het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 18-04-08, 21:20   #1
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Waar kopen de meeste Nederlanders een huis?

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring welke regio nederlandse de meeste huizen kopen ?
Welke plaatsen in het reuzengebergte zijn het meest populair ?

Groetjes, Gino
ginoschilders is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-04-08, 22:01   #2
Lid

Nationaliteit:
Hallo,
ik kan natuurlijk niet voor heel tsjechie spreken,maar wij wonen zelf in de buurt van Liberec en hebben in korte tijd met veel nederlanders kennis gemaakt. De natuur is hier ook schitterend, misschien wat minder dan het reuzengebergte maar het ligt centraler in tsjechie.Hier hebben we in de winter ook bijna elke dag kunnen skien. we hebben zelf een pension en merken dat het moeilijk is om mensen uit het reuzengebergte te trekken. De gasten zijn geweest zeggen;"dit hadden we niet verwacht,ZO MOOI".
Hoop dat ik je een start heb gegeven.
pension rianka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-04-08, 00:43   #3
Actief Lid

Lubnik's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
ginoschilders schreef:
Bericht bekijken
Heeft iemand ervaring welke regio nederlandse de meeste huizen kopen ?
Wij wonen op de grens van het Adelaarsgebergte en gelukkig woont er geen enkele Nederlander in onze buurt,heerlijk rustig.
Lubnik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-04-08, 01:13   #4
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Wij wonen bij Luzicke Hora, het is hier heel mooi en (gelukkig voor ons) wonen hier weinig nederlanders. Dit gebied is ook veel minder toeristisch dan het reuzengebergte. Ik ga er hier verder geen reclame over maken want dan komt iedereen naar ons paradijsje.
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-04-08, 08:41   #5
Super Lid

Lina's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Lubnik schreef:
Bericht bekijken
Wij wonen op de grens van het Adelaarsgebergte en gelukkig woont er geen enkele Nederlander in onze buurt,heerlijk rustig.
Ons huis staat middenin het Reuzengebergte, maar er wonen voor zover wij weten geen Nederlanders in het dorp en dat mag wat mij betreft best zo blijven. Ons contact met de plaatselijke bevolking compenseert dat uitstekend. Zouden er wel Nederlanders een huisje in het dorp kopen, ook prima. Met die weinige Nederlanders die wel in de omgeving wonen is het erg gezellig om zo af en toe uit eten of op stap gaan, maar ook om elkaar te helpen daar waar nodig is.
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-04-08, 08:55   #6
VIP Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Wij zitten in de buurt van Praag. Weinig Nederlanders, die kom je in Praag wel tegen! Ik vind persoonlijk de sfeer van de Centraal Bohemen de leukste van heel Tsjechië. Ik denk dat de meeste Nederlanders in de buurt van Liberec en het Reuzengebergte zitten. Dit zie je alleen al aan het feit dat de meeste Nederlandse bemiddelaars/makelaars die zich met vastgoed in Tsjechië bezig houden, zich op deze streken concentreren. Maar goed, waarom wil je dit weten? Heb je commerciële plannen als ik zo vrij mag zijn?
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-04-08, 09:49   #7
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Lubnik schreef:
Bericht bekijken
Citaat:
C.Berendse schreef:
Bericht bekijken
Wij wonen bij Luzicke Hora, het is hier heel mooi en (gelukkig voor ons) wonen hier weinig nederlanders. Dit gebied is ook veel minder toeristisch dan het reuzengebergte. Ik ga er hier verder geen reclame over maken want dan komt iedereen naar ons paradijsje.
Citaat:
Lina schreef:
Bericht bekijken
Ons huis staat middenin het Reuzengebergte, maar er wonen voor zover wij weten geen Nederlanders in het dorp en dat mag wat mij betreft best zo blijven. Ons contact met de plaatselijke bevolking compenseert dat uitstekend. Zouden er wel Nederlanders een huisje in het dorp kopen, ook prima. Met die weinige Nederlanders die wel in de omgeving wonen is het erg gezellig om zo af en toe uit eten of op stap gaan, maar ook om elkaar te helpen daar waar nodig is.
Kunt u uw afkeer voor wat betreft landgenoten iets toelichten. Ik heb een huisje in Tøebihoš en als daar nog een Nederlander zou komen heb ik er geen probleem mee. Zolang het niet de "tokkies" zijn of toestanden als bij het Lipnomeer vind ik het prima.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-04-08, 12:19   #8
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
ja, volgens mij zitten de meeste nederlanders bij het lipnomeer.
noekie14 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-04-08, 14:42   #9
Super Lid

Lina's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Macek schreef:
Bericht bekijken
Kunt u uw afkeer voor wat betreft landgenoten iets toelichten. Ik heb een huisje in Tøebihoš en als daar nog een Nederlander zou komen heb ik er geen probleem mee. Zolang het niet de "tokkies" zijn of toestanden als bij het Lipnomeer vind ik het prima.
Wel goed lezen hé Arie Ik schrijf juist dat ik het prima vind als er nog meer Nederlanders een huisje in ons dorp zouden kopen, zolang het maar geen Nederlandse kolonie wordt. Als er geen Nederlanders meer bij zouden komen vind het overigens ook best. Maakt mij niet uit dus.
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-04-08, 16:43   #10
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Natuurlijk heb ik niets tegen Nederlanders, maar ik heb er geen behoefte aan om ze overal tegen te komen. Dat er een paar nederlanders in de buurt wonen is alleen maar gezellig, daar gaan we af en toe mee uit eten, drinken eens iets met elkaar en natuurlijk als het nodig is staan we voor elkaar klaar. Maar het moet inderdaad geen Nederlandse kolonie worden. Dit laatste is de reden dat we 23 jaar geleden Spanje voor gezien hielden en naar Hongarije trokken.
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels