|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Lid
|
Onroerend goed in "vereniging"
Destijds toen wij onze woning wilde kopen in Tsjechie werd juist de weg vrij gemaakt om niet meer per se een SRO te moeten oprichten om onroerend goed te kunnen kopen. Er was een mogelijkheid om samen met (als lid van) een vereniging onroerend goed te kopen.
Met deze constructie heb ik een deel van de grond bij mij huis kunnen (moeten) kopen. De woning is wel mijn eigendom. Graag zou ik in contact komen met mensen die met deze "verenigings" constructie in Tsjechie een huis of grond gekocht hebben om te horen hoe zij hier nu, na 3 jaar bestaan van deze constructie, mee omgaan en hoe ze in de toekomst hier mee om (willen) gaan. Bedankt Loesje |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Loesje, je hebt de mooiste naam op deze site!!!...
Maar dat zal je niet helpen... Met wie, (Tsjechen, Nederlanders) heb je deze overeenkomst gesloten?.. Wat werd er verteld, over het voordeel van deze constructie? Of werd(en) je/jullie min of meer gedwongen om in deze "Handel" mee te gaan? De vraag is:...hebben julie/ jij er, in de nabije toekomst last van?...En weet je al, wat er gaat gebeuren, wanneer je het e.a. wilt verkopen? Ik kan je niet vertellen, zonder verdere informatie, hoe je in de toekomst zou moeten handelen. Maar weet, dat je gesteund wordt, door veel mensen. Waarvan een aantal, op dit Forum. Char. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Actief Lid
|
Hallo Loesje,
Ook wij hebben een huis gekocht via dit "model". Wij werden lid van de vereniging en kregen de beschikking over hun adres. Alles is ook geregeld via dat adres. Nadat wij hadden betaald hebben wij aangegeven geen lid meer van de vereniging te willen blijven. Wij hebben aangegeven dat zij, het makelaarskantoor, ons uit moesten schrijven.Dit is gebeurd en wij hebben op eigen kracht bij alle instanties, denk aan gemeente, kadaster, VP, gasbedrijf waterleiding enz ons adres van de vereniging laten veranderen in ons huidige adres(onze woning). Ik moet erbij zeggen dat men niet blij was omdat het kantoor dacht onze adm te mogen/kunnen doen en dit tegen betaling natuurlijk. Barend |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Hallo Loesje,
Wij hebben in 2006 een huis gekocht via de de kopersvereniging van Eureality in Nachod. Tot op heden hebben we daar nog geen moment spijt van gehad. Voor ons heeft het alleen maar voordelen. Voor 40,- per maand zorgt de vereniging voor onder andere de betaling van allerlei rekeningen zoals electriciteit,gemeeentelijke belastingen, etc. Natuurlijk willen we het in de toekomst op eigen naam hebben en daarmee zijn we druk bezig. Eureality is nu voor ons bezig dit te regelen. We krijgen hun volle medewerking. De voordelen tov een SRO zijn evident..... * Geen verplichte administratie voeren. * Geen Jednatel (toezichthouder) nodig. * Goedkopere stroomlevering * Bij verhuur heb je niets van doen met de belastingdienst in CZ want je valt gewoon onder de NL belastingwetgeving. Bovendien hoef je nauwelijks of geen belasting af te dragen. Het eenmalig bedrag wat je neer moet tellen voor lidmaatschap van de vereninging was in 2006 € 900,-. Dat is een schijntje vergeleken bij de kosten van het opzetten van een SRO. Voor alle duidelijkheid; we hebben alleen ervaring met de verenining van Eureality. Hoe anderen functioneren en in elkaar steken weet ik niet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
Dit klopt wel in vergelijking met een sro, alleen is deze niet meer nodig dus wat zijn de voordelen ten opzichten van een prive aankoop?
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Geen.
In eigen beheer is natuurlijk het mooist. Moet je natuurlijk wel goed de weg weten bij de instanties in CZ |
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
Dan kun je voor € 900 en elke maand € 40 een aantal mensen bereid vinden om je te begeleiden!
Het is en blijft het meest voordelig om prive te kopen! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lid
|
bedankt voor t compliment betreffende m'n naam.
Wij hebben ook via EUReality de "verenigings" constructie. En begrijp me niet verkeerd, we zijn hier niet ontevreden over. Het was een manier om de grond te kunnen kopen naast onze woning die we wel in eigen beheer hebben. Maar ook ik loop met de gedachte "hoe lang blijft dat een gedeeld eigendom met de vereniging." dus ook wij zouden dat graag in eigen beheer hebben. En om nou Euries per maand weg te brengen voor het beheer van een stukje grond.... Daarom vraag ik me af of het nu ondertussen wel mogelijk is om uit de vereniging te stappen. Ik begrijp van Barend dat dit wel kan. bedankt voor de reacties |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Char. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
Hallo Loesje,
De vereniging heeft NIETS op naam. Dat stuk grond staat op jullie naam. De vereniging "leent" alleen haar adres aan jullie voor de aankoop, omdat je een adres moest hebben. Begrijp ik het goed dat jullie nog steeds het adres van de vereniging gebruiken, dat is dus niet meer nodig als jullie alles op jullie eigen adres in Tsjechie zetten.En ook wij waren bij EUReality in Nachod. Barend ![]() Bericht 10-04-08 om 08:07 aangepast door barend. Reden: toevoeging |
|
|
|