|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
Actief Lid
|
wij hebben een huis in chvalec, buurt van trutnov.
Er zijn ook enkele nederlanders. 1 kennen we,toevallig wonen ze in nederland in hetzelfde dorp als ons:-) We hebben van onze tsjechische buren gehoord dat er meerdere nederlanders zijn. Maar die hebben we nog niet gesproken. Ben druk aan het mailen met onze tsjechische buren, dus ik hoor het allemaal nog wel... krijg zo veel info... ![]() |
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Volwaardig Lid
|
In de omgeving van Trutnov moeten m.i. ook veel Nederlanders wonen. dit gezien de vele NL autos bij Hypernova en Kaufland en centrumparkeerplaats van de stad zelf. Tsjechische kennissen bevestigen dit ook. Daarnaast zie ik veel Nederlanders in Vrchlabi naast de vele duitsers.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Actief Lid
|
wij zitten in lichkov, oost-bohemen, vlakbij de pools grens aantal inwoners 550 en geen enkele buitenlander kortom wij zijn de plaatselijke bezienswaardigheid.... zoals "dutch" al zei is dit gebied nog niet zo toeristisch en van ons mag dat nog lang zo blijven. wij hebben bewust niet gekozen voor het reuzengebergte dat is meer en meer een nederlandse kolonie geworden (waar verder niets op tegen is hoor, maar niet zo mijn ding).
ron |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Volwaardig Lid
|
In onze gemeente Starkov zit green valley en daar zitten veel nederlanders maar daar merk je nagenoeg niets van. En in ons buurtschapje Bystre zitten vooral de oorspronkelijke bewones en veel tsjechen met een tweede huis. Het is er niet zo "toeristisch" maar dat komt vooral doordat hier mensen komen voor de natuurschoon.
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
Bevalt ons prima in dit kleine dorpje in een van de mooiste streken van Tsjechië. Nederlanders zijn hier amper te zien want daar is het [gelukkig] niet toeristisch genoeg voor. |
|
|
|
|