|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#22 |
|
Volwaardig Lid
|
huis kopen in cz
Waarom ga je dan niet kijken naar een opknappertje? Ik was voor mijn huis nog geen 500.000 kronen kwijt.Heb ff moeten zoeken er zit een hoop bagger tussen
Maar wij hebben best wel een leuk ding .In 1986 gedeeltelijk gerenoveerd[het origineel is uit 1810] er zitten dus betonnen vloeren in etc. heb 1 1/2 voetbalveld land .Er zijn vast meer huizen zoals het onze Joep |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
@chachar: Je woont in NL, heb NL inkomen in Eur. Wees blij dat je nu niet meer afhankelijk bent van een Tsjechische bank. Ga naar een Nederlandse hypotheek bemiddelaar (zoals: ja zeker, de http://www.hypotheker.nl), praat ook eens met een paar Nederlandse banken. Je zult merken dat er in NL - in tegenstelling tot in CZ - veel meer product keuze is. Je kunt rustig de mogelijkheden bekijken en zult in NL heel waarschijnlijk gewoon een hypotheek kunnen krijgen - mits je een redelijk huis wilt kopen en voldoende inkomen hebt. En met veel minder papieren beslommeringen + een betere behandeling... @joepvanderven: Ook die behandeling ken ik, bij een kleiner kantoor althans. Het idee is feitelijk dat je een Nederlander bent en er dus geld te halen valt. Dan willen ze best vriendelijk zijn. Je komt aan met geld, ze kunnen met je geld gaan spelen, geld gaan verdienen, aan jou bankkosten berekenen, aan anderen rente .... En daar hebben ze je dus voor nodig. Dit soort vriendelijke gezichten zegt dus niets. Nee, ik heb liever te maken met de Nederlandse banken .... Hoewel ook wij een hypotheek hebben bij een Tsjechische bank. Gemengde gevoelens ... |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Lid
|
Beste mensen, ik heb nu al vrijwel elke hypoadviseur en bank gesproken in Almere en overal hoor ik het zelfde aantwoord.
Vraag: ik heb inkomen in NL en wil een huis kopen in Tsjechie, krijg ik een hypothék van jullie. Aantwoord: NÉÉ.... tenzij u een koophuis/wooning in NL heevt. Nouw, ik weet het echt niet meer. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Actief Lid
|
Hmm, dus ik zou wel hier een hypotheek kunnen krijgen voor een 2e huis?
Soms denk ik er wel over. Leuk een huisje kopen daar voor weinig, een klein appartement ofzo. Maar al dat geregel en gedoe staat me altijd zo tegen. Vond in NL een huis kopen al zoveel gedoe, laat staan een buiten NL. ![]()
|
|
|
#26 |
|
VIP Lid
|
natuurlijk alleen als je in NL overwaarde hebt...
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
@chachar: Excuus, ik had je verkeerd begrepen, dacht dat je in NL een huis wilde kopen.
Ja, inderdaad, dat gaat lastig worden. Van de CZ banken hoef je niet veel te verwachten, want die kunnen / willen niet begrijpen hoe dat nou zit met inkomen vanuit het buitenland. En gezien het koersrisico is financieren in andere valuta niet verstandig (je noemde het terecht zelfmoord). Wij hebben inkomen in Euro, betalen hypotheek in Czk. en zien onze woonlasten behoorlijk omhooggaan ... ik zou het niemand aanraden. Ondertussen geven Nederlandse banken aan dat ze niet over de grens financieren ... en ik maar denken dat ik in de United States of Europe woon ... heeft die EU dan echt geen nut voor de burgers? -- edit: Meer specifiek: De NL banken gaven bij mij aan dat ze geen vertrouwen hebben in iemand die in CZ woont maar in NL wil financieren. Ik ben dan voor hen ongrijpbaar, vooral omdat ik volgens de Rabobank zo ongeveer in een bananenrepubliek woon. Bij vertrek uit NL was ik per direct mijn zakelijke krediet bij de Rabo + een financial lease van een bedrijfsauto kwijt. Hoewel mijn bedrijf in NL gewoon doorgaat .... De moraal van het verhaal, als je stevige en makkelijk te verkopen bezittingen in NL hebt, kun je proberen. In het andere geval kun je vergeten. Tenzij je bij private investeerders aanklopt of een kruiwagen bij een goede bank hebt. Bericht 22-04-08 om 12:05 aangepast door nick_db. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
VIP Lid
|
Rabobank en ING financieren in duitsland en belgie.
ING financiert ook in Tsjechie, maar dan via de Tsjechische tak natuurlijk. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Lid
|
Dit is gewoon een "dead-end". Je komt er niet onderuit. Met mijn salaris kan ik hooguit 20.000€ lenen en daarmee koop ik hooguit een oude hut.
En wat de ING in Tsjechie betreft, weer het zelvde verhaal....aleen in CZK afbetalen. ![]() |
|
|
|
|
|
#30 |
|
VIP Lid
|
je moet gewoon een beslissing nemen en verder niet zeuren denk ik.
zoals ik al schreef wordt je huis ook meer waard als de CZK in waarde stijgt. je kan het risico ook verdelen. je leent in NL 20.000 euri en neemt in Tsjechie een hypotheek van 500.000 CZK. Dan kan je een huis van 1 miljoen kronen kopen, keus genoeg! |
|
|
|
|
|