|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Volwaardig Lid
|
verwarming
Allereerst zou ik isolatiefolie op de grond plaatsen daarboven electrische vloerverwarming ,daar weer boven een steensoort die de warmte als een accu opslaat en afgeeft .Speksteen is hier een goed voorbeeld van maar marmer kan dit ook goed. In de cz hebben ze ook nachtstroom [tenminste in bohemen] dus s,nachts de boel opwarmen en overdag genieten .De obi,s leveren standaard pakketten hiervoor.Mocht je meer willen weten ,mail mij dan ff.De fabrikant van de folie woont in hetvolgende dorp ,kan er dus goedkoop aankomen,Joep
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Moderator
|
De nachtstroom in Tsjechie is geen echte nachtstroom, maar de VT / LT stroom, de hoog-tarief / laag-tarief stroom, die willekeurig door het energiebedrijf toegepasd wordt, afhankelijk van de net-belasting, dus ook b.v. overdag. De verdeelformule hiervoor is op de website van het energiebedrijf te vinden. Jouw informatie over de nachtstroom is dus niet correct.
Ook veel Tsjechen denken, dat ziij een nachttarief hebben. Misschien is dat in het verleden wel zo geweest. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
@loura: Wat zijn goede merken gas gevelkachels, wellicht als goede 2e hands in NL verkrijgbaar c.q. als nieuw in CZ verkrijgbaar?
@joepvanderven: De vloer is nu nogal dik. Geen idee wat er ligt, ik zal eens de vorige eigenaar vragen. Het lijkt alsof ze op de grond een laag beton hebben gestort en daar bovenop plavuizen hebben gelegd. Koud heb ik gemerkt. Maar, laag isolatie en daarbovenop de volgende laag lijkt me een goed plan. Ik zal er eens nader onderzoek naar doen. @pepo: Wij hebben hier ook een dubbele meter. Er zijn idd 2 tarieven, hoe dit verdeeld is qua tijden is me niet duidelijk. Wellicht dat dit een goed moment is om het eens te onderzoeken ook ČEZ is hier zo ongeveer de monopolist voor stroom, ik mag aannemen dat hun website www.cez.cz wel de nodige info biedt. Wordt vervolgt... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
Ik zou de schoorsteen, tenzij hij in de weg staat, niet weghalen.( Of hij moet in slechte staat verkeren.) Je weet maar nooit, wat er in de toekomst met de gas/electraprijzen gaat gebeuren. Het is een pluspunt, wanneer de mogelijkheid blijft bestaan, om weer een houtkachel te plaatsen.
Char.
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
|
Bij www.speurders.nl worden een aantal gevelkachels aangeboden, zowel tweedehands als nieuw.
Pelgrim en Dru zijn beiden goede merken. (Wij hadden Pelgrim.) Of ze in Tsjechië worden verkocht weet ik niet. Maar dat lijkt me toch wel. Bij www.heatshop.nl zie je beide merken. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Volwaardig Lid
|
2e hands waarom niet
Heb zelf ook 2e hands kachel gekocht,ben hierbij ook belazert.Kijk goed naar het binnenwerk zijn de stenen nog heel zijn de lasnaden nog origineel? De vloerverwarming functioneert nog het beste van de obi,heb hem zo ingesteld dat hij met het laagtarief meeloopt,warm kunsje,Joep
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Volwaardig Lid
|
warm houden
Allereerst is het huis goed ge-isoleerd en ja voor de meeste vertrekken werkt het,hal ,badkamer,slaapkamers.in de huiskamer is naast dit systeem een houtkachel aanwezig die alleen s,avonds aan staat overdag blijft het met dit systeem boven de 20c,Joep
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Het laag tarief wordt op afstand geschakeld, dit schakel contact kan gebruikt worden om je electrische verwarming in te schakelen. Bij het D45 tarief is het zelfs onmogelijk je elektrische verwarming tijdens hoog-tarief te laten functioneren. Vraag een lokale instalateur naar de mogelijkheden! P. nb het D45 tarief geeft 20 uur vd 24 uur laagtarief. Zie voor meer info de volgende site: http://www.eon.cz/en/customers/citizen/index.shtml |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Ja, zo werkt het bij onze boiler ook. Heeft een eigen stopcontact en kan overdag niet extra bijwarmen.
Via twee wegen werd me geadviseerd infrarood electrische verwarming te gebruiken. Schijnt goedkoop te zijn, goed te werken. Heeft iemand hier ervaringen met dit type verwarmingen? Wat ik er tot nu toe van begrijp: Hoog rendement, electriciteit wordt grotendeels omgezet in warmte. Volgens wikipedia althans. Via wat zoeken op internet begrijp ik dat dit soort verwarmingselementen ook wel gebruikt worden om keramisch materiaal te verwarmen, wat dan als een soort van buffer fungeert en tegelijk de mogelijkheid biedt van de verwarming een decoratie element te maken. Zie bijv. redwell.cz voor zowel rekenvoorbeelden van onkosten als voorbeelden van decoratieve verwarmingen. Via Internet is het enigzins lastig een goed beeld te krijgen van dit type verwarmingen. Ik zie bijv. mooie plaatjes en uitleg, maar prijslijsten hebben weer de neiging kort te zijn. Bericht 04-05-08 om 08:40 aangepast door nick_db. Reden: Links toegevoegd |
|
|
|