het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 11-04-08, 16:23   #11
Volwaardig Lid

Noiseboy's avatar

Nationaliteit:
Barend, heb je nu je huis op eigen naam staan? wast kostte die transactie?
Noiseboy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-04-08, 16:37   #12
Actief Lid

barend's avatar

Nationaliteit:
Ik ben lid geworden van de vereniging voor 900 euro. Daarna hebben wij ons huis gekocht op eigen naam.
barend is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-04-08, 11:58   #13
Actief Lid

Nationaliteit:
Hallo allemaal,

Ik heb nog nooit gehoord over een mogelijkheid een huis of grond te kopen via een vereniging. kan me iemand uitleggen wat het inhoudt?

Het is me bekend dat je een woning in flat soms via een "družstvo" (vereniging) kon hebben maar in dat geval koop je jouw lidmaatschap en gebruiksrecht van je appartement en "družstvo" blijft eigenaar van het pand. Alle handelingen gaan via stemmen van vereniginsleden - ook het verkopen van je litmaatschap. Langzaan gaan ze over naar verenigingen van eigenaren in zelfde zin als in Nederland. Maar het blijft een perceelnummer en een pand.

Volgens alle aanwijzingen van jullie berichten gaat in jullie geval over een andere constructie. Wat doet die verreniging voor jullie? En waarvoor heb je het nodig als je zelf eigenaar (versta ingeschreven bij Kadaster) bent?

Nieuwschirige Rena
Rena is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-09-08, 17:18   #14
Nieuw Lid

Nationaliteit:
ik kan grond bijkopen

Dag allemaal,

ik heb de mogelijkheid om grond bij te kopen (lucky me), maar de landbouwgrond bij mijn huis zit in de vereniging bij Eureality. Kan het ook op mijn eigen naam aangekocht worden? En kan de grond bij de vereniging nu ook al uit de vereniging? En wie kan me vertellen welke stappen te ondernemen?

Vriendelijke groet,
Stan / MeetingInZdonov
meetinginzdonov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-09-08, 19:50   #15

kukel's avatar

Nationaliteit:
Je zal toch iets duidelijker moeten zijn van hetgeen in de vereniging zit en wat je zelf wilt verkrijgen.

Voor mij is het niet duidelijk wat je wilt.

Groet.
kukel is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-09-08, 20:20   #16
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Dag Kukel,

Dank je wel voor je reactie. Ik vroeg me af of het nu al wel mogelijk is om grond met een landbouwbestemming op eigen naam te kopen. Tot nu toe is het alleen mogelijk om kadastraal de grond waar het huis op staat en de grond die als tuin bij het huis hoort op eigen naam te registreren. Landbouwgrond kan alleen via een SRO of via zo'n vereniging op naam gekocht worden. Maar ik hoor ook wel andere geluiden, nl. dat ook andere grond op eigen naam geregistreerd kan worden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Oud 17-09-08, 23:16   #17
Nieuw Lid

anancoma's avatar

Nationaliteit:
Ook wij hebben een huis in Tsjechie gekocht. De grond rond het huis is inderdaad een ander geval. Wij hebben ons huis via een makelaar in Tsjechie gekocht, D1 Reality. Dit is super goed bevallen omdat de makelaar vloeiend Ned en Tsjechisch spreekt.
Wat betreft de grond, kan iedereen die kopen maar moet je inderdaad ingeschreven staan als landbouwer. Dit laatste kan sinds kort iedereen. Hier zijn dus verder geen kwalificaties voor nodig.
Zodra ik meer weet laat ik dit zker weten.
De juiste info is zeker te verkrijgen via het kadaster al ben ik er wel achter dat men ook daar de wetgeving niet helemaal kan volgen.

Groet Andre
anancoma is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-08, 07:16   #18
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Dag Andre,

Dank je wel voor je bericht; dat is nieuw voor me, dat ik me ook zonder SRO als landbouwer kan inschrijven. Ik zal het gaan onderzoeken hier.

Stan
Oud 18-09-08, 23:33   #19
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Wij pachten een stuk grond van Pozemkovy Fond (zo goed geschreven?) geldt dit ook hiervoor want dan trek ik morgen meteen mijn tuinbroek en klompen aan! Moestun en boomgaard hebben wij al.
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-08, 23:52   #20
Nieuw Lid

anancoma's avatar

Nationaliteit:
landbouwer

Hallo (Cees)

Ook wij zijn bezig met grond van het PF en ik heb inderdaad van mijn makelaar begrepen dat tegenwoordig iedereen de status van landbouwer kan krijgen. Ook de grootste stadse....... HAHAHAHA

Maar dan ben je er nog niet want het lijkt erop dat je dan dus een aanvraag tot koop kunt doen en als dat wordt goedgekeurd dan wordt de prjs bepaald en kun je overgaan tot koop.
Ik zal je op de hoogte houden van onze vorderingen maar daar kan best wat tijd over heen gaan.

Groeten Andre
anancoma is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels