Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Tsjechie.net - Het Archief
EK Voetbal 2008

EK Voetbal 2008

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 08-04-08, 11:53   #11
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Jan Koller stop als international na EK

Jan Koller zal na het EK niet meer uitkomen voor de Tsjechische nationale ploeg. Koller is met 52 doelpunten topschutter allertijden voor zijn land.

"Mijn beslissing staat vast, niemand kan me nog op andere gedachten brengen", vertelt de 35-jarige speler in de Praagse krant Dnes. Momenteel is Koller aan de slag bij de Duitse eersteklasser Nürnberg.

Tot op heden heeft Koller 85 wedstrijden op zijn actief in het shirt van Tsjechië. Hij scoorde daarin 52 doelpunten. Een gemiddelde van 0,6 doelpunten per wedstrijd.

Koller maakte op 20-jarige leeftijd zijn profdebuut bij Sparta Praag. Tussen 1999 en 2001 maakte hij het mooie weer in de aanval van Anderlecht. Daarvoor speelde hij drie jaar voor Lokeren. In 2001 werd de boomlange spits (2,02 m) door Borussia Dortmund weggeplukt bij Anderlecht.

In 2006 trok hij naar Monaco, maar daar kon de boomlange spits niet aarden. Sinds januari speelt hij weer in Duitsland voor Nürnberg. Tsjechië, dat op het EK 2004 nog de halve finales speelde zit in een aartsmoeilijke groep voor het EK. In groep A nemen de Tsjechen het op tegen gastland Zwitserland, Portugal en Turkije.

sport.be
Oud 08-04-08, 22:05   #12
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
Ek

ik zat is te denken, als rosicky niet speelt of kan spelen, is het dan niet zo(omdat er ook gesuggereert werd)dat Nedved 'in het geheim' weer terrug keert om toch nog te proberen een prijs te halen??..

Verder mankeert er niks met het tsjechische middenveld( wat door mij wordt gezien als een van de beste in oost-europa) alleen is dat middenveld net ietsje beter met spelmaker Rosicky!

aldus vraag ik om reacties
mathijs_cz is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-04-08, 08:29   #13
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Anderlecht spaart Zitka, maar opnieuw gekwetst

Daniel Zitka werd vorige week opnieuw fit bevonden door de medische staf, maar de clubleiding besloot om hem tegen Westerlo niet te laten spelen. Men wou bij paars-wit namelijk geen enkel risico nemen met de doelman.

Anderlecht weet bovendien ook dat Zitka graag naar het EK wil en als hij hervalt lijkt de kans op een selectie bij de Tsjechische nationale ploeg nagenoeg onbestaande. Desondanks de voorzichtige aanpak van Anderlecht lijkt de doelman echter opnieuw geblesseerd. Hij kreeg gisteren wederom pijn aan de adductoren en moest daarom de training aan zich voorbij laten gaan. De 32-jarige international is dan ook erg twijfelachtig voor de competitiematch van komende zondag tegen Germinal Beerschot.

hln.be
Oud 18-04-08, 15:34   #14
Actief Lid

Riannah's avatar

Nationaliteit:
Volgens diverse Tsjechische media bestaat de mogelijkheid dat Pavel Nedved terugkomt op zijn besluit om zich niet meer beschikbaar te stellen voor het nationale elftal. Dit alles heeft te maken met Tomas Rosicky. De middenvelder van Arsenal dreigt namelijk door een knieblessure het het naderende EK te missen.

Rosicky staat al sinds eind januari aan de kant en zowel Arsenal-coach Arsène Wenger als bondsarts Petr Krejci hebben zo hun twijfels over zijn beschikbaarheid op het Europese eindtoernooi. Volgens Krejci is de blessure van een dusdanige aard, dat hij of over drie weken of wellicht pas over drie maanden inzetbaar is.

Het zou niet de eerste maal zijn dat Nedved, 35 inmiddels, terugkomt op zijn besluit. Na het EK van 2004 gaf de blonde middenvelder aan zich niet meer beschikbaar te stellen, maar uiteindelijk deed hij toch mee in de kwalificatiecyclus voor het WK van 2006. Op het eindtoernooi zelf werden de Tsjechen uiteindelijk in de groepsfase uitgeschakeld.

