![]() |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Mobiele bereikbaarheid in Praag
Hallo forum lezers/sters,Wij gaan op 2 juli 2008 op vakantie naar Praag, mijn vraag is ben ik goed beriekbaar als ik mijn mobiel mee neem?. Wie geeft mijn het antwoord. Groetjes vanuit Waalwijk. Ps; Ik ga zeker de pivo's proberen daar, want mijn bijnaam is niet voor niets Patrickbier. ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
|
Patrick, in Praag zal je geen enkel probleem hebben met de ontvangst. De dekking van het netwerk in Tsjechië is prima, op de dunner bevolkte streken na misschien (maar dat komt in Nederland ook voor).
![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
pardon?
Patrick,
Ik heb slecht nieuws voor je, mobiele telefoons werken niet in Praag. Ze rijden er tevens nog met paard en wagen, de tijd wordt afgelezen aan de zon en e-mails worden nog per duif verzonden. ![]() Uiteraard heeft Praag, net zoals elke stad in Europa, een degelijk mobiel netwerk. Uiteraard zijn er plaatsen waar het geen dekking heeft (metro, café e.d.), maar dat heb je zelfs in het prachtige Waalwijk. Groet, Jasper |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Het wil nog wel eens voorkomen dat je handmatig een provider in moet instellen maar verder een prima dekking in Praag.
Ps. is je tweede bijnaam kroonkurk Barend |
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
in de metrostations is overigens prima dekking! als je 'cell-broadcast'-functie op je mobiel aanzet kun je op je display zelfs zien op welk station je bent.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
is het echt?
soms zit je net onhandig en kun je het bord niet goed zien... ik vond het 3 jaar geleden wel grappig dit op mijn mobiel te zien. doen ze in nederland bv niet. die locatie-aanduiding geldt overigens voor heel Praag en Tsjechie. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
VIP Lid
|
een prima bereik hoor, soms moet je wel handmatig instellen, maar de meeste mobiels geven automatisch de provider met het meeste bereik aan.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
|
|