![]() |
|
|
#11 |
|
Moderator
|
Dnes jsem mluvil s Mr. Herrmannem.Oni dělají betonové hlazené podlahy tlouštky asi 15 cm, ale v průmyslových objektech bez podlahového topení.
Betonovou hlazenou podlahu tl. asi 6 cm s podlahovým topením nedělají. Podlaha tlouštky 15 cm s podlahovým topením by byla asi příliš tlustá.Ale říkal, že má známého ve Francii, kde se dělají v domech hlazené betonové podlahy s podlahovým vytápěním a od něho zkusí získat nějaké informace a poté se ozve. To je zatím všechno. S pozdravem Vandaag heb ik de heer Herrmannen gesproken. Zij maken gepolijste betonnen vloeren van ongeveer 15 cm dik, maar dan in industrieele objecten zonder vloerverwarming. De 15 cm dikke vloer zal mogelijk te dik zijn voor de vloerverwarming. Maar hij zei, dat hij iemand in Frankrijk kent, die gepolijste vloeren met verwarming in huizen maakt en hij zal proberen wat informatie los te krijgen. Daarna meldt hij zich weer. Dat is voorlopig alles. Groeten |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gewoon een betonnen vloer laten storten op isolatie.
Vloer laten afreien. 20 mm isolatie er over heen, vloerverwarmingsslangen er over monteren, zand-cement dekvloer van 70 mm er over heen en je hebt een goede en goedkope vloer. Anhydriet in plaats van zandcement kan ook. Voordeel: het is een vloeivloer die vanzelf helemaal waterpas is. Niet experimenteren met zaken die later lastig op te lossen zijn. Groet. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Volwaardig Lid
|
Zeker niet expirimenteren
Heeft hier wel niets mee te maken maar dit is een typisch gevalletje communicatiestoring .Ik bestel 1 kub oerli [kolen] om te proberen en krijg er 50 een vrachtwagen vol
,terwijl ik een tsjech heb laten bestellen die duits kent .Ja gaat dus deze kant op met je vloer,Joep![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
Dan heb je vast blaren op je handen van het scheppen.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Volwaardig Lid
|
Geen blaren
Nee ,het ging met een transportband ,heb het voormalige kippenhok vol laten gooien .Het was overigens wel goedkoop ong 250 euro stook hier nog jaren op,Joep
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Lid
|
bedankt voor de vertaling en tips
Bedankt mensen.
Misschien is het een typische architectenafwijking, maar ik wil gewoon schoon beton als vloer in mijn huis. Ik ben bekend met anhydrietvloeren en cementdekvloeren maar dat is gewoon niet wat ik wil. En het is uiteindelijk nog duurder ook omdat je het vervolgens weer met iets anders moet afwerken. (tegels, natuursteen o.i.d. Het hele huis m.u.v. de fundering ga ik met mijn eigen handen (en die van vrienden) bouwen op een heel bijzondere manier. Daar zal ik later nog wel een forum aan wijden. De fundering en de vloer is ook het enige waar beton en zware machines bij aan te pas komen, en daarom wil ik dit uitbesteden. Ik werk regelmatig voor een betonbedrijf wat op jaarbasis ongeveer 800.000M2 (industrieele) vloer maakt op de eerder omschreven wijze. Het is technisch ook helemaal geen uitdaging, maar de aannemer is gewoon onbekend met deze bouwmethode. Ik hou jullie wel op de hoogte van de ontwikkelingen. |
|
|
|