|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
Actief Lid
|
Hoi, ik heb een Sony Nav-U, gekocht bij Office Center tijdens een actie voor 200 euries.
Eigenlijk hoofdzakelijk gekocht om in NL geen tijd te verliezen tijdens zakelijke bezoekjes. Blijkt in NL + DE bijna altijd goed te werken, actuele kaart. Het systeem 'vergeet' soms te vertellen dat een bepaalde afslag van de rijksweg genomen moet worden, terwijl de route wel goed op de kaart/monitor aangegeven staat. Ik heb daardoor geleerd regelmatig met een schuin oog naar de kaart/monitor te kijken. In CZ werkt het aardig, zij het dat kleine weggetjes er niet altijd opstaan en de nieuwe snelwegen (Hradec Králové - Praag en Praag - Dresden) er nog niet opstaan. Ik kan me er aardig mee behelpen in ieder geval, misschien ook omdat ik voor vertrek toch altijd op een papieren kaart kijk en met of zonder hulp van een dergelijk systeem toch wel m'n weg weet te vinden. Leuk dus zo'n systeem, maar niet noodzakelijk. Bericht 20-04-08 om 19:04 aangepast door nick_db. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Lid
|
Wij hebben een Aldi "miep" en hij doet het erg goed in Tsjechië. Alleen het nieuwe stuk weg bij Karlovy Vary kon ze nog niet, dus daar reden we fout. Want eigenwijs als wij zijn doen we uiteraard niet alles wat onze "miep" ons voorkauwd. Gelukkig wist ze vanuit middenuit de stad de weg naar Vitkova Hora wel weer te vinden. Ook de rest in Tsjechië doet ze heel goed, alle kleine weggetjes staan er in.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo,
3 jaar geleden met zijspan en tomtom op pocket pc door Tsjechie gereisd. Erg goed bevallen, maar veel problemen gehad met dat systeem op de motor. Inmiddels rijd ik met een Garmin Zumo 550 met heel Europa en dat is een weergaloos systeem. Groeten, Jan-Willem. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
|
Heb al heel lang een Garmin Nuvi 360, waar standaard de kaart van heel Europa bij zit, en een gedetaileerde kaart van Tsjechië.
En die Tsjechische kaart is echt heel gedetaileerd, tot in de meeste rare uithoeken van Tsjechie weet hij keurig de weg te wijzen.
|
|
|
#25 | |
|
Citaat:
Een ongewoon slecht apparaat. ik heb gewoon Kukelin weer naast mij zitten en de landkaarten binnen handbereik. |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nieuw Lid
|
We hebben gebruikt gemaakt van Navigon 6.5.1. software met up- to date kaartmateriaal van 2008.
Voor de "kenners" onder ons, Reality View voor Tsjechië ontbreekt maar gezien het relatief laag aantal snelwegen is dit geen enkel gemis geweest. Navigatie-info in Tsjechië is vrijwel volledig en zo nauwkeurig dat we via kleine smalle binnenwegen (selectie mooie route) achterlangs de Skoda fabriek (Kvasiny) konden rijden waarbij de bewaking direct wakker werd en nieuwsgierig was naar wat die vreemde auto met buitenlands kenteken allemaal aan het bekijken was. Ze zijn ons gevolgd tot aan de volgende afslag naar Solnice. ![]() |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Dat doe je in het werk ook , neem ik aan, je spijkert de laminaat toch niet meer? ![]()
|
|
|
|
|
#28 |
|
Actief Lid
|
Mijn MIO 168 met tom-tom is een betrouwbaar apparaatje in Tsjechie.
Hij geeft in de dorpjes niet de benaming van de zijwegen aan , is mij opgevallen. Maar in Vrchlabi deed hij dat wel . De korste route in niet altijd de gemakkelijkste en snelste hebben we gemerkt. Zo stonden we gewoon te wachten voor de spoorbomen in een dorpje, Tot dat het wel erg lang duurde gingen we kijken naar de construktie van de boom, gewoon een geschilderde denneboom aan een fraai stukje techniek. Volgens ons de laatste drie maanden niet open geweest. De kortste weg achter een boerderij was ook niet wat, je MOET wel een tank hebben om door die versperring te rijden. Dus gewoon draaien, en het voordeel is dat je een stukje van beide kanten kunt bekijken. Conclusie is duidelijk, als je altijd de snelste route neemt mis je heel erg veel mooi dingen. http://www.tsjechie.net/photopost/sh...=10470&cat=500
|
|
|
|
#29 |
|
Forum Freak
|
Prachtig verhaal Baan, gelukkig kwamen jullie er na tien minuten "al" achter!!!
|
|
|
|
|
#30 |
|
Moderator
|
Dat is ook mijn ervaring. Zo heb ik de meest onverwachte, schitterendste plekjes gevonden die je normaal gesproken ongezien voorbij zou rijden. Tuurlijk, de snelste route is prima als je ergens tijdig moet zijn, maar de kortste route zorgt voor de verrassingen - al is het iets minder geslaagd als je met je caravan op een steil omlaag lopend, rotsachtig slingerweggetje vol kuilen belandt waar keren onmogelijk is. Dus: wel altijd oogjes open bij wat je doet.
![]()
|