Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Tsjechie.net - Het Archief
"Kolaudace" - 10 mei: officieel openingsfeest!

"Kolaudace" - 10 mei: officieel openingsfeest!

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 05-05-08, 15:12   #31
baret
Actief Lid

baret's avatar

Nationaliteit:
Ik heb hier 2 varkens die het leuk vinden wanneer mensen ze theoretisch "beheersen". Dan komen ze wat makkelijker zo'n dag door, zeggen ze. Maar hier in CHRZIN hebben wij uitstekende draaiers, je hoeft niet helpen, ik zoiu het echter wel leuk vinden wanneer je iets eerder komt, gewoon even bijpraten over koetjes en kalfjes, Tsjechische (voor de volgende meeting!) Koetjes schijnen moeilijker gaar te worden!

SJORS

P.S. We hebben een uitstekend appartement voor de honden.
Ze hoeven niet in de auto te blijven.
baret is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-05-08, 17:11   #32
Christine MB
Volwaardig Lid

Christine MB's avatar

Nationaliteit:
Jammer, jammer, jammer. Ik had het graag meegemaakt. Lekker hoor een varkentje aan het spit (wel zielig). Helaas zijn we pas begin juni in Tsjechie. Heel veel plezier en succes.
Christine MB is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-05-08, 11:50   #33
Frances
Nieuw Lid

Frances's avatar

Nationaliteit:
Echte varkens... die zie je hier in Nederland nooit meer (ook al schijnen er meer van te zijn dan mensen)

Bericht 06-05-08 om 20:21 aangepast door Frances.
Frances is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-05-08, 19:58   #34
Maria
Super Lid

Maria's avatar

en, hoe was 't?
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-05-08, 20:31   #35
Lina
VIP Lid

Nationaliteit:
Ja Baret, hoe was de officiele opening? Foto's?
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-05-08, 21:13   #36
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Sjors drong er bij mij op aan om een kort verslagje te maken. Ik heb echter vooraf het forumbeheer gevraagd om de nodige foto's te kunnen plaatsen in de fotogalerij. Dit om niet tegen de regels te zondigen.

Alles was vooraf goed doorgesproken en gepland want het was een schitterende zaterdagnamiddag. De zon stond aan een geheel blauwe hemel en de temperatuur liep de 25 graden voorbij. Rond vier uur kwam het orkest aan, een bandje uit Nova Paka. Veel zulke orkestjes schijnen er ook in Tsjechië niet meer te zijn. Even later kwam ook het "voorgerookte" varkentje op de proppen. De grill was echter nog niet ter plaatse maar dit zou zo in orde komen. Intussen was de hospodabaas, die voor de verdere catering zorgde, druk bezig om alles in de keuken aan te brengen en voor te bereiden.

Toen kwam ook het grillwagentje aan, een heel vernuft gebouwd aanhangwagentje die iedere Skoda mee kan slepen. De kerel moest eerst nog een partytent opzetten en zijn hele repertoir aan gereedschap uitspreiden. Toen ging hij het nodige vuur maken en kon het varkentje opgehangen worden. Het vuur straalde vanaf de achterwand zodat hij geen hinder ondervond bij het snijden van het varken. Intussen kwamen de eerste gasten en was het orkest ook klaar met de opstelling van hun attributen. Iedereen had er duidelijk zin in want binnen de kortste keren werd het behoorlijk druk. Van de forumleden, die allen mochten voorbijkomen van Sjors, waren Akkelien en Jan de eersten even later gevolgd door Sylva en haar zoontje. Ikzelf was het vierde forumlid. Er waren nog enkele Nederlandse pensiongasten en een aantal Nederlandse vrienden van Sjors.

Dan was ongeveer het moment gekomen dat Sjors de micro ter hand nam en zijn gasten vroeg om mee tot aan de poort te komen om het officiele gedeelte af te werken vooraleer tot echt feesten over te gaan. Een duidelijk ontroerde Sjrors mocht samen met de burgemeester het lint doorknippen. Onder luid applaus en met een kleine traan in de ooghoek gebeurde dit dan ook.

Het varkentje was gaar geworden en Sjors ging voorproeven, het feest kon echt beginnen. Nog meer mensen kwamen aan en zowat het hele dorp was aanwezig. Het varkentje smaakte overheerlijk en zoals altijd hebben de afwezigen weer eens ongelijk. De drank vloeide rijkelijk en het bleef niet bij pivo alleen.

Toen even een heerlijk moment wanneer Sjors de micro ter hand nam en met muzikale begeleiding "Tulpen uit Amsterdam" en "Het kleine cafe aan de haven" ging zingen. Zowel Nederlanders als Tsjechen begonnen luid mee te zingen en te joelen. Dit heeft hij meer gedaan denk ik, het hele publiek ging er mee bij op.

Hoe later het werd, hoe nauwer de kontakten en hoe beter mijn Tsjechisch ging klinken. Het muziekbandje speelde zowat tot middernacht door en ik denk dat menig Tsjech nog naar de hospoda is afgezakt vooraleer naar huis te gaan.

Ik stop nu maar want dit kort verslagje begint aardig uit te lopen. Hieronder enkele foto's maar er staan er meer in de fotogalerij.

Bericht 12-05-08 om 21:29 aangepast door Freddy2005.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-05-08, 21:51   #37
jan nijdam
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Een beetje laat, maar beter laat dan nooit.
Wij hebben ons prima vermaakt die middag. We hebben het natuurlijk ook tegen Sjors gezegd, maar ook hier nog eenmaal : het ziet er geweldig uit.
Misschien is het tegen de forumregels, maar dan wordt het maar verwijderd : een aanrader als je Praag wilt bezoeken en je zoekt een plekje in een pension of een plekje op een kleine camping.
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-05-08, 06:36   #38
Lina
VIP Lid

Nationaliteit:
Bedankt voor het verslag! En de foto's. Zo te zien een geslaagde dag. Nogmaals veel succes Sjors!
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-05-08, 09:25   #39
Nathalie L.
Actief Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Wij zijn 2 mei langs geweest bij Sjors. Binnenkort een verslagje hierover en wat gezellige foto's!
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-05-08, 08:18   #40
jolanda berben
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Sjors, nu de officiele opening is geweest, heb je dan ook wat fotos van hoe het er uiteindelijk uit is komen te zien.
Ik ben namelijk behoorlijk benieuwd, als ik de buitenkant zie ziet het er allemaal perfect uit.
jolanda berben is online now   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed