het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 26-04-08, 07:46   #31
Lid

Arie cz's avatar

Nationaliteit:
Wij zijn met de Trein van Levínská Olešnice naar Praag geweest, Levínská Olešniceis een klein plaatsje bij Nova Paka.

We zijn al vroeg opgestaan om 6 uur en dat is best vroeg als je vakantie heb.
Om 7 uur moesten we met de trein mee maar eerst hebben we in Nova Paka nog broodjes gehaald, lekker vers.
We zijn na het station gelopen en daar stond het al vol met jongens en meisjes die na school moesten, die vonden het wel interessant.
Toen het boemeltreintje aankwam zijn we ingestapt en hebben een kaartje via de conducteur gekocht, we hadden geluk hij sprak wat Duits.
We moesten 2 keer overstappen en elke trein werd steeds mooier en ook sneller, na twee uur en dertig minuten waren we dan in Praag.
En het was inderdaad maar een klein stukje lopen na het centrum van Praag, daar hebben wij veel gezien!
De oude gebouwen en de vele kerken en pleinen zal ik niet snel vergeten, echt de moeten waard om te zien.
De prijzen in Praag kunnen best hoog zijn maar als je iets uitkijk kan het ook best goedkoper.
In Praag bij die mooie oude kerk hebben we een tijdje staan kijken er stonden er nog veel meer, en ik dacht dat er iets met de klok ging gebeuren, maar er gebeurden heel iets anders er stapten 2 mannen uit en veel fotografen, een man had een trouwjurk aan en ze gingen samen trouwe, dat was wel interessant.

Zo kan ik nog heel veel vertellen.

Groetjes Arie
Arie cz is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-04-08, 08:42   #32
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Arie cz schreef:
Zo kan ik nog heel veel vertellen.
Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad, Arie! Ga je gang met nog meer verhalen!
Oud 26-04-08, 08:45   #33
Actief Lid

Noelle's avatar

Nationaliteit:
Arie,

Leuk om te horen dat je Praag zo mooi vond.
En de klok, ja daar gebeurt ook zeker wat mee. De volgende keer toch even wachten.
Oud 26-04-08, 08:57   #34
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Zo het is dan toch gelukt met de trein?Dat vind ik al iets leuks op zich.
En Ja, Praag, dat blijft 'n hele mooie stad, wij hebben er ook nog lang niet alles gezien.
Oud 27-04-08, 11:27   #35
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
ja, wat leuk die treinreis vooral met al die kinderen.
Oud 28-04-08, 09:40   #36
Volwaardig Lid

dickjansen's avatar

Nationaliteit:
Ik onderschrijf je stelling helemaal! Praag is prachtig en zeker niet in 1 dag te bezichtigen. Altijd nog een reden om terug te komen. Ben zelf (al) twee maal geweest en heb lang nog niet alles gezien ...
Oud 05-05-08, 22:06   #37
Actief Lid

redunzel's avatar

Nationaliteit:
weer terug uit praag , gisteren om 23 uur weer in rotterdam was lange reis , helaas zelf geen vervoer, dus... 16 uur lange rit met de bus maar heb het er nog steeds voor over
deze keer over de moldau met de , was er de vorige keer niet van gekomen.
nu de straat vanaf de burcht naar beneden ook eens goed bezocht! geloof meruda straat?? gebied mala strana.
lekker palichinkie (panekoek) met verse vruchten en slagroom en lekkere erbij , wil hier verder geen culinair onderwerp van maken maar mmmmm wat lekker!!
heb dus m,n zus de stad laten zien , die was er nog niet geweest (weer een liefhebber erbij) lekker nog fff naar vyshe hrad geweest was lekker ff een rustpuntje , was er in tegenstelling van de rest ff lekker rustig , en zo een mooi uitzicht daar !! en zo veel groen om je heen , ook deze keer de joodse wijk bezocht en z,n mooie synagogen! was heel indrukwekkend!!!en extra beladen deze dagen !!
zover een kort verslag .
redunzel is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-05-08, 07:10   #38
Actief Lid

Noelle's avatar

Nationaliteit:
Heerlijk, kan nu al niet wachten tot wij er weer zijn.
Begin juni zitten we 3 dagen in de buurt, maar in September hebben we een dag of 5 Praag, en dan huren we nog voor een dag of 5 een auto en trekken er op uit.
Oud 06-05-08, 11:31   #39
Volwaardig Lid

Orel's avatar

Nationaliteit:
Praag is inderdaad schitterend. Van onze gasten horen we hetzelfde. Meesten gaan echter maar voor een dagje naar Praag en genieten verder van de prachtige omgeving in het Reuzengebergte of mooie steden in de buurt. Kortom er is buiten Praag om ook nog van alles te beleven en te zien. Zeker nu in het voorjaar met prachtig opbloeiend natuurschoon. Prettige vakantie!
Orel is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels