![]() |
|
|
#31 |
|
Actief Lid
|
kan helemaal de tarief wijziging is per 1 april jongstleden ingegaan als je nu dezelfde handeling doet kost het je dus euro 55,-.....
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
VIP Lid
|
Sorry,.. misschien begrijp ik het niet goed,, Maar, in het kort:... Iemand maakt dus 55 Euro over naar een bank in Tsjechie, via de Postbank, ....en dat geld komt daar dus nooit aan!!...Het verdwijnt in de zakken van de Postbank!!!...
Ik weet, dat ik een beetje overdrijf.. Maar hier komt het in feite, wel op neer!... Char. __________________________________________________ _____ Char. ...uw giromaat... |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Actief Lid
|
Wij hebben dus naast de gewone kronenrekeningen bij de bank een valuta rekening voor euro's. Wanneer je vanuit Nederland kronen overmaakt kom je voor onoverzichtelijke kosten te staan.
Dus euro's overmaken naar je Tsjechische bank, en daar omwisselen. Kan allemaal elektronisch, dus op je computer. Wanneer je in Nederland eerst kronen koopt kost het ook geld. Overigens zijn de handelingen van de bank in Tsjechie bijna de hoogste in Europa. (poplatky) SJORS |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
Tja, uitleggen. Je gaat naar jouw Tsjechische bank. Je vraagt of ze een valutarekening voor je willen openen (in euro's). Meestal moet je dan een klein bedrag aan euro's op je rekening storten. Klaar.
Nu kun je vanuit Nederland je euro's overmaken naar je rekening in Tsjechie. (gebruik altijd je IBAN en je BIC code. Van beide rekeningen!) OK. Nu staat je geld in euro's op je bank in Tsjechie. Je kunt nu met de gegevens die je van de bank meegekregen hebt via een webside van de bank euro's overmaken naar je kronenrekening. Dit kost een beetje voor het wisselen. Maar dat kost het in Nederland ook. En via die website kun je ook je rekeningen in Tsjechie betalen. Is het zo een beetje duidelijk? Groetjes, Sjors |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Actief Lid
|
Ik maak regelmatig kosteloos Euro's over via de Abn/Amro naar mijn rekening bij de Csob in CZ. De overboeking gaat via Sepa, google maar even, met behulp van Iban en Bic. De Csob wisselt automatisch de Euro's om in Kronen en brengt hiervoor een gering bedrag in rekening. Sepa is een Europese standaard voor overboekingen en geldt voor alle banken in Nederland.
Op de site van de Abn/Amro staat uitgebreide informatie over deze manier van overboeken en geeft duidelijk aan dat het overboeken gratis is. Ook is een lijst beschikbaar met Europese banken die ook met Sepa werken. Misschien een reden om de Postbank vaarwel te zeggen . |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Super Lid
|
Laten wij nu toevallig ook de ABN-Amro als bank hebben. Bedankt voor de tip Jan!
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Actief Lid
|
Wanneer je bij de Abn/Amro internetbankiert is het zelfs nog simpeler. Onder het kopje betalen staat al een verwijzing naar Sepa voor de knop buitenlandoverboeking. Klik op de knop Sepa overboeking en de rest wijst zichzelf.
Voor de transactie brengt de Csob mij iedere keer een bedrag van Csk 150,00 in rekening. Valt allemaal in het niet bij de € 55,00 van de Postbank. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Actief Lid
|
Voor bedragen tot euro 20.000.- betalen wij vast euro 3.50 op de manier welke ik heb omschreven. En dan geldt later de wisselkoers.
|
|
|
|