Nedved speelde bijna twee jaar geleden zijn 91ste interland, maar is nog altijd een vitale pion op het middenveld van Juventus. Hij speelde 24 competitieduels voor de huidige nummer drie van de Serie A.
Landgenoot Jan Koller zou het wel weten. "Hij zou een grote bijdrage kunnen leveren."
Ook Petr Cech ziet het wel zitten: “Pavel is onderdeel van het team,” vertelde Cech in het Tsjechische dagblad Dnes. “Hij heeft altijd een belangrijke bijdrage geleverd en we hebben een type speler als hij hard nodig. Zijn ervaring en kwaliteit kunnen doorslaggevend zijn.”
Oud 18-04-08, 15:39   #15
VIP Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
wat leuk als nedved terugkeert. hij was altijd een van mijn favoriete tsjechen met . samen met milan baros, tomas galasek en grygera.
Oud 18-04-08, 17:21   #16
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
ik zou wel graag willen dat het snel afgerond is, want uit bronnen heb ik vernomen dat de gesprekken al lang bezig zijn tussen bruckner en Nedved, het zou zeker mooi zijn als hij komt, en als koller niet gebleseerd is dan gaan we grote kans maken om te winnnen
Oud 19-04-08, 13:29   #17
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Nedved zal zichzelf niet naar voren hebben geschoven en zal dit ook niet doen, het is aan de bond en Brückner om met een aanbieding te komen. Het is de vraag of Nedved überhaupt zal willen, nadat hij de hele voorbereiding met het team en de voorrondes heeft gemist.
En verder hoop ik van harte dat Baros een ongeluk krijgt voorafgaand aan het EK... deze 'grote held' heeft sinds portugal 2004 niets meer laten zien en gedraagt zich als een arrogante *** tegenover alle medespelers en fans die hij sinds Liverpool in zijn carriere is tegengekomen....
Wat Koller betreft... zonder hem zal het een vooral een mentaal probleem zijn, en voor Brückner zal het betekenen dat hij zijn (in mijn ogen stompzinnige) tactiek 'alles op de lange spits' zal moeten aanpassen en het Tsjechich elftal misschien eindelijk eens écht gaat voetballen.
Gambrinus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-04-08, 07:59   #18
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
Galasek stopt na EK 2008 als international

21 april 2008

Het komende EK wordt het laatste internationale toernooi uit de carrière van Tomas Galasek. De oud-Ajacied vindt het, na de Europese titelstrijd in Oostenrijk en Zwitserland, mooi geweest. Eerder lieten ook Jan Koller en bondscoach Karel Brückner al weten na het EK af te zwaaien bij de nationale ploeg van Tsjechië, terwijl ook Marek Jankulovski twijfelt over voortzetting van zijn interlandloopbaan.

Voor Galasek speelde het feit dat Brückner stopt als bondscoach, een belangrijke rol in zijn beslissing. "Als hij al eerder gestopt was, was ik al lang geen international meer geweest. Dankzij hem ben ik toch nog doorgegaan. Hopelijk wordt mijn tweede EK een mooi einde van een periode vol ups en downs", aldus Galasek.
Oud 23-04-08, 19:24   #19
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Polak: 'Waarom houdt België geen rekening met EK?'

Anderlecht en Club Brugge delen broederlijk de tweede plaats in de Jupiler League. Beide teams totaliseerden evenveel gewonnen en verloren matchen. Als dat binnen drie speeldagen nog het geval is, volgen testmatchen. Iets waarvan Jan Polak gruwelt.

Jan Polak zou maar wat graag het seizoen op de tweede plaats afsluiten, en dat zonder testmatchen te spelen. De Tsjechische international gruwelt bij de gedachte dat er op de woensdagen 14 en 21 mei testwedstrijden zouden moeten gespeeld worden tegen Club Brugge. Tussendoor, op 18 mei, wordt immers ook nog de bekerfinale tegen AA Gent gespeeld en op 19 mei moet hij zich in principe melden bij de Tsjechische selectie voor het EK in Oostenrijk en Zwitserland.

Extra wedstrijden tegen Club is voor de box-to-boxspeler not done. “Daar is gewoon geen tijd voor. Er moet toch een criterium te vinden zijn dat je toelaat op het einde van de competitie te zeggen wie tweede en derde is? Als dat er in België niet is, rest ons maar één oplossing: drie keer winnen, dan is het verschil er sowieso”, aldus Polak in Het Laatste Nieuws.

De Tsjech heeft weinig lovende woorden over voor de Belgische voetbalbond. “Ik snap niet dat er in België geen rekening gehouden wordt met het EK. Waarom wordt de bekerfinale pas op 18 mei gespeeld? Waarom kon dat de woensdag voordien niet? De achttiende speel ik de finale, de negentiende moet ik bij de Tsjechische EK-selectie zijn. Er spelen zoveel buitenlanders in België. Waarom is er dan geen rekening gehouden met het EK?” herhaalt de Tsjech zijn vraag.

voetbalkrant.com
Oud 28-04-08, 19:49   #20
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Tsjechië: Hasek wil Brückner niet opvolgen

Citaat:
Gambrinus schreef:
Bericht bekijken
Tsjechië hoopt op nog één keer Brückner?
...Ben benieuwd wie de opvolger zal worden na Oostenrijk/Zwitserland,...... maar uiteindelijk zal het een tsjechische trainer worden.
Ivan Hasek heeft een uitnodiging van de Tsjechische voetbalbond om na het EK Karel Brückner op te volgen als bondscoach, naast zich neer gelegd. Dat meldt het Franse l'Equipe. Hasek is momenteel coach van Al Ahly uit Dubai. In het verleden coachte hij onder meer Sparta Praag, Racing Strasbourg en Saint-Etienne.

Hasek, die in 1990 met de nationale ploeg van Tsjechoslowakije deelnam aan het WK in Italië, is al de tweede trainer die het niet ziet zitten om bondscoach van de Tsjechen te worden. Eerder bedankte ook Karel Jarolim, de huidige coach van Slavia Praag en de vader van Hamburger SV-speler David Jarolim, voor de eer.

fcupdate.nl

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed