|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Mag ik vragen wie je dit verteld heeft? Ik neem aan dat je gewoon in Belgie verzekerd bent. En is dit een dringende operatie die niet uitgesteld kan worden?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nieuw Lid
|
Een vriend van me woont in Tsjechie en zei dat zn zoontje een open hart operatie moet ondergaan en dat hij de helft uit eigen zak moet betalen,maar ik vond dat nogal een raar verhaal.Hij woont en werkt al meer dan 10 jaar in Tsjechie,hij is er met een Slovaakse getrouwd.
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Als hij via zijn werk of particulier verzekerd is tegen ziektekosten lijkt mij dit een ongeloofwaardig verhaal. Ik heb zojuist een telefoontje gepleegd met een vriend die verzekeringsman is en ook hij heeft hier nog nooit van gehoord.
SJORS |
|
|
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
Sjors, ik kan het helemaal fout hebben...Maar ik ben er toch niet helemaal gerust op. Kan die eigen bijdrage, iets te maken hebben, met het feit dat beide ouders geen Tsjechen zijn? Ik weet natuurlijk ook niet, welke nationaliteit het zoontje heeft, en hoe de ouders verzekerd zijn.
Char. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Forum Freak
|
Of...... de ouders proberen geld van iemand los te peuteren???
Tenminste, dat was waar ik aan moest denken toen ik dit verhaal las, dan is het dus prima dat je eerst navraag hebt gedaan Dolphin!!
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
Beste Dolphin, bij de verschillende Belgische ziekenfondsen kan je hierover zeer uitvoerig informatie bekomen. Vraag desnoods advies bij de sociale dienst, die elk dossier nauwkeurig zal onderzoeken.
Er zijn globaal gezien 2 systemen : ofwel is men gedomicilieerd in CZ In dit geval moet men zorgen dat men daar een bijdrage betaalt en geniet men ook medische voordelen. Ofwel is men in B gedomicilieerd en betaalt men de bijdrage aan een zieknefonds naar keuze. Gaat men met verlof naar bet buitenland, dan heeft men recht op medische tussenkomst MITS men o.a. voor niet langer dan 3 maanden het land uit is...De tussenkomst is beperkt tot urgentiegevallen. (bvb in Tsjechië naar de tandarts of kinesist gaan wordt door de medische adviseur meestal niet aanvaard.) Vele ziekenfondsen zijn aan het besparen : ze verhogen het remgeld van de patiënt. Ook hospitalisatiepremies (o.a bij Argenta tussen de 380 en 500 euro voor een alleenstaande) worden bijna onbetaalbaar .. |
|
|
|