het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 24-03-08, 21:35   #11
Nieuw Lid

Marc CZ's avatar

Nationaliteit:
Tomtom Go 720T

Wij hebben afgelopen najaar de TOMTOM GO 720T aangeschaft. Deze heeft standaard de kaart van West Europa op de harde schijf staan. Hier hebben we toen ook gelijk de kaart Oost Europa bij geplaatst, geen aparte SD kaart voor nodig. Met de beschikbare kaarten navigeren we praktisch door geheel Europa. Enige vervelende is de kaart wissel bij de grens tussen bijvoorbeeld CZ en Duitsland. De kwaliteit van de CZ kaart is zonder meer goed. Soms wordt je inderdaad over wegen gestuurd die je niet voor mogelijk houdt, zo kom je echter nog eens ergens. Uiteindelijk komt het altijd goed. Alleen wil hij in Trutnov, ook vandaag weer, nog wel eens in de fout gaan.

Wij zijn zonder meer tevreden over onze TOMTOM
Marc CZ is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-03-08, 19:27   #12
Volwaardig Lid

kachel's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
beerebootje schreef:
Bericht bekijken
..... ook hier heeft de Becker ons zonder problemen naar toe gebracht.
Hallo Beerebootje

Ik zou graag willen weten welke kaarten er in zitten?

mijn becker traffic assist pro heeft nogal veel blinde vlekken
kachel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-04-08, 15:30   #13
Volwaardig Lid

Krakonoš's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
feertje22 schreef:
Bericht bekijken
Heb en tomtom go 700 gekocht de dag dat die op de markt kwam.
Kaart van geheel west Europa op de hare schijf. Jaar 2005.
Stuurde ons regelmatig vanaf een viaduct naar links of rechts naar een weg die daar onder liep. Onze auto kan helaas niet vliegen of springen.
Nieuwe autobaan bij Dresden kende hij ook niet en toen wij vorig jaar op vakantie gingen naar Januv Dull (camping2000) dacht ik op gegeven moment echt dat ik op het achtererf van een boer terecht gekomen was. Gelukkig konden we aan de achterkant er weer af om onze weg te vervolgen.

Twee maanden geleden een update van de kaart erop gezet en nu is het allemaal een stuk beter.
Ik vind dit verhaal niet heel vreemd, aangezien de TomTom kaart van West Europa alleen de hoofdwegen in Duitsland aangeeft.

Voor een goede navigatie in Midden Europa heb je dan ook de kaart: Maps of Germany, Austria, Switzerland, Poland & Czech Republic nodig.

TomTom werkt overigens perfect. Heb al veel verschillende systemen naast elkaar gehad, maar TomTom steekt er toch wel bovenuit qua gebruiksgemak, kaarten en mogelijkheden.
Krakonoš is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-04-08, 17:55   #14
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben de Mio en die is perfect! Ook in Tsjechië zowel in de auto, op de fiets en op het wandelpad. Hij is lekker plat en kan aan je broeksriem gehangen worden of op het stuur van je fiets met de speciale beugel. Wij hebben hem nu ongeveer drie jaar en zijn nog steeds tevreden.
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-04-08, 17:58   #15
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Krakonoš schreef:
Bericht bekijken
Ik vind dit verhaal niet heel vreemd, aangezien de TomTom kaart van West Europa alleen de hoofdwegen in Duitsland aangeeft.
Nee dat klopt volgens mij niet.
Dit geeft de info van TomTom aan over de kaart van West Europa voor de 700 go
(Map of Western & Central Europe v7.15)

Met deze kaart kun je van deur tot deur navigeren in 25 landen in West- en Midden-Europa. De volgende landen zijn hierin opgenomen: Andorra, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Hongarije, Monaco, Noorwegen, Polen, Portugal, San Marino, Slowakije, Spanje, Zweden, Zwitserland, Ierland, Nederland en Vaticaanstad.
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-04-08, 21:25   #16
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Het verhaal van Krakonos klopt niet. De TomTom kaart geeft ook in Duitsland alle wegen aan, van Autobahn tot het kleinste steegje in dorpen.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-04-08, 21:27   #17
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
en dus ook in Tsjechïë
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-04-08, 21:27   #18
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Alleen als je de kaart van West- en Midden-Europa hebt.
TomTom verkoopt echter ook een kaart van alleen West Europa en daar staat Tsjechië uiteraard niet op.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-04-08, 18:02   #19
Volwaardig Lid

Krakonoš's avatar

Nationaliteit:
Jullie hebben idd gelijk, kaarten van de GO 700 verschillen van de GO 710 die ik zelf heb. Die heeft wel aparte kaarten voor west-europa en midden-europa. Het merendeel van de types hebben overigens wel de gescheiden kaarten, geen idee wat de reden hiervan is.
Krakonoš is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-04-08, 18:19   #20
Actief Lid

doni's avatar

Nationaliteit:
Wellicht of topic....

In Duitsland is bezit van alle navigatieapparatuur met flitspaalsignalering verboden, ook al is die niet in werking.

Bron ANWB

http://www.anwb.nl/published/anwbcms...lering.nl.html
doni is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels