het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 26-04-08, 18:21   #211
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
WTA Praag: Krajicek ontmoet Amanmuradova

Michaëlla Krajicek neemt deze week deel aan het WTA-toernooi van Praag. In de eerste ronde ontmoet onze landgenote Akgul Amanmuradova. Krajicek, die als zesde is gerangschikt, zal in Praag proberen haar eerste wedstrijd in 2008 te winnen. De eerdere zes partijen dit jaar gingen allemaal verloren.

De Almeerse heeft goede herinneringen aan haar opponente. Tegen de Oezbeekse won Krajicek haar eerste WTA-titel in Tashkent. Vera Zvonareva en Shahar Peer zijn de topseeds in de Tsjechische hoofdstad.

sport1.nl

pragueopen.cz

Voor 100 kronen kunnen de prestaties vanaf dinsdag gevolgd worden. De wedstrijden volgende zaterdag en zondag kosten 150 kronen. Dit weekend zijn de qualifyingwedstrjden zelfs gratis te bekijken.

De wedstrijden worden gespeeld op het eenvoudig te bereiken "Ostrov Štvanice" eiland in de Vltava.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-04-08, 17:36   #212
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek blijft verliezen

Ook in haar zevende optreden van dit jaar is Michaëlla Krajicek er niet in geslaagd een enkelpartij winnend af te sluiten. In Praag, waar ze het grootste deel van het jaar woont, verloor de Nederlandse tennisster in de eerste ronde van de Oezbeekse Akgul Amanmoeradova: 4-6 3-6.

Misa Krajicek begon het jaar met nederlagen in de eerste ronden van het toernooi van Auckland en de Australian Open. Nadat ze rust had genomen om te herstellen van een polsblessure, vervolgde ze de negatieve reeks in de toernooien van Indian Wells, Miami, Amelia Island en Charleston. Ze is inmiddels gezakt naar plaats 45 op de wereldranglijst.

telesport.nl
Oud 02-05-08, 21:02   #213
Super Lid

Maria's avatar

Omdat Freddy lekker op de meeting in Dolni Lanov zit:

Krajicek naar finale dubbelspel
Uitgegeven: 2 mei 2008 16:47
Laatst gewijzigd: 2 mei 2008 18:49

PRAAG - Michaëlla Krajicek heeft vrijdag met haar Amerikaanse dubbelpartner Jill Craybas de finale van het WTA-toernooi in Praag bereikt.

De tennissters wonnen in de halve eindstrijd in drie sets van de Letse Liga Dekmeijere en de Wit-Russische Ekaterina Dzehalevitsj: 3-6 7-5 14-12.

Krajicek en Craybas komen in de finale uit tegen het Tsjechische duo Andrea Hlavackova en Lucie Hradecka. Zij versloegen vrijdag in de andere halve finale het Pools/Wit-Russische duo Alicja Rosolka en Darya Koeztova: 6-1 7-6 (6).

In het enkelspel in Praag ging Krajicek in de eerste ronde al onderuit tegen de Oezbeekse Akgoel Amanmoeradova.

nu.nl
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-05-08, 10:12   #214
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Michaëlla opnieuw onderuit in eerste ronde

BERLIJN
Tennisster Michaëlla Krajicek is opnieuw uitgeschakeld in de eerste ronde van een WTA-toernooi. De Almeerse had maandag in Berlijn weinig in te brengen tegen de Oostenrijkse Sybille Bammer.

Volledig bericht op www.nu.nl
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-05-08, 22:45   #215
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek rijgt verliespartijen aaneen

En dat is negen! Het begint te wennen, die verliespartijen van Michaëlla Krajicek. De Nederlandse tennisster wacht nog altijd op haar eerste zege in het enkelspel van 2008. Tijdens het WTA-toernooi van Rome ging zij voor de negende keer op rij in de eerste ronde onderuit.

Samantha Stosur zorgde ditmaal voor het verlies van Krajicek. De Australische speelster won de partij in twee sets (6-3 en 6-2) van de Almeerse.
Op de nieuwe wereldranglijst van maandag was Krajicek overigens wel een plaatsje gestegen. Zij staat nu op plek 42.

telesport.nl
Oud 14-05-08, 20:26   #216
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
WTA Rome

Krajicek wel verder in dubbelspel

Michaëlla Krajicek heeft de tweede ronde van het vrouwendubbelspel in Rome bereikt. De Nederlandse was samen met haar Tsjechische tennispartner Lucie Hradecka te sterk voor het Russische duo Nadia Petrova en Jaroslava Sjvedova: 6-3 6-4.

telesport.nl
Oud 15-05-08, 09:38   #217
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Strijdlust Krajicek niet gebroken

Tennisster Michaëlla Krajicek reageert volwassen op de sportieve tegenslagen van de afgelopen tijd: negen nederlagen tegenover nul overwinningen in het enkelspel.

"Het blijft nu eenmaal sport en daarin maak je tijden mee waarin alles omhooggaat en tijden dat het allemaal naar beneden gaat. Ik ben gezond en helemaal fit, dat is op dit moment voor mij het belangrijkste, daar moet ik me nu aan vasthouden. Iedereen komt wel eens in een dip en ik kan je verzekeren dat het niet gemakkelijk is om daaruit te komen. Ik kan alleen maar hard blijven werken, dan komen de overwinningen vanzelf en daarmee ook het wedstrijdritme en zelfvertrouwen. Maar dat gaat helaas niet op commando, ik zal geduld moeten hebben."

