|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#61 |
|
Super Lid
|
In die schepen zullen dan wel wat gaten gezeten hebben.
|
|
|
|
#62 |
|
Forum Freak
|
Ik stel jullie even voor aan Peet. Een schizofrene man van net in de vijftig.
Ik werk met hem vandaag....hij is opgetogen, want ik heb een auto en ik rook. Dat is prettig voor hem, kunnen we samen roken en tel ik z'n shaggies niet. Peet zit tegenover me en kijkt me wat glazig aan, je ziet hem denken......"Heb je sigaretten in die damestas, mayca?" "ja Peet, ik heb sigaretten". Dat stelt hem gerust. We maken een plan voor de dag, eerst drummen, want Peet kan goed drummen en is muzikant met een eigen studio op het terrein. Dan gaan we koffie drinken in het restaurant, boodschappen doen bij de Appie voor de lunch en na de lunch met de auto naar de "grote" stad een biertje drinken. Daarna zien we wel weer. Peet drumt mee met een c.d. van Andre Hazes, ik klap en zing mee. Soms treedt Peet op in het restaurant samen met Tom die fantastisch gitaar speelt en zingt. Peet leeft er helemaal naar toe, maar kan het soms toch niet aan... Als we de dag goed zijn doorgekomen wil hij graag naar het "Noorderlicht", een cafe in Amsterdam-Noord. Daar word hij altijd goed ontvangen. Op zaterdagavond mag hij alleen komen, zonder begeleiding en krijgt hij een biertje en sigararet van de zaak. Er staat een tafeltje met "gereserveerd" erop en daar zit Peet alleen....altijd alleen. Het personeel geeft hem wel aandacht, maar hij blijft alleen. Nu zijn we met z'n tweeën en praten over drummen en over zijn moeder, die heel belangrijk voor hem is. Peet praat heel hard, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem zachter te doen praten. Het maakt niet uit, soms kijken er mensen naar hem, maar Peet merkt het niet. Hij wil zijn moeder bellen. Ik geef hem mijn mobiel en type het nummer alvast in. Peet verteld zijn moeder dat hij in de kroeg zit met een dame en een biertje heeft. Dat is zijn hele wereld....en hij geniet van dit moment. Hij blijft me aankijken en ik steek een sigaret voor hem aan. We zijn bijna even oud en ik besef hoe goed ik het heb getroffen. Ik rook wanneer ik wil, ik mag gewoon overal naar binnen wanneer ik wil en ik zit bijna nooit alleen....en dan bedoel ik echt alleen. Als ik Peet naar huis breng met de auto, vraagt hij wanneer ik weer met hem werk. "Dat weet ik nu niet Peet, maar ik hoop snel". Hij geeft me een handkus en zwaait naar me als ik weg ga. Hij blijft me ontroeren.
Kijk niet veelbetekenend.....maar beteken veel! Bericht 02-04-08 om 00:54 aangepast door mayca. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
VIP Lid
|
Mayca, hoe jij het trieste, weer een beetje mooi kunt maken... niet alleen met jouw werk.. maar zeker ook, met hoe je schrijft...Petje af!!!..
Char. __________________________________________________ _ Char. ...weet even geen Handtekening... (en dat gebeurd niet vaak) |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Forum Freak
|
Dank je wel Mayca dat je dit met ons deelt.
Bericht 02-04-08 om 12:17 aangepast door Esthertje. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Forum Freak
|
Ja Char, het is en blijft triest. Ik ken Peet al lang, ongeveer 17 jaar. Ik heb hem zien veranderen. Iedere twee weken krijgt hij zijn depot (een injectie met medicijnen tegen psychose's, waanideeën en stemmen). Het is de bedoeling dat de afgifte regelmatig wordt afgegeven, maar na zijn injectie is hij zeker twee dagen niet te bereiken en tegen het eind van de 2 weken is hij zo opgewonden en onrustig dat hij bijna niet te begeleiden is. Toch heeft hij het nodig om de storm in zijn hoofd enigzins te laten "liggen".
In de loop der jaren heeft hij steeds meer begeleiding nodig. In de begin jaren dat ik hem begeleide woonde hij nog alleen in een soort caravan. Maar omdat de boel zo vervuilde en helaas nam hij het ook niet zo nauw meer met zijn eigen hygiëne, ging hij op een groep wonen. Maar Peet is geen groepsmens, hij past er niet tussen en wordt niet geaccepteerd. Gelukkig kunnen we het goed met elkaar vinden, we liggen elkaar wel. Daar ben ik blij om, want er zijn niet zoveel mensen die datzelfde gevoel hebben met hem en ook hij heeft het zo nodig, misschien wel meer dan de andere....
|
|
|
#66 |
|
Super Lid
|
Kan die medicatie dan niet anders? Gelijkmatiger bedoel ik?
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Volwaardig Lid
|
Mayca, ik lees met zoveel plezier jouw stukjes.
Ik denk dan altijd weer: Ja, waar gaat het eigenlijk om in het leven? Het zijn echt de kleine dingen die het doen! Dank je wel, wederom, voor je belevenis en dat je die met ons wilde delen. Fera |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Forum Freak
|
Helaas is het zo dat peet zijn medicijnen niet zelf wil innemen, met de prik heeft hij geen problemen.
|
|
|
#69 |
|
VIP Lid
|
Helemaal vergeten!
Hier nog een foto van een gedeelte van de kaarten die Bram gekregen heeft van vele forumleden. Ze hebben heel lang zijn kamer opgefleurd, maar inmiddels heb ik ze opgeruimd. Nogmaals bedankt iedereen! ![]() Met Bram gaat het de laatste weken overigens uitstekend!! Over minder als twee weekjes zit hij als het goed is ook in Tsjechië! ![]() |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Forum Freak
|
Oh...wat geweldig al die foto's! Er zijn er wel een paar die ik herken!
En wat fijn dat het zo goed gaat met Bram......wat zal hij gaan genieten in Tsjechië. ![]() Geef hem maar een knuffel van ons. De prachtige kaarten van Josephine hangen nog bij ons. Toen er afgelopen vrijdag een nieuwe collega kwam en zij een rondleiding kreeg, werd er door Jolanda en Anke uitgebreid en vol trots verteld hoe ze aan deze kaarten kwamen.
|
|
|