![]() |
|
|
#411 |
|
VIP Lid
|
Probleem, is toch duurder!!!!
|
|
|
|
|
|
#412 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Joep, je eerlijkheid is meer dan groot en dat is een verademing. Ik wist het en heb familie ginder, die een copie van jouw verhaal vertellen tot in den treure Overleven in Tsjechie is alles behalve een sprookje, zeker als je uit een van de Benelux-landen komt.
Stop die polonaise-propaganda en blijf met beide voeten op de grond, het is een "grandioos" land met veel kansen en mogelijkheden, maar ook een land dat echt geen bord met "gratis" kant- en klare melk en honing heeft klaar staan voor nieuwe migranten. |
|
|
|
|
|
#413 |
|
VIP Lid
|
Jacques, volgens mij wil iedereen hetzelde zeggen, alleen met andere woorden!
Iedereen ziet dat het snel duurder wordt in CZ, zeker de mensen die er wonen ( waaronder mijzelf ), niemand heeft dat ontkent! Blijft het feit dat boodschappen doen voor Kc 6000 gelukkig niet elke dag voorkomt! Ik heb gelukkig nooit de dagelijkse boodschappen voor dat bedrag! Een bezoek aan de plaatselijke kroeg zal waarschijnlijk ook een betere prijs van een lokale elektricien opleveren als € 5000. |
|
|
|
|
|
#414 |
|
Nieuw Lid
|
Had niet de indruk willen wekken dat Tsjechie super goedkoop is. De inflatie de laatste jaren is snel gegaan. Denk dat iedereen, net als hier de Tsjechen, hun uitgave patroon moeten herzien en soms een stapje terug doen. Het is eigenlijk net als in NL, toen de Euro kwam ging iedereen weer even aan tafel zitten om te rekenen hoe hier doorheen te komen, hetzelfde geld voor hier. En de Euro is er nog niet eens
![]() Er word helaas volop gebouwd hier dus de bouw ondernemingen hebben hier gouden tijden op dit moment. Dit betekend dat ze soms niet realistische prijzen aanbieden. Maar zoals hier iemand al schreef, probeer het in de kroeg of probeer het via de tsjechische buurman/vrouw. Groetjes, Gino |
|
|
|
|
|
#415 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
het verhaal van het laminaat (een paar postings terug) kan ik onderschrijven mijn aannemer kon geen laminaat voor een redelijke prijs vinden (het goedkoopste was duurder dan hier) ik heb toen voor novilon gekozen en dat was wel weer redelijk qua prijs. zaken als benzine zijn daar natuurlijk ook schreeuwend duur. ron |
|
|
|
|
|
|
#416 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
Las vandaag dat de vastgoedprijzen ondanks de sterke euro in Tsjechie nog steeds stijgen. Ook daar beweer ik dat Tsjechie ons meer dan snel aan het inhalen is en dat kopers goed uit hun ogen moeten kijken. Ik hou ook staande dat alles wat NU nog onder 40.000 euro verkocht wordt "pseudo-bouwval is =afbreken is niet duurder dan renoveren" en dat betaal je in verhouding veel voor je grond. Hoe sterk die trend wel is, leid ik ook af uit het feit dat een beperkt aantal Duitse makelaars BRD-woningen en flats proberen te verkopen in Tsjechie< zie www.nemovitosti.cz> |
|
|
|
|
|
|
#417 |
|
Moderator
|
Het is een bekend gegeven dat je voor de aanschaf van electronica en witgoed van Westerse A-merken niet naar Tsjechië hoeft te gaan. De Tsjechische tegenhangers daarentegen zijn vaak wel goedkoper (bestaat er eigenlijk al een Tsjechische Senseo-kloon?), maar ik heb geen idee hoe de kwaliteit daarvan is.
|
|
|
|
|
|
#418 |
|
Moderator
|
Bovenstaande 5 berichten naar hier verplaatst vanuit het topic over de Tsjechische Kroon.
|
|
|
|