"Er zijn geen excuses, ik zal mijn eigen tennisniveau moeten verbeteren" , concludeert ze na de serie verloren wedstrijden van de afgelopen maanden. Nederlagen tegen speelsters die, een enkeling uitgezonderd, allemaal lager op de ranking staan dan Krajicek, deze week de mondiale nummer 42.

"Een plek in de top 20 was dit jaar in eerste instantie het doel. Maar als ik mezelf dat nu hoor zeggen, klinkt dat absoluut niet reëel. Eerlijk gezegd heb ik nu even geen doelen in mijn hoofd. Het gaat erom weer wedstrijden te gaan winnen, eerder heeft het stellen van doelen geen zin. Natuurlijk weet ik dat ik op Roland Garros en Wimbledon veel punten heb te verdedigen, maar daar kan ik op dit moment even niet mee zitten. Of ik na Wimbledon nu de nummer 30 of de nummer 90 ben, het zij zo."

telesport.nl
Oud 22-05-08, 18:47   #218
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Herhaling Wimbledon-finale Krajicek

Twaalf jaar na dato komt er een revanchepartij voor de Wimbledon-finale van 1996 tussen Richard Krajicek en de Amerikaan MaliVai Washington. Dat gebeurt begin oktober, op de AFAS Tennis Classics in Eindhoven.

Met een glimlach op het gezicht vertelt organisator Paul Haarhuis dat geïnteresseerde streakers zich kunnen melden. Als de belangrijkste wedstrijd uit de Nederlandse tennishistorie een vervolg krijgt, dan ook meteen goed. Over vijf maanden mogen de fans in gedachten terug naar juli 1996.
,,Ons toernooi is bedoeld om tennisgeschiedenis te laten herleven,’’ zegt Jacco Eltingh, samen met maatje Haarhuis verantwoordelijk voor de Tennis Classics. ,,Voor Nederland is er geen belangrijkere partij geweest dan de finale van Richard op Wimbledon.’’

Volledig artikel sportwereld.nl
Oud 23-05-08, 13:33   #219
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Roland Garros: Krajicek opent tegen Mamic

Tennisster Michaëlla Krajicek is in de eerste ronde van Roland Garros gekoppeld aan de Kroatische Sanda Mamic. Dat wees de loting van het grandslamtoernooi in Parijs vrijdag uit.
De 23-jarige Mamic is de nummer 355 van de wereld, Krajicek staat 43e op de wereldranglijst. De Kroatische haalde in 2005 al eens de tweede ronde op Roland Garros. De afgelopen twee jaar kwam ze niet uit in het hoofdtoernooi.

De Nederlandse stond op de WTA-toernooien nog nooit tegenover Mamic. Krajicek gaat in Parijs op jacht naar haar eerste overwinning dit seizoen. Bij alle toernooien die ze speelde, werd ze uitgeschakeld in de eerste ronde.

sportwereld.nl
Oud 23-05-08, 16:38   #220
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek op zoek naar vertrouwen

- Samen met vader Petr en conditie- en mental coach Allistair McCaw reisde Michaëlla Krajicek vrijdagmiddag per auto af naar Parijs. Met een gunstige loting op zak - ze treft op Roland Garros in de eerste ronde de Kroatische Sanda Mamic - en in de wetenschap dat ze topfit is en blessurevrij. Nu maar eens een keer winnen.

Krajicek was de afgelopen week in Nederland. ,,Ik heb veel getennist en ook nog veel aan de conditie gewerkt. Gravel is altijd nog net iets zwaarder.’’ Broer Richard was er op de tennisbaan steeds bij. ,,Buiten dat hebben we ook veel gepraat. Hij kan zich goed inleven in mijn situatie, hij heeft veel ervaring en kent me gewoon heel goed.’’

Waar het op het privévlak buitengewoon goed gaat met ’Misa’, viel er op de tennisbaan tot dusverre weinig te lachen in 2008. Krajicek haakte na een mislukt optreden op de Australian Open af vanwege haar polsblessure, maar won sinds haar rentree in maart nog geen enkelpartij. Frustrerend. ,,Het is niet fijn dat het vele werk dat je doet zich niet vertaalt in resultaat. Aan de andere kant: ik ben er in feite vier maanden uit geweest door die blessure. Het is logisch dat je dan niet zo maar terug bent op niveau. Maar ik had zeker meer verwacht.’’

Het hervinden van haar zelfvertrouwen, daar draait het volgens Krajicek om. ,,Richard kan me daar ook bij helpen. Maar het zou natuurlijk mooi zijn als ik in Parijs eindelijk die eerste overwinning van dit jaar boek. Vooraf had ik gezegd dat het me niet uitmaakt tegen wie ik loot. Geplaatste speelsters voelen juist de druk als ze tegen je spelen. Nu ga ik ervoor om in ieder geval een rondje door te komen.’’

Tegen Mamic zou dat op basis van de cijfers moeten kunnen. De 23-jarige Kroatische is de nummer 355 van de wereld, Krajicek bezet nu de 43e plaats. Ze moet gaan uitkijken niet buiten de top-48 te vallen, een lagere positie kan haar deelname aan de Olympische Spelen kosten. Op Roland Garros heeft ze bovendien punten te verliezen als ze niet tot de derde ronde komt. ,,Toch ben ik daar nu niet mee bezig. Die ranking is eigenlijk een zorg van later. Ik heb een hele goede loting, denk ik. Maar verder dan die eerste partij kijk ik nog niet.’'(ANP)

sportwereld.nl
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels