|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Waarheen in de meivakantie?
Hoi allen!
De meivakantie, wij hebben van 26 april t/m 6 mei vakantie en willen er lekker tussenuit. Nu waren we door positieve verhalen en erg mooie website op Tsjechie gekomen. We hebben al flink rondgekeken voor leuke huisjes om te huren. (oa via www.bohemia.nl). Nu hebben wij een aantal huisjes op het oog maar vinden het erg moeilijk om te kiezen. Want waar kunnen we het beste heen eind april/begin mei? We zaten zelf aan Zuid Bohemen (oa Kvilda) te denken. Maar is dit verstandig in verband met sneeuw wat net wel net niet weg is? We willen graag een weekje rust (relaxen met zijn 2tjes, genieten dus), cultuur (Cesky Krumlov lijkt me bijvoorbeeld erg mooi) en actie in de vorm van wandelen, mountainbiken. Kortom waar kunnen we in de betreffende periode het beste heen met onze wensen? Alvast bedankt voor jullie reacties! Groetjes Monique |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
|
Hoi Monique,
In de meivakantie zal je in Zuid Bohemen hoogstwaarschijnlijk (maar met het weer weet je het nooit natuurlijk) geen sneeuw meer vinden. Cesky Krumlov is inderdaad erg mooi, net als andere historische steden in zuid Bohemen. Als je van wandelen en mountainbiken houdt, zit je in het Sumava gebergte goed. Maar Tsjechië heeft ook buiten Zuid Bohemen erg veel te bieden.... West Bohemen bv. met zijn kuuroorden, Het Reuzengebergte, Tsjechisch Zwitserland, Moravië.... Het is moeilijk om te zeggen waar je naartoe moet gaan, ik zou zeggen, boek gewoon een huisje dat jullie leuk lijkt (relaxen kan je overal wel, net als wandelen) en ga dan eens op zoek naar informatie over het gebied waar jullie naartoe gaan.... Anders kom je er écht niet uit hoor ![]() Gebruik ook eens de zoekfunctie van dit forum om informatie te vinden over specifieke onderwerpen. Of kijk eens in de fotogalerij om een klein beetje een idee te krijgen van wat welk deel van Tsjechië je te bieden heeft...
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi Momotje
Goeie keuze om in het voorjaar een keer naar Tsjechie te komen. Deze tijd van het jaar is echt fantastisch want het voorjaar komt er aan! Voor sneeuw hoef je niet meer echt bang te zijn, wel wordt heel Tsjechie groen en is deze uitstekend geschikt om lekker te wandelen en te fietsen. Waar in het mooie Tsjechie maakt weinig uit, het is overal volop genieten. Veel plezier in jullie vakantie!! ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Wij gaan in de mei vakantie weer naar het reuzengebergte. Erg mooie omgeving, je kunt van daaruit erg veel dingen doen, zien, maar ook lekker wandelen, fietsen etc. (onze persoonlijke ervaringen staan op onze website)
De sneeuw verwacht ik dan niet meer tegen te komen Mits je de hoogte in gaat.Wij zelf logeren in Javornik (bij esthertje en alberto (voor hun website kijk even in hun profiel ) Maar ook onze vrienden Jan en lies hebben een leuk stekje gevonden en verhuren mooie kamers (ook hun website kun je in hun profiel vinden) En er is in heel tsjechie natuurlijk geweldig veel te zien, wat jullie keuze ook word...ik wens jullie een hele fijne vakantie ![]()
|
|
|
|
#5 |
|
Legende
|
Het is actueel nog aan het sneeuwen in Žacléř !
|
|
|
#6 |
|
Super Lid
|
Ik ken alleen het reuzengebergte maar vind dit wel een aanrader, zeker voor sportieve activiteiten (zoals MTB´en, mountainbikes overal te huur daar, hoef je ze ook niet mee te nemen).
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Moderator
|
We zitten ook nog wel een maandje voor de mei vakantie, het is dus ook waarschijnlijk dat daar de komende maand wel verandering in gaat komen...
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
vorig jaar zaten we met pasen ook in Javornik (de week van 6 april) toen was er laag helemaal geen sneeuw alleen op de cerna hora lag nog en daar werd zelfs nog iets geskied. (2e foto)
Maar omdat we nog even moeten denk ik dat de sneeuw wel weg zal zijn. (maar zeker weten doe je het nooit hoor!!) Wij hadden zelfs op de hogere delen afgelopen herfstvakantie sneeuw. (1e foto) (zie voor het hele verhaal onze website )
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
Wij gaan eind mei naar het Lipnomeer en omgeving en hebben een huisje gehuurd via http://www.lipnomeer.info/
We zijn er dus nog niet geweest, maar het ziet er veelbelovend uit. Ikzelf vind Zuid Bohemen prachtig. Echter doen wij ook wle eens rondreizen en de rest van het land is ook schitterend. En we hebben nog lang niet alles gezien. Huisjes zijn er zat dacht ik zo Veel plezier met het voorbereiden en op de vakantie zelf.
|