Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Vervoer
Auto huren in NL voor vakantie in Tsjechië

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 09-05-08, 08:40   #1
Bodar
Nieuw Lid

Nationaliteit:

We willen deze vakantie voor het eerst naar Tsjechië. Zoveel mooie verhalen op het Forum. We hebben geen geschikte auto en wilden er een huren in Nederland. Tot onze verbazing blijkt dat je nergens een auto kunt huren om naar Tsjechië te gaan. Op het forum zag ik een oud bericht, mar geen oplossing. Wie kan ons helpen we vertrekken vanuit Breda of Rotterdam.
Anneke
Bodar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-05-08, 08:50   #2
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Inderdaad een bekend probleem. Nederlandse autoverhuurbedrijven zien de voormalige Oostbloklanden kennelijk nog steeds als risicogebied voor wat betreft de kans op diefstal.

Er zijn (neem ik aan) in Nederland ook internationale autoverhuurbedrijven met een vestiging in Tsjechië. Willen die ook niets verhuren?
Oud 09-05-08, 08:59   #3
judith
Actief Lid

judith's avatar

Nationaliteit:
dit heb ik al vaker gehoord.
echter ik ben meerdere malen met een huurauto van europcar naar tsjechie geweest. geen problemen mee gehad, misschien heb ik per ongeluk niet duidelijk aangegeven wat het reisdoel was ?
een oplossing zou misschien kunnen zijn met een goedkope vlucht naar praag en daar een auto huren?
judith is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-05-08, 09:07   #4
Josef
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
lijkt me beetje onzin inderdaad.

Avis bijvoorbeeld verhuurt dezelfde auto's in Tsjechie en Nederland...

toch staat er dit in hun voorwaarden:
26. Zonder schriftelijke toestemming van Avis mag de auto niet komen in landen buiten Europa en evenmin in Europese enclaves in niet-Europese landen. Binnen Europa mag de
auto niet komen in Albanië, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Estland, Hongarije, Kroatië, Letland, Litouwen, Macedonië, Oekraïne, Polen, Roemenië, Rusland, Servië en Montenegro,
Slovenië, Slowakije, Tsjechië, Turkije en Wit-Rusland. Ook indien eigen risico is afgekocht, is huurder volledig aansprakelijk voor alle schade ten gevolge van beschadiging of vermissing
van de auto ontstaan of anderszins verbandhoudende met verblijf van de auto in een van deze landen.

Dus als je niet meldt dat je naar Tsjechie gaat en je doet het toch, kun je wel in de problemen komen! De oplossing is inderdaad met het vliegtuig naar Tsjechie, behalve als je heeeeel veel spullen mee wilt nemen.

Bericht 09-05-08 om 10:33 aangepast door PuNkEnStEiN.
Reden: uitbreiding
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-05-08, 09:23   #5
noekie14
VIP Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
ja met het vliegtuig is dan wel een optie. of misschien een auto van familie ofzo lenen
Oud 09-05-08, 09:29   #6
kukel

kukel's avatar

Nationaliteit:
Het is mij vorig jaar niet gelukt om een auto te huren met als bestemming Tsjechie.

het is toch wel een beetje een zotte situatie.

Maar het is niet anders.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-05-08, 10:31   #7
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
judith schreef:
Bericht bekijken
..... ik ben meerdere malen met een huurauto van europcar naar tsjechie geweest. geen problemen mee gehad, misschien heb ik per ongeluk niet duidelijk aangegeven wat het reisdoel was ?
Eerder een kwestie van het niet lezen van de contractvoorwaarden, lijkt mij.

Dit staat op de site van Europcar:

Citaat:
Mag ik met mijn Europcar huurauto naar het buitenland reizen?

Het is toegestaan om met auto naar de hieronder genoemde landen te rijden. Wij verzoeken u bij de vestiging waar u de auto wenst op te halen te vermelden dat u naar het buitenland gaat.

Andorra België Denemarken Duitsland Frankrijk Finland Italië Ierland Luxemburg Noorwegen Portugal Oostenrijk Spanje Verenigd Koninkrijk Zweden Zwitserland
Zoals Josef eerder al zei, kan je bij schade of diefstal ernstig in de problemen komen. De kosten (ook als je auto gejat is) worden dan namelijk geheel op de huurder verhaald. Bovendien is de kans heel groot dat je dus in Tsjechië onverzekerd rondrijdt.
Oud 09-05-08, 11:32   #8
RoJo
VIP Lid

RoJo's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben indertijd een bus gehuurd bij Ster-verhuur (in Arnhem) om onze spullen naar CZ te verhuizen. Heb het toen met hen besproken en het was geen bezwaar om naar Tsjechië te rijden. Misschien verhuren ze ook personenauto's? Altijd de moeite waard om eens na te trekken.
Oud 09-05-08, 12:25   #9
paula
Actief Lid

paula's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben ook een vrachtwagen bij Ster-verhuur Arnhem gehuurd om te verhuizen.
Zij waren op dat moment de enige die ik vond die geen bezwaar tegen Tsjechie had!
paula is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-05-08, 14:05   #10
dennuzzz
Lid

dennuzzz's avatar

Nationaliteit:
Misschien bij diefstal van de auto melden dat je net voor de grens (in Duitsland) was. Dan is ie wel verzekerd, toch? Alleen bij brokken in Tsjechie heb je m.i. een probleem als de verzekeraar niet uit wil keren.

grt,
Dennis

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed