het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 09-04-08, 22:10   #31
Actief Lid

Yvonne Roelofsen's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
judith p. schreef:
Bericht bekijken
ik heb net op mijn postbank rekening gekeken en ook ik heb een aantal weken terug kronen op mijn tsjechische rekening gestort.
de postbank heeft hiervoor 13,50 euro gerekend ..
kan helemaal de tarief wijziging is per 1 april jongstleden ingegaan als je nu dezelfde handeling doet kost het je dus euro 55,-.....
Yvonne Roelofsen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-04-08, 00:40   #32
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Sorry,.. misschien begrijp ik het niet goed,, Maar, in het kort:... Iemand maakt dus 55 Euro over naar een bank in Tsjechie, via de Postbank, ....en dat geld komt daar dus nooit aan!!...Het verdwijnt in de zakken van de Postbank!!!...
Ik weet, dat ik een beetje overdrijf.. Maar hier komt het in feite, wel op neer!...

Char.

__________________________________________________ _____
Char. ...uw giromaat...
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-04-08, 07:41   #33
Actief Lid

baret's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben dus naast de gewone kronenrekeningen bij de bank een valuta rekening voor euro's. Wanneer je vanuit Nederland kronen overmaakt kom je voor onoverzichtelijke kosten te staan.
Dus euro's overmaken naar je Tsjechische bank, en daar omwisselen.
Kan allemaal elektronisch, dus op je computer. Wanneer je in Nederland eerst kronen koopt kost het ook geld.

Overigens zijn de handelingen van de bank in Tsjechie bijna de hoogste in Europa. (poplatky)

SJORS
baret is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-04-08, 09:00   #34
Volwaardig Lid

judith p.'s avatar

Nationaliteit:
dan moet ik dus 2 rekeningen hebben ?
ik begrijp er niks meer van?
baret wil je het uitleggen??
judith p. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-04-08, 10:37   #35
Actief Lid

baret's avatar

Nationaliteit:
Tja, uitleggen. Je gaat naar jouw Tsjechische bank. Je vraagt of ze een valutarekening voor je willen openen (in euro's). Meestal moet je dan een klein bedrag aan euro's op je rekening storten. Klaar.
Nu kun je vanuit Nederland je euro's overmaken naar je rekening in Tsjechie. (gebruik altijd je IBAN en je BIC code. Van beide rekeningen!)

OK. Nu staat je geld in euro's op je bank in Tsjechie. Je kunt nu met de gegevens die je van de bank meegekregen hebt via een webside van de bank euro's overmaken naar je kronenrekening. Dit kost een beetje voor het wisselen. Maar dat kost het in Nederland ook. En via die website kun je ook je rekeningen in Tsjechie betalen.

Is het zo een beetje duidelijk?

Groetjes,

Sjors
Oud 10-04-08, 10:48   #36
Actief Lid

Jan57's avatar

Nationaliteit:
Ik maak regelmatig kosteloos Euro's over via de Abn/Amro naar mijn rekening bij de Csob in CZ. De overboeking gaat via Sepa, google maar even, met behulp van Iban en Bic. De Csob wisselt automatisch de Euro's om in Kronen en brengt hiervoor een gering bedrag in rekening. Sepa is een Europese standaard voor overboekingen en geldt voor alle banken in Nederland.

Op de site van de Abn/Amro staat uitgebreide informatie over deze manier van overboeken en geeft duidelijk aan dat het overboeken gratis is. Ook is een lijst beschikbaar met Europese banken die ook met Sepa werken.

Misschien een reden om de Postbank vaarwel te zeggen.
Jan57 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-04-08, 11:42   #37
Super Lid

Nationaliteit:
Laten wij nu toevallig ook de ABN-Amro als bank hebben. Bedankt voor de tip Jan!
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-04-08, 14:48   #38
Actief Lid

Jan57's avatar

Nationaliteit:
Wanneer je bij de Abn/Amro internetbankiert is het zelfs nog simpeler. Onder het kopje betalen staat al een verwijzing naar Sepa voor de knop buitenlandoverboeking. Klik op de knop Sepa overboeking en de rest wijst zichzelf.

Voor de transactie brengt de Csob mij iedere keer een bedrag van Csk 150,00 in rekening. Valt allemaal in het niet bij de € 55,00 van de Postbank.
Jan57 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-04-08, 15:34   #39
Volwaardig Lid

judith p.'s avatar

Nationaliteit:
bedankt voor de uitleg over de valutarekening sjors ,ik snap het nu
groetjes judith
judith p. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-04-08, 16:40   #40
Actief Lid

baret's avatar

Nationaliteit:
Voor bedragen tot euro 20.000.- betalen wij vast euro 3.50 op de manier welke ik heb omschreven. En dan geldt later de wisselkoers.
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels