|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
@Christine: de gedachte is dat de Kroon steeds duurder wordt, dus Chachar wil een lening in Euri, dan heeft ie geen koersverlies. Maar ja, die schoften zijn ook niet gek! Zij krijgen natuurlijk minder terug als ze hun Euri uitlenen.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Volwaardig Lid
|
"I am lost". Het huis/appartement wat hij wilt kopen in Tsjechie moet toch betaald worden in CZK. Hij verdient in EURO's.
Ik neem aan dat de verkoper CZK voor zijn pand wilt hebben. Dan moet hij toch zijn EURO's (of de EURO's van de bank) omwisselen tegen CZK. Misschien een goede tip voor Chachar..................gewoon doorsparen en later cash betalen! Of gezien het "allemaal schoften zijn" in zijn ogen, afzien van een huis in Tsjechie! Have a nice day. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
VIP Lid
|
klopt, je hebt gelijk. maar Chachar wil dat de bank hun euro's omruilen voor CZK om het huis te betalen en dat Chachar dan zelf alleen euro's aan de bank hoeft terug te betalen.
Logisch dat geen bank of kredietverstrekker daar in tuint... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Zou je in Nederland i.pv. een hypotheek niet eens kunnen informeren voor een persoonlijke lening? Ik denk dat dit wel heel erg duur zal zijn en ik weet ook niet of je zomaar 70.000 euries kan lenen, maar ik denk dat je er beter aan doet om deze vraag bij een bank te stellen.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
een simpele berekening. sommige banken verlenen persoonlijk krediet van maximaal 10x nettomaandsalaris. Dan zou chachar 7000 netto per maand moeten verdienen...
en wellicht zijn de banken zelfs strenger geworden en verstrekken ze niet meer van deze hoge kredieten. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
En laten we eerlijk zijn, dat is maar goed ook!
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Je hebt gelijk, Tsjechische banken (en makelaars) zijn schoften. Iedereen praat hier maar mooi over die banken, maar Tsjechische banken maken woekerwinsten op onschuldige kosten, probeer maar eens uit je rekeninguitreksels te komen. Ik zou eens bij Raifky of bij Volksbank proberen, die zijn nogal flexibel met Euro-rekeningen. Ik ken nog wat mensen bij de Volksbank hier in Brno, dus ik kan wel eens navragen of je in Euro mag lenen... Hoewel ik verwacht dat het met de verwachte koersstijgingen natuurlijk inderdaad ook voor een bank niet dermate interessant is om euro's te geven. Probeer Oostenrijk of Duitsland eens?
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Lid
|
Ik weet niet wat voor ervaringen hebben jullie met de Tsjechische banken maar ik moet net als alle andere Tsjechen de meest debiele en onzinige handelingen betalen. Mijn tsjechische rekening kost me per maand net zo veel als m´n nederlandse PER JAAR. Voor elke handeling betalen!! Daarom durf ik met rust op me ziel deze omgang met "klanten" schoftig nummen. Mischien een al te harde woord maar ik weet soms niet beter. Overigens de meeste Bank medewerkers zijn het met me eens. En ik heb ook niets tegen de mens aan de balie maar wel tegen de mensen die er boven op zitten. En de regering die dit toestaat zou ik ook niet vergeten.
joepvanderven: ik wil niet onbeleevt klinken want ik ken je niet en ik weet niet met watvoor project of dergelijke je naar de Bank bent gestapt,maar tenzij je een buitenlander bent die harde eurotjes naar me toe brengt zou ik ook je hielen likken ;-) Bericht 21-04-08 om 15:24 aangepast door chachar. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Lid
|
Ja uiterraad het aankoop is (ook niet altijd meer) in CZK. Máár als ik in Tsjechie in CZK leen moet ik in CZK aflossen. Door dat ik steeds minder kroontjes voor me hard verdiende eurotjes krijg zou ik steeds meer euro´s per maand moeten neerleggen.
Voorbeld: rente fix 5 jaar en maandlijks bedrach is 12 000kč = 480€ over een jaar wordt het b.v. 530€/maand in het jaar 2011 willen ze op euro over gaan .....en tegen die tijd word het al zegmaar 580€ (alls het een beetje me zit) ...en dan word het pas leuk!!!! Want dan komt pas "de koers" met welk wordt CZK omgezet in €... en met een hand omdraai zijn we over de 600€ heen. En dán gaat de inflatie eerst écht omhoog schieten (daar weten we in Nederland ales van, nietwaar?) en tegen die tijd is me fixatie afgelopen en er woord nieuwe maandlast voor me berekend....en van me 480€ worden het zegmaar 7-800€ per maand en dat eerst na 5 jaar.....en dan heb je nog 20-25 jaar te gaan. Nouw, dan kan ik de sleepkabel uit me auto halen en de eerste beste boom uitzoekken. Duidelijk genoeg? PS: sorry ik schrijf niet echt goed Nederlands, ben pas kort geleden met een les begonen hoor. Bericht 21-04-08 om 15:50 aangepast door chachar. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
VIP Lid
|
kan een kerntje van waarheid in zitten chachar, in wat je schrijft, maar bedenk ook dat je huis net zo hard in waarde stijgt!!
en anders koop je toch een huisje/appartement voor 40.000 euri ipv 70.000? veel succes en vooral plezier met het huizen zoeken. en denk niet te veel aan die koersschommelingen. doen wij ook niet en we gaan nog steeds met hetzelfde plezier naar ons huisje in Tsjechie dat ook nog niet afbetaald is... |
|
|
|
|
|