![]() |
|
|
#1 |
|
Volwaardig Lid
|
Workshop iconen in Tsjechië
Een goede bekende van ons wil een workshop iconen gaan volgen, ze vroeg zich af of deze misschien ook in Tsjechië word gegeven.
Een ieders reactie is welkom!
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
|
Wat moet ik mij precies voorstellen bij een "workshop iconen"? Meer leren over de historische achtergronden of ze zelf leren maken?
![]()
|
|
|
#3 |
|
Volwaardig Lid
|
Ja, om ze zelf te maken in groepsverband.
Wat het precies inhoud weet ik zelf ook niet, het schijnt veel te gebeuren in Griekenland.
|
|
|
|
#4 |
|
Moderator
|
OK, duidelijk! Veel succes met de zoektocht dan maar...
![]()
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
workshop IKONEN heb ik ergens gelezen, maar dat was in Griekenland (eiland KOS) Info dus de andere kant uit (Griekse ambassade)
Het gaat om een speciefieke wijze van schilderen op hout (ipv canvasdoek) Het gaat om afbeeldingen van Heiligen - in de Orthodoxe Godsdienst zou hun afbeelding dan op de naamdag uitgestald worden (heb ik me laten vertellen). De verfpigmenten worden oa. met eierdooier als bindmiddel vermengd. Heel boeiende techniek. als men zoiets ergens in CZ organiseert, heb ik ookwel interesse.. Laatst aangepast door moesti; 30-04-08 om 12:06. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
Een workshop ikonen schilderen...
Mijn moeder schilderde ikonen. Voordat ze aan het schilderen kon beginnen waren er al vele dagen verstreken met het bewerken van het hout... Hoe lang zou zo'n workshop dan moeten duren? Het moet wel haast voornamelijk theoretisch zijn. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
Ik ken wel mensen hier in Nederland die iconen schilderen maar weet niet of ze ook workshops geven. Zal het eens navragen.
|
|
|
|