|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
Angst
Is er de komende maanden niet ergens een kermis in de buurt van Anjum? Daar kun je vast oefenen in het reuzenrad bijvoorbeeld.
Groetjes SJORS |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Hoe kan nou iemand die volgens haar zeggen "HOOG"in het noorden woont, hoogtevrees hebben.
Barend |
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
je kan er niet echt uitvallen, want je moet een beugel voor je dus je valt er niet uit.
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Ik ben zelf ook geen held met stoeltjesliften, maar ga er wel in. Jaren terug ging uitgerekend bij mij de beugel niet naar beneden. Door mijn rugtasje zat ik ook nog een stukje naar voren. Ik denk dat ik nooit eerder zo bang ben geweest, maar ik kon mijn paniek gelukkig onder controle houden en aan het einde van de rit werd ik zelfs overweldigd door het natuurschoon. Achteraf hebben we er met mijn vriendengroep vreselijk om moeten lachen, want die zaten in het liftje voor ons en zagen dat onze beugel niet dichtkon. Die hadden plaatsvervangende angst. Je gelooft het niet, mijn angst is hierdoor bijna weg, want ook zonder beugel val je er niet zomaar uit! Goed om te weten is dat er tegenwoordig altijd goed wordt opgelet dat de beugels naar beneden zijn. Ach en met het uitstappen val ik ook nog wel eens, maar ik kan je verzekeren, ook daar hoef je niet bang voor te zijn, er staat altijd wel iemand die je opvangt en het liftje stilzet!
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
VIP Lid
|
voor het instappen je rugzak uitdoen is wel handig ja, anders zit je wel heel erg op het puntje van je stoel en dat wil je in een stoeltjeslift toch niet... ;-)
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
Oke, niet om je schrik aan te jagen, maar er gebeuren wel degelijk ongelukken met stoeltjesliften. Sommigen zelfs met dodelijke afloop.
De oorzaken van de ongelukken zijn wel erg duidelijk en geven aan dat als je "normaal" gebruik maakt van zo'n lift je niets kan gebeuren. Allereerst zijn de lift-exploitanten verplicht de gehele installatie half jaarlijks te laten keuren. Ook onderhoudsschema's worden gekeurd. Een overtreding van het onderhoudsvoorschrift wordt zwaar bekeurd. De ongelukken die gebeuren, zijn vaak veroorzaakt door niet normaal gebruik. Zo is iemand er al eens uitgevallen die het noodzakelijk vond om zijn schoenen strakker te zetten terwijl hij in de lift zat. De beugel schoot weg en hoppa. Ook is iemand eruit gevallen omdat hij het noodzakelijk vond op het stoeltje te gaan staan om een betere foto te maken. Afgelopen seizoen zijn kinderen eraf gevallen omdat ze simpelweg te klein waren voor de lift. Te klein? Niet erin ! Een stoeltjes lift is getest en gekeurd. En is zonder meer geschikt om zonder ongelukken te functioneren. Het zijn de personen die er gebruik van maken die zichzelf bedienen van een ongeluk. Dus, normaal gebruiken en er kan niets gebeuren. En dan hoogtevrees. Hoogtevrees is lastig. Er is niets aan te doen. Je zal er mee moeten leren omgaan met de stoeltjes lift. Het uitstappen zomer's is makkelijker (vind ik) dan in de winter. Eenvoudig weglopen. Dat is alles. Als jij netjes gaat zitten en tijdig de beugel omlaag doet, je voetjes netjes op de beugel zet (kan de beugel ook niet omhoog) je armen over de beugel heen en vervolgens genieten van de omgeving. Ik hoor wel eens vaker mensen die ook deze vrees hebben, dat ze kijken naar het bovenste deel van de volgende mast, of dat ze een punt in de verte kiezen of zich concentreren op een of iets op de grond, waardoor de aandacht van de vrees weg is. Veel succes ! Een keer bunjijumpen kan ook helpen. Aliën.
|
|
|
#20 |
|
Lid
|
Hallo,
Dat je de stoeltjes lift eng vindt kan ik begrijpen! Zelf heb ik er geen moeite mee, maar als ik met de ski les er kinderen in zit dan zit mijn hart in mijn keel, hoe zal dat aflopen. Maar daarin tegen, als je aan de mensen vraagt die bij de lift staan of ze hem even wat zachter willen zetten doen ze dat ook! In pec heb je ook een stoeltjes lift voor 4 personen. Je gaat dan eerst op een lopende band(hier sta je zelf stil op) en dan word de lift onder je geschoven! Veel succes Groetjes Arjenne |
|
|
|