![]() |
|
|
#191 |
|
Actief Lid
|
hoi hilde,
Hoe staat het er nu voor? Ben je al lekker druk geweest in jullie nieuwe stekkie? ![]()
|
|
|
#192 |
|
VIP Lid
|
Na een beetje langere pauze dan verwacht zal ik jullie weer meenemen in onze belevenissen.
We waren nog in het winterseizoen. De sleutel net in ons bezit. En niet alleen voor een huis kwamen we naar Tsjechie, maar vooral omdat we het daar zo naar ons zin hebben. P1040238saar en haar liefde Broenka.jpg Het voordeel van geen sneeuw is dat er nog paard gereden kan worden. En Saar blijft erbij dat Brounka de allerliefste is. P1040243opeens is het ook in Ludvikov wit.jpg P1040251friezen in de sneeuw(verkleind).jpg P1040254ludvikov in de sneeuw(verkleind).jpg En dan als net de andere gasten zijn vertrokken zonder een sneeuwvlokje te hebben zien vallen. Krijgen wij dat sprookje wel te zien. Er wordt natuurlijk een sneeuwman gemaakt. En het ziet er zo prachtig uit. We zien natuurlijk super benieuwd hoe ons huis er in de sneeuw uit zal zien. Maar tot onze verbazing is zowel Frydlant als Poustka nog helemaal groen. P1040256skischool de sneeuwman.jpg P1040258de spullen gepast en afgesteld de les kan beginnen.jpg Maar we gaan na de gezellige avond met Hefziba, Gideon en de andere gasten op pad naar de ski-school. voor ons allemaal een heel nieuwe ervaring. We worden erg vriendelijk te woord gestaan en begeleid. En we zijn getuige van de eerste stappen van de jeugd in deze nieuwe uitdaging. We zullen nog vaak aan Frank de instructeur denken. En zijn legendarische woorden: `What did Franky say`laten ons voorlopig nog niet los. De kinderen genieten. En wij dus ook. Maar twee uur kijken is wel erg k.k.k.oud. Dus gaan we op onderzoek. Er komt wat protest van de meiden. Maar we gaan even lopen en hopen op een restaurace met toillet. Maar dat hebben we niet kunnen vinden. Veel open terassen. Op verzoek konden we bij de ski-school onze blaas verlichten. Maar waarschijnlijk moeten we beter Tsjechisch leren of beter leren zoeken. We gaan weer terug met een goed gevoel en overmorgen gaat de jeugd weer. Morgen is het huis dag. we willen in ieder geval aan het ruimen. |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Super Lid
|
Hi Hilde,
leuk dat je weer verder gaat met je verhaal. En wederom aangevuld met leuke foto's, dat maakt het verhaaltje compleet. ![]() |
|
|
|
|
|
#194 |
|
Actief Lid
|
we volgen het weer helemaal hilde....................
![]()
|
|
|
#195 |
|
VIP Lid
|
De huis dag bestaat vooral uit ruimen.
het is net of er zo iemand terug komt. Het is niet echt vies, of uitgewoond, maar de kapstok hangt vol. de toilletspullen staan nog in de badkamer. De voorraadbussen staan nog deels gevuld. De olie is waarschijnlijk opgedronken door een muis. En in de azijnfles zit wel een gat, maar ik zou het ook niet lusten als muis. We voelen ons indringers. We zijn allebei nog niet zo lang geleden onze laatste ouder verloren. En dat komt erg terug in dit huis vol met persoonlijke spullen van een ouder echtpaar. P1040191alsof er zo iemand terug komt.jpgP1040193de platencollectie is zeer gevarieerd.jpg Ook de platencollectie staat nog in het rek. P1040210kunst aan de muur.jpgP1040202kasten vol.jpg P1040201de kast van de kinderkamer.jpg 'De platen hangen aan de muur en overal kasten vol. P1040216gereedschap van goede kwaliteit.jpg En in de schuur vinden we een schat aan gereedschap. Het is zo vreemd voor ons. |
|
|
|
|
|
#196 |
|
Super Lid
|
Jemig, inderdaad, alsof iemand zo terug kan komen, even weg is voor een boodschap.....Ik vind het wel leuk, steeds weer een verrassing wat er in die kast hangt of in dat laatje ligt...Van opruimen zou bij mij dan niet zoveel komen.
![]() |
|
|
|
|
|
#197 |
|
Forum Freak
|
Wat ik niet begrijp is dat er geen familielid is die er wat van wilde hebben!!
Dat zal mijn nieuwsgierige aard wel zijn!! ![]()
|
|
|
#198 |
|
Super Lid
|
Ja, ik was ook al aan het speculeren Corrie, het lijkt me stug dat er niet iets van (emotionele) waarde achtergelaten is als ik de foto's zo bekijk, misschien geen familie meer?
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
VIP Lid
|
Voor zover we kunnen nagaan is er inderdaad sprake van een erfenis.
We hebben deze erfgenamen nooit ontmoet. Maar voor ons gaf het een heel onaangenaam gevoel. En helaas ben ik niet van het type ,gooi alles ongezien in de vuilniscontainer. We hebben een soort selectiesysteem. Een deel gelijk weg, een deel bewaren zoals onze knedleky snijder.en een deel kunnen we altijd nog weggooien. Hilde |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Forum Freak
|
Ja, dat onaangename gevoel kan ik mij heel goed voorstellen, net wat je al zei, het lijkt net of ieder moment de eigenaar van de spullen binnen kan komen en of je nu in je eigen huis nog op visite bent!
Maar goed, het is van jullie en ik hoop dat het plezier (nog steeds) groot is!!!
|