|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Medelanders gezocht omg. Jicin
Hallo,
wij zijn geert en lenka (37&37 jaar) en we hebben twee kinderen van 3 (dochtertje anne) en 8 (zoontje dylan). we hebben in Vysoke veseli (10 km van jicin) een huis gekocht en gaan hier vanaf de bouwvak vakantie permanent wonen, we vroegen ons af of er misschien in de buurt nog meer nederlandse mensen wonen met eventueel kinderen. Vooral voor de kinderen zou het leuk zijn als zij andere nederlandse kinderen zouden kennen waar ze hun ervaringen mee zouden kunnen delen (bv, school,vriendjes etc) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Super Lid
|
Hoi Geert en Lenka,
Welkom op dit forum. Als jullie hier permanent gaan wonen, is het misschien wel een idee om op 2 mei op de forummeeting bij ons in Dolni Lanov te komen. Als jullie hier dan tenminste zijn. Kun je kennis maken met verschillende medelanders in de buurt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIP Lid
|
Inderdaad, jammer. Wij hebben zelf een kavel grond even boven Jicin (waar overigens voorlopig niet gebouwd gaat worden, wij bouwen momenteel in Vysoké NJ) en komen al jaren in deze omgeving. Er zijn best veel Nederlanders met een vakantiehuis in deze streek, ( kijk alleen al naar Stupna en Čista) maar persoonlijk ken ik maar 1 gezin die er permanent woont, zonder kleine kinderen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen Nederlands gezin met kinderen in deze streek woont. We zullen navraag doen als we weer Nederlanders spreken uit jullie buurt.
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
Ahoj Geert,
Hadden jullie in 2004 niet een hotel in Nyrsko gekocht? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Volwaardig Lid
|
Hallo, wij (man 41 + vrouw 37 + zoon 16 + komende gezinsuitbreiding) wonen vlakbij Chlumec nad Cidlinou, permanent. Jičin is vanaf hier ca. 30 min. rijden. Wil je kennismaken? Stuur een mail en kom eens een bak koffie halen...
Over de gezinsuitbreiding kun je meer lezen in het onderwerp Roma in Tsjechie. Groet, Nico -- edit 1: Zie www.mapy.cz om te zoeken naar een plaats in dit mooie land ![]() -- edit 2: Via mapy.cz zie ik dat we op 30 km. / 43 min. reisafstand zitten |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nieuw Lid
|
ja klopt hebben we toen ook gekocht en tot begin dit jaar gehad, maar toch maar weer verkocht, dit huis en streek leek ons toch mooier, moet zeggen dat jij wel een heeeeeel goed geheugen hebt!!
was zelf alweer vergeten wanneer we dat gekocht hadden! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Volwaardig Lid
|
onze kids zijn al wat ouder 15,18 en 24 maar misschien kunnen we elkaar helpen? zitten al jaren in de CZ en hebben veel geleerd met vallen en opstaan .Leren van onze ervaringen ,mail dan ff
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Forum Freak
|
Jicin is hier toch ook niet zo ver vandaan, drie kwartier ongeveer. Wij hebben een zoontje van 15 maanden, is dus nog wel wat jonger, maar ik ben gek op koffie
, dus neem gerust eens contact op als je daar zin in hebt. Veel succes met de verhuizing. Groetjes Esther
|
|