tot dusverre weinig te lachen in 2008. Krajicek haakte na een mislukt optreden op de Australian Open af vanwege haar polsblessure, maar won sinds haar rentree in maart nog geen enkelpartij. Frustrerend. ,,Het is niet fijn dat het vele werk dat je doet zich niet vertaalt in resultaat. Aan de andere kant: ik ben er in feite vier maanden uit geweest door die blessure. Het is logisch dat je dan niet zo maar terug bent op niveau. Maar ik had zeker meer verwacht.’’ Het hervinden van haar zelfvertrouwen, daar draait het volgens Krajicek om. ,,Richard kan me daar ook bij helpen. Maar het zou natuurlijk mooi zijn als ik in Parijs eindelijk die eerste overwinning van dit jaar boek. Vooraf had ik gezegd dat het me niet uitmaakt tegen wie ik loot. Geplaatste speelsters voelen juist de druk als ze tegen je spelen. Nu ga ik ervoor om in ieder geval een rondje door te komen.’’ Tegen Mamic zou dat op basis van de cijfers moeten kunnen. De 23-jarige Kroatische is de nummer 355 van de wereld, Krajicek bezet nu de 43e plaats. Ze moet gaan uitkijken niet buiten de top-48 te vallen, een lagere positie kan haar deelname aan de Olympische Spelen kosten. Op Roland Garros heeft ze bovendien punten te verliezen als ze niet tot de derde ronde komt. ,,Toch ben ik daar nu niet mee bezig. Die ranking is eigenlijk een zorg van later. Ik heb een hele goede loting, denk ik. Maar verder dan die eerste partij kijk ik nog niet.’'(ANP) sportwereld.nl
|
|
|
#45 |
|
Legende
|
Nieuwe trainer voor Krajicek
Michaëlla Krajicek gaat verder met een Nederlandse tennistrainer. De tennisster wil de naam van haar nieuwe coach echter nog niet bekendmaken. De 19-jarige speelster komt dinsdag voor het eerst in actie op het grandslamtoernooi van Roland Garros in Parijs.
Krajicek heeft het afgelopen tennisjaar vrijwel louter met sportieve tegenslagen te maken gehad. Met negen nederlagen tegenover nul overwinningen in het enkelspel is de tennisster afgezakt naar een plek in de top 40. Krajicek wordt momenteel begeleid door haar conditietrainer Allistar McCaw. " Conditioneel zit alles wel goed, nu alleen het tennis nog", aldus de 'kleine Kraai'. telesport.nl
|
|
|
#46 |
|
Legende
|
Roland Garros: Krajicek in dubbel tegen Françaises
Michaëlla Krajicek komt in het dubbeltoernooi op Roland Garros uit tegen twee Françaises. Krajicek vormt een koppel met de Nieuw-Zeelandse Marina Erakovic, een pupil van Michiel Schapers. Het duo treft in de eerste ronde Emilie Loit en Pauline Parmentier.
telesport.nl
|
|
|
#47 |
|
Legende
|
Roland Garros: Partij Krajicek verschoven naar woensdag
Tennisster Michaëlla Krajicek moet een dag langer wachten op haar partij in de eerste ronde van Roland Garros. De Nederlandse zou dinsdag de laatste partij spelen op baan 10, maar door de opgelopen vertraging als gevolg van de regen is die partij verschoven naar woensdag. Krajicek speelt in de eerste ronde tegen Sanda Mamic uit Kroatië.
De derde dag van het grandslamtoernooi in Parijs begon dinsdag met een vertraging van drie uur. Net als een dag eerder verstoorde de regen het programma. telesport.nl
|
|
|
#48 |
|
Legende
|
Roland Garros: Krajicek om elf uur de baan op
Voor Michaëlla Krajicek begint Roland Garros woendag om elf uur op baan acht. De Nederlandse treft in de eerste ronde de Kroatische Sanda Mamic. De partij kon dinsdag vanwege de aanhoudende regen niet worden gespeeld.
Ook Jesse Huta Galung is meteen aan de beurt, op baan veertien tegen de Tsjech Jiri Vanek. telesport.nl
|
|
|
#49 |
|
Legende
|
Krajicek mist spelen
Voor Michaëlla Krajicek zit Roland Garros er al na de eerste ronde op. De negentienjarige Almeerse leed woensdag tegen de Kroatische Sanda Mamic haar tiende nederlaag op rij: 4-6, 3-6. Krajicek heeft dit jaar nog geen partij gewonnen en door haar snelle uitschakeling in Parijs is ze haar ticket voor de Olympische Spelen bijna zeker kwijt.
Krajicek moet op de wereldranglijst die na Roland Garros verschijnt bij de beste 48 speelsters horen om naar Peking te gaan. De huidige nummer 44 van de wereld levert nu echter veel punten in, omdat ze vorig jaar in Parijs de derde ronde haalde. Krajicek ging tegen Mamic, die 290 plaatsen lager op de wereldranglijst staat, nog wel goed van start. Ze stond in de eerste set bijna met 3-0 voor, maar ging steeds minder spelen toen ze die game verloor. Krajicek strooide met onnodige fouten en ook haar service, normaal gesproken een wapen, haperde. Ze produceerde liefst tien dubbele fouten. sport1.nl
|
|
|
#50 |
|
Legende
|
Krajicek: Het wordt echt te veel
Michaëlla Krajicek leed op Roland Garros haar tiende nederlaag op rij sinds het begin van dit jaar. „Ik had gedacht dat ik die lijn wel ergens zou doorbreken. Het wordt echt te veel”, verzuchtte de tennisster nadat de onbekende Kroatische Sanda Mamic haar de weg naar de tweede ronde had versperd.
Krajicek sprak vorige week nog van een hele mooie loting, maar kwam er op baan tien niet aan te pas. „Het begin was best goed maar mijn tweede opslaggame gaf ik weg door drie dubbele fouten. Mijn service bleef een probleem, terwijl het in de training juist zo goed ging. Ik weet het ook niet. Als mijn service niet loopt gaat eigenlijk mijn hele spel eraan. Om daar uit te komen moeten andere dingen goed lopen, maar dat gebeurde ook niet.” Krajicek bezoekt al weken psycholoog Michaëlla Krajicek presenteert binnenkort een nieuwe tennistrainer en bezoekt al enkele weken een psycholoog. „Ik heb te snel het gevoel: het gaat niet lukken. Ik dreig nu zelfs de Olympische Spelen mis te lopen. Dat ik hier verlies is één maar de Spelen missen zou ik ook heel erg vinden.” telesport.nl
|
|
|