![]() |
|
|
#1 |
|
VIP Lid
|
Inburgeringsexamen?
Een Tsjechische leerling van mij wil zich blijvend vestigen in Nederland. Ze wil op termijn ook graag de Nederlandse nationaliteit hebben. Moet zij in dit geval een inburgeringsexamen doen? En zo ja, heeft iemand dan een tip voor mij, voor goed lesmateriaal?
Ze wil de Tsjechische nationaliteit ook houden. Staat de Tsjechische wet dit toe? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
VIP Lid
|
Kijk op www.ind.nl
Daar staan antwoorden op je vragen. Ik wil Nederlander worden Ze moet naturaliseren als ze Nederlandse nationaliteit wil hebben maar dan moet ze de Tsjechische opgeven. Alleen als ze met een Nederlander trouwt, mag ze haar Tsjechische nationaliteit behouden EN ook de Nederlandse aannemen. zie hier Citaat:
Volgens mij is er geen bezwaar vanuit de Tsjechische kant betreft het opgeven van nationaliteit. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
verplichte inburgeringscursus bij immigratie geldt NIET voor immigranten uit EU-lidstaten.
Bij nationalisering kan er wel een examen geeist worden. Laatst aangepast door Josef; 17-04-08 om 15:25. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
VIP Lid
|
Ik heb voor de zekerheid toch bij IND gespiekt...
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
ik neem aan dat jouw leerling Rojo na 5 jaar verblijf in Nederland (minimale termijn om te naturaliseren als je niet getrouwd bent met een nederlander) dan inmiddels voldoende Nederlands spreekt. Als ze dit aan kan tonen door bijvoorbeeld aan de Volksuniversiteit niveau 2 te halen dan is dit al voldoende (zie link van Beruska)
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
Ik ga dit alles met haar bespreken. Het gaat al heel goed met het Nederlands, dus we zijn op de goede weg.
|
|
|
|