het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 24-04-08, 19:01   #21
Volwaardig Lid

danili's avatar

Nationaliteit:
In de omgeving van Trutnov moeten m.i. ook veel Nederlanders wonen. dit gezien de vele NL autos bij Hypernova en Kaufland en centrumparkeerplaats van de stad zelf. Tsjechische kennissen bevestigen dit ook. Daarnaast zie ik veel Nederlanders in Vrchlabi naast de vele duitsers.
danili is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-04-08, 21:27   #22
Actief Lid

Yvonne Roelofsen's avatar

Nationaliteit:
wij zitten in lichkov, oost-bohemen, vlakbij de pools grens aantal inwoners 550 en geen enkele buitenlander kortom wij zijn de plaatselijke bezienswaardigheid.... zoals "dutch" al zei is dit gebied nog niet zo toeristisch en van ons mag dat nog lang zo blijven. wij hebben bewust niet gekozen voor het reuzengebergte dat is meer en meer een nederlandse kolonie geworden (waar verder niets op tegen is hoor, maar niet zo mijn ding).

ron
Yvonne Roelofsen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-04-08, 21:33   #23
Actief Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Yvonne Roelofsen schreef:
zoals "dutch" al zei
volgens mij was dat "lubnik"
dutch is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-04-08, 10:32   #24
Actief Lid

Yvonne Roelofsen's avatar

Nationaliteit:
volgens mij is dat bijna hetzelfde...

Laatst aangepast door Yvonne Roelofsen; 25-04-08 om 11:17.
Yvonne Roelofsen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-04-08, 09:17   #25
Volwaardig Lid

danili's avatar

Nationaliteit:
In onze gemeente Starkov zit green valley en daar zitten veel nederlanders maar daar merk je nagenoeg niets van. En in ons buurtschapje Bystre zitten vooral de oorspronkelijke bewones en veel tsjechen met een tweede huis. Het is er niet zo "toeristisch" maar dat komt vooral doordat hier mensen komen voor de natuurschoon.
danili is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-06-08, 22:11   #26
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Nathalie L. schreef:
Bericht bekijken
Wij zitten in de buurt van Praag. Weinig Nederlanders, die kom je in Praag wel tegen! Ik vind persoonlijk de sfeer van de Centraal Bohemen de leukste van heel Tsjechië.
Ook wij zitten in de buurt van Praag, namelijk in Kamenice.
Bevalt ons prima in dit kleine dorpje in een van de mooiste streken van Tsjechië.
Nederlanders zijn hier amper te zien want daar is het [gelukkig] niet toeristisch genoeg voor.
Peer is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-07-08, 18:58   #27
Actief Lid

henk1948's avatar

Nationaliteit:
Waar wonen we??

Misschien een idee voor een Poll???
henk1948 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-08-08, 17:33   #28
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Dag C. Berendse, ik ben als lid nieuw op dit forum al lees ik al een paar jaar de topics. Ik las uw bericht over uw verblijf in Luzicke Hory en helaas misschien voor jullie zoek ik ook in deze regio naar een huis. Het is een van mijn Favouriete gebieden in tsjechie en hier zouden wij ons graag gedeeltelijk vestigen. Ik ben benieuwd naar uw aankoop verhaal en of u gekozen heeft voor een nederlandse of tsjechische makelaar of zelfs particulier tot een aankoop bent gekomen. Ik ben ook geinteresseerd in tips specifiek voor deze regio. Ik hoop dat u mijn vraag wilt beantwoorden.

met vriendelijke groet,

Helga
helga is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-08-08, 17:12   #29
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Hallo Helga, wij hebben ons huis 14 jaar geleden al gekocht rechtstreeks van een Tsjechische makelaar. Hierbij zijn wij uitstekend geholpen door Renata Maesova uit Praag. Renata is Tsjechische maar heeft 15 jaar in Nederland gewoond en spreekt heel goed Nederlands. Zij kan hulp bieden bij het zoeken naar een huis, vertalen, aankoop, verblijfsvergunning opzetten van een bedrijf etc. Zij heeft veel ervaring en werkt onafhankelijk van makelaars of andere kantoren. Misschien kan je haar een e-mail sturen: r.maesova@volny.cz
succes met je zoektocht en laat een op het forum weten hoe het verder gaat. Sssssst! Niet verder vertellen maar Luzické Hory is inderdaad één van de mooiste gebieden in Tsjechië. Naar welke welke dorpen/omgeving gaat je voorkeur uit?
Groetjes Carla
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-08-08, 21:13   #30

kukel's avatar

Nationaliteit:
Die Carla, we houden van dezelfde meid!
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels